• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

Lindis: Nu kan du som sagt andas ut oberoende på färg på flytningarna. Det är bara om det förändras åt något håll som du kan åka in på ny kontroll annars är det lugnt. Jag hade ju röda flytningar som sagt fram till v8 ungefär, fick bara acceptera det. Sen slutade de helt plötsligt för att inte återkomma .

dealiy: Jag har haft det lugnt med humöret, mest illamående här. Så det är olika hur man blir påverkad av hormonerna.

• Aurora1979

Jis: Nja inte märkt av min operation något speciellt, förutom att MVC ser till att jag äter en hiskelig massa vitaminer.... :P Och att jag verkar slippa halsbränna eftersom jag ju inte har någon riktig magsäck? Och jag går ju inte upp i vikt jättelätt som jag säkert hade gjort annars. Så nästan bara positivt effekter... ;)

Kelsson: Lär dröja innan vi ses nästa gång eftersom han bor i Sthlm och jag nära Göteborg... Så nästa gång vi ses så ska JAG får kramen för att jag fött fram ett fint barn hade jag tänkt hehe... 

• skatten12

Blödde lite färskt blod igår kväll! Försvann efter bara fem tio min. Va inte ens gammalt blod kvar om jag kände med fingret. Prata med kk direkt men en fruktansvärt tyken bm som jobba natten... Usch ! Bad mig komma iaf idag kl 11:00. Är idag 6+1 hoppas dem kan se nått då?!?

Tårarna rinner :(

• Speck

Godmorgon töser!

Dealiy: Det är nog ingen fara! *håller tummarna* lycka till hos gyn idag.

Ego: Svärmor har åkt hem nu, trots att det var skönt att ha ngn som handlade, städa o laga mat så är det mer skönt att det nu bara är jag och min familj - make och son! 
    Är jättetrött o önskade mig en sovmorgon till 9-10 idag, men Loke tyckte 4 var enn mer lagom tid att vakna. Hungrig - magknip - bajsa - blöjbyte - kräkas - prutta - hungrig.... Gäsp. Varje dag är det så att han inte sover bra efter kl 4, såå tröttsamt. Men vi har justerat oss efter det och går numera o lägger oss 21 varje kväll, annars orkar man inte.."Det blir bättre" är vad jag går o intalar mig själv när jag är som tröttast Glad

• skatten12
    Speck skrev 2011-09-11 08:48:05 följande:
    Godmorgon töser!

Dealiy: Det är nog ingen fara! *håller tummarna* lycka till hos gyn idag.

Ego: Svärmor har åkt hem nu, trots att det var skönt att ha ngn som handlade, städa o laga mat så är det mer skönt att det nu bara är jag och min familj - make och son! 
    Är jättetrött o önskade mig en sovmorgon till 9-10 idag, men Loke tyckte 4 var enn mer lagom tid att vakna. Hungrig - magknip - bajsa - blöjbyte - kräkas - prutta - hungrig.... Gäsp. Varje dag är det så att han inte sover bra efter kl 4, såå tröttsamt. Men vi har justerat oss efter det och går numera o lägger oss 21 varje kväll, annars orkar man inte.."Det blir bättre" är vad jag går o intalar mig själv när jag är som tröttast Glad
    Tack ! Hoppas du har rätt !! :)
  • Jis

Usch, drömde inatt om att jag började blöda. Usch! Undrar om min oro beror på att jag läste det där på vilken sida man ska sova för att minska risken gör att barnet dör i magen och PSD. Har sovit uselt å haft dåligt samvete när jag legat på rygg/höger sida. Hur sover ni? Tänker ni på det där dom skrev om?

• skatten12
    elintang skrev 2011-09-11 09:08:39 följande:
    Dealiy : jag håller tummar
    Tack vännen ! =) tiden står still.. bara klockan kan gå, men sen ska dem se hjärtat också för ja ska va lugn!!
  • Lindis1974

Dealiy: det är säkert ingen fara och tänk på att det fortfarande är tidigt. Ser dem inget hjärta nu är det inte konstigt med det. Om allt annat ser ur att vara i sin ordning kan du andas ut lite grann. Förra gången jag var gravid syntes inte hjärtat i 6+3 men i 7+2 syntes det tydligt.

• skatten12
    Lindis1974 skrev 2011-09-11 09:21:03 följande:
    Dealiy: det är säkert ingen fara och tänk på att det fortfarande är tidigt. Ser dem inget hjärta nu är det inte konstigt med det. Om allt annat ser ur att vara i sin ordning kan du andas ut lite grann. Förra gången jag var gravid syntes inte hjärtat i 6+3 men i 7+2 syntes det tydligt.
    Ok. Så då tror du är för tidigt då? har lixom ingen sådär värk. Är bara rädd för MA mf eller utomkved. allt på en gång. Jag känner att mitt pyske orkar fan inte en gång till.. åh så bli så illa behandlad av denna barnmorska! tvi! Gråter
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011