• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Aurora1979

Kelsson: Nej jag har tyvärr inga bra tips. Jag är ju dessutom nattarbetare så jag vänder på mina dygn hej vilt flera gånger i veckan vilket säkert inte hjälper. I morse väcktes jag av en jumbojet utanför fönstret (okej en gräsklippare, men det lät som den hade en turbo påmonterad eller nåt).

Kasa: jättefin mage!

Anderska: Ha en jättehärlig semester!   

• Vickan I

Usch då strössel . Hoppas allt såg bra ut. Kram

Lillistintis - Nope inga nerver alls faktiskt. Men så litet med bara närmsta familjen och inga tal och grejer att memorera så inte så mkt att bli nervös för kanske. Sambon sade det igår att efter nio år ihop och snart två barn så oroar man sig inte för att den andra ska få kalla fötter direkt . Tyvärr överskuggar oron över graviditeten lite av vigseln också och tar tankarna i anspråk. Särskilt idag då jag haft så jäkla ont högt upp i magen. Sambon fick komma och hämta mig med bilen då jag inte kunde ta mig hem från centrum, så nu ska jag vila och se om det ger med sig.   

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • kasa01

Kel, tack. När får vi njuta av din bebis mage??

Anderska, tack! Ha en fantastisk resa, är SÅÅÅÅ avundsjuk!

Aurora, tack! Stackare, inget mysigt sätt att bli väckt på. Vi har haft plåtslagare som lagt om taket här i föreningen, o de börjar kl 7 varje morgon! Tror dom ÄNTLIGEN är klara nu, efter flera år (känns det so).

Vickan, ha en underbar dag imorgon! Försök unna dig en enda dag utan oro.. Du kan alltid börja oroa dig igen på söndag, men imorgon är DIN dag. KRAMAR I MASSOR!!! 

• Aurora1979

Strössel: Hoppas det klingar av!

Kasa: Men då ska jag inte klaga... ;) en tur med gräsklipparen tar ju slut bra mycket fortare än vad det tar att lägga om tak.

Vickan: Hoppas ni får en fin dag i morgon! :D Och att ontet försvinner så klart!

Har varit lite orolig, fick igår reda på att min lillebror var med om en arbetsplatsolycka där han fick en sån där gaffel/skopa från en grävskopa tappad på sig! Men otroligt nog har han inte drabbats av några större skador ändå. Han låg inne för observation igår men har fått komma hem idag med 4 veckors sjukskrivning till att börja med. Fattar inte hur han klarade sig så bra... tur i oturen.

• strössel

Hemma igen från förlossningen varit där i nästan 5 timmar är helt slut nu, dom började med ctg hjärtslagen låg mellan 180-235 och den sparkade hela tiden pappret var alldeles blått och kurvan var som ett klotterplank. Låg med det i ca 1 h sen tog dom tempen och jag fick lämna urinprov det togs en massa blodprover och sen fick jag ligga med ctg igen sen fick jag göra UL och en gyn undersökning sen tillbaks till förlossningen åter igen ctg och vänta på alla prover. Hade inte bebisen lugnat ner sig så hade jag inte fått åka hem, men på den sista ctg var hjärtslagen mellan 136-155. Så nu får jag bara vila och inte stressa och måste ringa om magvärken blir värre.

Kram till er alla !

• skatten12

Kasa så fin du är !!!! :) men jag ser ut dom du !!! Fast är ingen bebis mage utan svullen.Jisses :) va ni så svullna ??:)

Strössel : tur Bebben lugnat sej . Vila er nu ! Kram kram

Aurora: oj! Vilken tur !!

Jis: vad bra att allt var bra :) ja drick massa :)
    Bättre med lågt än högt ;) ska du få
    Göra Vul så ofta nu? Hur lommer de sej? För du har diabetes? Är de gravdia? Eller har du de Sen innan ? Kram o Go helg

• Vickan I

Strössel - Skönt att allt verkade ok ändå. Se till att vila dig ordentligt nu. Allt som kan vänta får vänta och bebisen bryr sig inte om inte allt är fixat tiptop till den kommer .

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Speck

Strössel: Jo jag är jättenöjd med vagnen! Den är allt jag hoppades på!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011