• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Vickan I
    Aurora1979 skrev 2011-09-16 15:19:57 följande:
    . Är ju helt fantastiskt att man lyckas hitta en fertilitetsklinik för att ta reda på "felet" men inte kunna ta reda på hur man gör barn?!  

Ja det sade vi också när jag berättade om det för en kompis imorse!? Läkarens tystnadsplikt kan inte varit så bra heller eller?
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Kelsson1

Vickan: det där med kvaddlar i blygdläpparna låter INTE skönt. Tror att jag avstår... Ja ska du vara med o fika innan förlossning får vi snabba på...

Aurora: Hoppas verkligen det, är det bara blygdläpparna kommer jag definitivt att avstå!
    Angående tyskarna, blir man inte nyfiken på varann också om man bor tillsammans som gift o testar sig fram? Böcker finns i ämnet också....

• kasa01

Strössel, vi hade inte heller mössa på Casper innomhus, han är född i november. Han hade en på bb när han var precis nykläckt, men det var nog allt. Man fick några skumma landstings kläder att sätta på bebisarna efter födseln, o eftersom mössora var slut fick han ha ett par kalsonger på huvudet... stackarn... Vi hann aldrig packa nån väska inför förlossningen eftersom C är född 3 1/2 vecka för tidigt, så vi hade inte en pinal med oss.

• Eileen1

Jag som precis köpt en mössa till...haha man ska läsa FL innan man handlar så man är uppdaterad;)

• strössel

Vickan l: Det var bm på kusen som sa att man skulle ta med sig några mössor till bebisen på bb, men jag har ju två så det borde ju räcka. Sen har jag en att ha utomhus en tjockare. Ser fram emot den dagen vi åker till Göteborg då ska jag shoppa massa fint till bebis när man kan välja i så många fler affärer Glad

• Vickan I
    strössel skrev 2011-09-16 16:37:56 följande:
    Vickan l: Det var bm på kusen som sa att man skulle ta med sig några mössor till bebisen på bb, men jag har ju två så det borde ju räcka. Sen har jag en att ha utomhus en tjockare. Ser fram emot den dagen vi åker till Göteborg då ska jag shoppa massa fint till bebis när man kan välja i så många fler affärer Glad

Ja på bb hade han en liten mössa första dynget, men den åkte av hela tiden. Men det är för hjälpen att hålla värmen preci när de kommit ut, men sedan behövs det inte om man nu int ehar skitkallt hemma då. Ja två räcker absolut.
  • Luella
    Eileen: Grattis till allt!

Och grattis alla som går in i ny vecka idag! Själv går jag in i vecka 34 idag.

Speck: Skickar jättestor kram. Min bvc-sköterska var hemsk så jag brukade mest gråta när jag gick därifrån. Jag ville så gärna amma och hon tyckte att jag hade råkat ut för amningsfantatiker på BB Stockholm och sa till mig att ge min bebis ersättning och att hon var för liten för sin ålder. Hagga.

Vickan: Jag tror verkligen att det kommer gå bra för er med igångsättning. Och tänk så skönt att ha en bokat tid så ni slipper lämna er son under panik och massor av onda värkar.

Strössel: Min dotter hade inte mössa inne när hon var bebis. Jag hade ett par bomullsmössor (hjälm-mössor) bara. Men nu var ju hon en vårbebis. Jag har funderat på samma sak inför lilla vinterbebisen. Kanske att man har en mjuk bomullsmössa som undre lager och sen en varmare utanpå det när man går ut? Men storlek på mössor är jättesvårt. Den här gången ska jag inte köpa några förrän bebisen är född och jag kan prova hur dom sitter. Min dotter växer i sina mössor ca 6-8 månader efter jag köpt den och det hunnit bli fel säsong.
  • Vickan I
    Karmosin - Grattis till ny vecka .Ja det finns ju fördelar med igångsättning också. Eftersom allt gick så fort sist så är det en fördel att kunna lämna sonen i lugn och ro och förbereda honom lite. För allt velande med detta så kommer säkert förlossningen starta av sig självt dagen innan el ngt ändå . Ja vi hade också för stora mössor i början, fast man tyckte de såg så små ut.
  • Jis

Bra att ni pratar om mössor, jag känner mig helt vilsen...hur tjock mössa ska barnet ha, jag kommer ju ändå inte gå ut om det är minus 15 grader ute...men inte har man mössa på barnen inomhus? Eller?
    Haha, undrar om man är medveten om det kommer komma ett barn till mig om 11 veckor å jag verkar ha noll koll :) hahaha.

• kattm

Första magbilden, med Eiffeltornet i bakgrunden. På bilden är jag v 14+6. Jag såg å andra sidan i stort sett gravid ut redan innan jag blev gravid...

Jag är en sån där fånig person som inte vill ha bilder på mitt ansikte som flyter omkring på nätet, därav maskeringen (expertmässigt gjort i paint...).
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011