Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Najje: Vilka små sötnosar!
Najje: Vilka små sötnosar!
7879: vad kämpigt. Jag hade jättesvårt att riktigt glädjas för jag var så himla rädd att något skulle hända medan min man var glad och lycklig. Jag förstår din oro. Hoppas att det går bra för er på på fvp. Stor kram
MissCat: Jag hade planerat snitt när A föddes och jag hade aldrig gjort någon operation. Jag anade innan att jag skulle få panik när jag kom in i op-salen och det fick jag också. Jag pratade med den BM som tog emot på morgonen om min skräck inför snittet, om min skräck för att min bebis skulle dö och om min skräck för att jag skulle dö när magen var öppen. Hon var jättebra och sa att om allt ser bra ut när bebisen kommer ut så får jag honom på bröstet bums med det samma så undersöker hon honom där. När jag kom in till op så fick jag mycket riktigt panik och började tokgråta. Allt som hände i rummet fick mig bara att gråta mer och mer och mer. Narkossköterskan som satt vid mitt huvud tillsammans med min man var jättebra och lugn och småpratade om ditt och datt. Hon sa att de allra flesta lugnar sig så fort de får bebisen på bröstet och jag tänkte bara, "yeah, right" och sa till min man att han skulle ta bebisen och sitta bredvid med honom. Men så fort han kom ut så började han skrika och jag bara kände att allt läskigt var över och att jag ville ha honom hos mig. Så han låg på mitt bröst och skrek medan jag blev sydd och det kändes faktiskt bara så himla bra allting. Precis lika fantastiskt som när jag fick min dotter på bröstet efter vaginal födsel.
Men jag tycker att du ska prata med din BM och även se till att dom gör en notering till förlossningen. Var ska du föda?
Lycka till!
(Det är extemt sällan jag skriver numera men jag brukar skumma tråden då och då )
Ja, nu har det gått 5 dagar sedan hon skrev. Hoppas att allt är bra Massa! Tänker på dig!