• Luella

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

MissCat skrev 2013-01-07 19:09:59 följande:
    Sunseed: Visst är det viktigt med den första mjölken men som du säger är det hysteri kring amning och att man skall sitta helst hela tiden och amma. Visst vissa kansle vill det men de som inte vill eller kan skall inte få skuldkänslor för det. Nu var det bvc som sa till mig att om det blir stress och bråk vid amning är det lika bra att sluta.
    Ja, jag tycker att folk kan vara hysteriska åt båda hållen. Vad fint det vore om BVC och barnmorskorna på BB kunde vara lyhörda för vad mamman vill. Om hon vill amma, hjälpt till med det istället för att beordra ökad mängd ersättning. Vill hon inte amma, stöd henne med det beslutet. Hur svårt ska det vara?
  • Luella

Knytet och 7879: Men vad spännande att det är snart är dags! Passa på att titta på film och mysa i helgen! Snart har ni era bebisar!

• Luella
    7879 skrev 2013-01-11 07:53:18 följande:
    Luella: tack! Just nu njuter jag faktiskt över att se min tvååring leka så fint, samt ha tålamod för hennes trots. Blir spännande att bli tvåbarnsmamma, känns overkligt!
    Det låter fint,  min kollega berättade att hon hört ngt radioprogram likt Knattetimmen. En mamma väntade sitt andra barn och ringde och frågade om hon skulle börja ignorera sitt första barn så det har vant sig till när tvåan skulle komma. Hmm, öh, nä?! var väl svaret hon fick. Folk är roliga

Det kanske blir lite tid över till film på kvällen efter 2-åringen somnat så du hinner ta det lugnt innan det börjar

• Luella
    MissCat skrev 2013-01-17 18:23:48 följande:
    Knytet: vad bra att ni mår hyfsat. Ludvig lägger nog på sig snart. Jag tycker set verkar vara lite hysteri med vikten också, hur gjorde de förr?

Jag ser framemot era fl berättelser, när ni orkar.
    Min mamma berättade att hon inte heller hade mig hos sig. Hon kämpade med amningen och självklart funkade det inte eftersom hon bara kunde amma på dagarna. Det kom liksom aldrig igång ordentligt då. Jag rasade i vikt och det tog ganska lång tid innan jag låg på kurvan.
  • Luella

7879: vad jobbigt med din man, hoppas att det blir bättre. Kommer stora tjejen gå på dagis eller planerar du att vara hemma med båda?

• Luella

7879: jag ammade först ca 15 min på varje bröst och direkt efter ca 5-10 min på varje bröst igen.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011