• Luella

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Ja, jag känner mig helt manisk. Jag har mobilen klistrad vid handflatan och uppdaterar hela tiden för att se om hon skrivit ngt.

• Luella

Fin mage Knytet!

Är det någon som känner Massa utanför den här tråden? Jag börjar bli orolig.

• Luella

Åh vad härligt Massa att din son äntligen är här! Grattis Baby! Jag förstår att du är trött efter en tuff förlossning.

Stor kram

• Luella

Massa: ett sånt litet underverk, han är ju helt underbar. Hoppas att ni har det bra och myser ordentligt i kokongen. Stor kram och grattis igen!

• Luella
    Sunseed: Grattis, välkommen hit! Jag håller tummarna stenhårt för att ni ska få se ett litet hjärta slå. Kram

Vad kul att det såg bra ut MissCat!
  • Luella
    Sunseed skrev 2012-09-16 17:05:18 följande:
    Shit. Fick en blödning på förmiddagen. Lite rosa/brunt. Blev alldeles förskräckt. Det slutade som tur var, men lite orolig är jag. Är det någon här som har blödit i tidig graviditet? Kan det vara okej, eller borde man ställa in sig på missfall? 
    Så länge det är rosabrunt ska det inte vara någon fara. Färskt blod bör det helst inte komma även om jag vet folk som inte fått missfall trots det röda. Men om det kommer massor av färskt blod bör man nog sänka sina förhoppningar lite grand för att skydda sig själv om det inte går bra. Men jag fick också rosa/brunt i början och det var ingen fara, det är nog helt normalt att det kommer med tanke på hur mycket som händer i magen.

Jag håller tummarna! Kram!
  • Luella

Vad roligt med bebisshoppingen MissCat. Det var nästan det bästa för mig (förutom bebisen så klart). Jag hade verkligen längtat och suktat efter att få köpa alla fina och roliga bebissaker.

• Luella
    MissCat: Men om du ska snittas den 21/12 så är du hemma till julafton om allt förlöper normalt. En andragångsföderska som snittas får två vårddygn.

Sunseed: Jag vet inte heller vilka kriterier de har för att bevilja KS men jag antar att det måste bero på om det finns fara för mamma eller barn att föda vaginalt. Annars är ju vaginalt det säkraste sättet. Ett KS är en ganska rejäl bukoperation. Sen hur man uppfattar respektive metod är olika. Jag har gjort både KS och fått vaginalt och jag vill aldrig vara med om ett KS igen medan min kompis som också gjort både och tyckte att KS var en "walk in the park" medan hennes vaginala förlossning var något hon inte skulle göra om.
  • Luella

MissCat: åh, jag förstår! Men det kan faktiskt vara väldigt skönt att få vara kvar efter KS. Visst, trist med jul men jag tyckte inte att det var en bra grej att bli hemskickad efter en så omfattande operation till vardagsslitet. Ni får ta med en sån där liten bordsgran i plast och lite glitter och Julmust :)

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011