• Luella

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jag hade också Doomoo men inte amningskudden utan gravidkudden. Den vek jag på lite olika sätt i takt med att han växte. Jag tycker att den var jättebra och den hade jag även när jag var gravid. Nu har vi den i sängen så barnen inte ska ramla ut. När jag var sjukskriven var min man hemma men sen fick jag hjälp av min syster samt kompisar som kunde jobba hemma. Då satt dom hos mig och jobbade och kom och lyfte bebisen när det var dags för mat.

• Luella

Sunseed: Säger som Kel, kudde är bra för att slippa platt huvud. Vi har en vårtjej och hon hade lammskinn i vagnen och sedan åkpåse under mars och början av april. Sen hade hon tunn overall och filt. Lammskinnet hade vi hela sommaren, det svalkar på sommaren och värmer på vintern. Bästa köpet.

• Luella

Vi har Bugaboo Bee som resevagn. Vändbar, smidig, plant liggläge, bra andrahandsvärde och med solsufflett som tillbehör. Jag tycker att den är jättebra

• Luella

Så fick jag gråta en liten skvätt så här på kvällskvisten. Grattis till din lilla son. Kram

• Luella

Bra att ni åkte hem Sunseed och att du har stöd av ammningshjälpen. Fy och usch för folk på BB och BVC som inte stöttar amning när mamman vill amma.

Du får gärna lägga till mig så jag får se underverket.

Grattis igen!

• Luella

Sunseed: Men åååh så söt! Grattis till ett underverk! Och roligt att få se dig också, fin bild på er två Hjärta

• Luella
    Sunseed skrev 2013-05-09 15:54:36 följande:
    Idag har han ammat i flera minuter!! 
    Fick tips från BVC om en sån där silikonmojäng att sätta på bröstvårtan eftersom han har så liten mun att han inte når runt min vårtgård och vips tog han tag och började! Nu borde det bara kunna gå framåt hoppas jag. Skit samma om jag behöver lite hjälpmedel, det är så häftigt att jag kan få ge lite mjölk! Solig 
    Hurra vad bra!
  • Luella
    Knytet skrev 2013-05-26 23:05:14 följande:
    Luella, babybjörn o han har ansiktet utåt. Han är en väldigt nyfiken liten kille som inget vill missa :)
    Du kanske ska testa en annan bärsele? Jag vet många som har fått väldigt ont i ryggen av babybjörn. Nu bär jag min son på 1,5 år i en Beco-sele på ryggen. Han är otroligt nöjd och glad när han sitter där.
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011