Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Lindis: Du ser, du blödde mindre än jag gjorde så det kommer att gå vägen ska du se!

dealiy: Om din BM avrått från sex så bör du lyssna på henne. Vår läkare på kliniken avrådde också från sex ett tag när jag hade haft blödningar.

• Kelsson1

Lindis: Se till att du får vila hela dagen! Som jag sa så blödde jag i flera veckor och det gick ändå bra.

• Kelsson1

Lindis: Håller definitivt med Najje, sjukskriv dig resten av veckan! Ditt välmående är viktigare än jobb! Skönt att det slutat blöda igen. För mig kunde de på VUL se att blödningen kommit som från nedanför "graviditeten" i livmodern men de kunde inte säga vad den berodde på. Men som jag började, sjukskriv dig o vila o ta det lungt! STOR KRAM!

darknessgirl: Kommer faktiskt inte ihåg hur det var på RD14, jag fick ju nu tillbaka en 5dagars blastocyst och tjuvtestade plus redan RD6. Men rent allmänt under ruvningen hade jag molvärk/mensvärk i magen och super ömma bröst. Ömma bröst berodde på Crinone och försvann i samband med att jag slutade med preparatet. Mina tidigare ruvningar tror jag att mensen kommit igång RD12-RD14. När har du TD?
    Håller tummarna för dig!

• Kelsson1

Najje: Läkaren på kliniken förbjöd mig att lyfta mer än 1-2kg men det var efter att jag hade haft blödningar. Är du orolig prata med en läkare!

Lindis: Säger det även här, Tycker att du ska stanna hemma åtminstone ett par dagar så du inte irriterar fram en ny blödning. Jag har också svårt att stanna hemma från jobbet men försök åtminstone imorgon ta sovmorgon och läs en god bok. STOR KRAM!

• Kelsson1

Dealiy: Andas djupt o gå o lägg dig tidigt ikväll så ska du se att det förblir bara beige flytning! KRAM!

• Kelsson1

Lindis: Nu är du så god o låter bli tamponger! Håll dig till trosskydd eller binda. Skönt att höra att du blir hemma imorgon!

Dealiy: Sluta analysera, det blir inte bättre av det. Vet att det är svårt o jobbigt, har ju gått igenom samma sak. Men tips är att köra strutsmetoden (här även kallad för Kelsson metoden), huvudet i sanden. Funkar alldeles utmärkt!

• Kelsson1

anderska: Om du inte blöder eller annars har risk för MF är det inte farligt med lyft. Det är mot slutet av graviditeten som det kan bli för jobbigt o då kan du få graviditetspeng o stanna hemma (om din arbetsgivare inte kan omplacera dig).

Najje: Hoppas att du inte blir smittad nu, man har ju lite lägre immunförsvar som gravid. Tror oxå på växtvärk. Men för en del kan foglossning börja väldigt tidigt...

Karmosin: Håller tummarna att allt ser fint ut på TUL idag!

Jis: Du var välidgt fin!

Ego: Var på mamma "kurs" eller vad man nu ska kalla det, igår hos BM. Var väldigt informativt och roligt. Bland annat sa BM att Mumomega kapslar behöver man ta bara var tredje dag. Känns bra så räcker de lite längre, de är ju inte billiga precis .
    Fick även förmaning från sjukgymnasten om att jag måste träna knipövningar DAGLIGEN! Hur i helskotta ska man komma ihåg de?

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011