Jis skrev 2011-05-04 10:33:06 följande:
jag ska ta det lugnt med att bära, nu får mannen bära hädanefter (vilket han gör nu oxå iof). jag är väldigt aktiv, cyklar till jobb, springer runt å har ett rätt stressigt jobb i omgångar..det påverkar säkert oxå. men dom på gyn säger ju bara lev som vanligt.
Asså allas grav är ju olika, men är din ens litegrann som min så får du vackert ta o acceptera att "leva som vanligt" kommer ändras ganska snart. Stressen på jobbet gjorde att jag kunde få ont i magen, och vad jag för aktiv kunde jag också få ont i magen (detta i tidig grav så det var inte sd som jag har nu) och bärförbudet gjorde att jag kunde inte göra sånt osm jag tycker om t ex möblera om och hålla på mycket aktivt..
Så för mig är det - vila, ta dte lugnt, gå långsamt, bär ingenting, stressa inte, lyssna på kroppen... Alltså jag har haft jättesvårt för att acceptera att jag inte kunde leva som vanligt! Jag hade ett par veckor då jag verkligen GNÄLLDE över allt jag inte fick göra.
Nu har jag accepterat läget.
Men, en kvinna på jobbet som är beräknad 1 dag före mig - hon lever i princip som innan grav. Stress på jobbet, jobbar heltid ännu, verkar inte ha några fysiska krämpor så det behöver ju självklart inte bli som det blivit för mig - jag vill blott påpeka att livet "som vanligt" kanske inte går att ha som gravid.