• fair

89:or som är gravida! :)

Här samlas vi som hållit till i tråden 89:or som vill plussa :)

Vi pratar om allt mellan himmel och jord och självklart om våra graviiditeter och allt som hör till.
    Skriv gärna in er på BF- listan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 19:32
    Självklart är ju även dem som inte hållit till i gamla tråden också välkomna!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-27 21:11
    BF- listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59712156.html

Våra magbilder och UL bilder: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59712086.html

• Svar på tråden 89:or som är gravida! :)
  • minjalin

Jag är dålig på att skriva men läser allt Elias blir 3 mån i morn. Han är allt mer vaken och jollrar och skrattar massor Leon är jättefin med lillebror så det är underbart. Dock har jag inte vanan inne att vara själv med 2 barn eftersom Gustaf bara hann jobba 1 vecka innan Leon bröt benet så han har vabbat till i onsdags men nu är det tillbaka till verkligheten som gäller känns ändå skönt att äntligen få en vardag igen! Elias är dessutom en väldigt lätt bebis och Leon en lätt 2åring men visst kör det ihop sig lite ibland

• Maajsi

Ja, men det får man väl räkna med att det gör ibland :) skönt att det går bra iaf! stor skillnad mellan hur storebror var när han var bebis? :) brukar vara intressant att jämföra har jag hört.

• minjalin
    Maajsi skrev 2012-04-21 09:03:08 följande:
    Ja, men det får man väl räkna med att det gör ibland :) skönt att det går bra iaf! stor skillnad mellan hur storebror var när han var bebis? :) brukar vara intressant att jämföra har jag hört.
    Dom är väldigt olika. Leon hade ju riktig kolik. Skrek från 20 minuter efter maten fram tills nästa mål dygnet runt typ, men som tur var lite bättre på nätterna än på dagarna. Han var därför jätteklängig och man fick bära på honom hela tiden och han satt inte i nån babysitter eller sov i egen säng. Han gick inte ens att somna i famnen utan var sjalen eller bröstet som gällde. Men från att han var 5 månader ungefär så blev han väldigt lätt. Och han kanske hade varit en mycket lättare bebis om inte magen hade vart så krånglig, men magen var bra efter 3 mån och då gick det fortfarande inte att somna honom i famnen utan fick gå en långpromenad varje dag så han sov i vagnen så min rygg skonades lite :P Elias sover i vaggan oftast, och ibland på oss på kvällen för att det är mysigt och för att han ofta är lite orolig i magen på kvällen fortfarande. Han sitter gärna i babysittern eller ligger i sitt gym på dagarna, och ibland somnar han till och med på egen hand i vaggan när man lägger ner honom vaken. I famnen är det i alla fall inga problem att somna honom och sen kan man bara lägga ner honom i vaggan så sover han vidare. Värsta lyxbebisen :P Men han har haft jobbigt med magen och vart ganska skrikig på kvällarna och ibland på natten, men inte alls lika mycket som Leon. Något de har gemensamt är att de är väldigt glada när allt är bra. Det är lätt att få Elias att skratta, och Leon var väldigt glad och skrattade massa en liten stund efter varje mål tills magen började. Men sen magen blev bra på Leon har han varit en jätteglad unge med nära till skrattet och Elias verkar bli likadan :) Ska bli spännande att se dom växa upp och se om dom blir lika eller olika med personligheterna och utseendet :P

Hur mår du nu?
  • Maajsi

Ja, hujja för magont. Det hade tindra också tills jag fattade att det var pga laktosen. Det var alltså när hon började dricka mjölk. När hon var liten så hade hon bara ibland, men det har väl de flesta. Men skönt att det har gått över :D Det brukar vara otroligt spännande att se hur lika syskon blir. Ser fram emot det jag också. Kan redan nu se likheter mellan Tor och tindra när dom föddes. Det är riktigt roligt att se. Men framåt kan man bara föreställa sig och inte mycket mer än så.

Jag har illamående som tusan, dock utan spya. För ett tag sedan fick jag bara ner nyponsoppa och liknande. Skönt att jag iaf kan äta mer normalt nu. Stor skillnad jämfört med förra graviditeter då jag mest haft kvällsillamående. Den här gången håller det i sig dygnet runt, mer eller mindre. Förutom det och trötthet så mår jag super. Börjar dock känna av lite foglossning när jag gått mycket inom jobbet. Får se hur det blir sen. Idag ska jag på VUL och inskrivning på mvc. Är så nervös att det hänt något sen sist. Känns så typiskt att man ska behöva avboka inskrivningen även denna gång. Är i v. 10+3 nu så det går framåt. Denna gång ska jag ta magbilder för säkerhetsskull och för en kul grej. Det gjorde jag aldrig tidigare. Hade tänkt göra det med lillen också men det blev aldrig av. Nu har jag ångest över det.

• minjalin
    Maajsi skrev 2012-04-26 08:12:28 följande:
    Ja, hujja för magont. Det hade tindra också tills jag fattade att det var pga laktosen. Det var alltså när hon började dricka mjölk. När hon var liten så hade hon bara ibland, men det har väl de flesta. Men skönt att det har gått över :D Det brukar vara otroligt spännande att se hur lika syskon blir. Ser fram emot det jag också. Kan redan nu se likheter mellan Tor och tindra när dom föddes. Det är riktigt roligt att se. Men framåt kan man bara föreställa sig och inte mycket mer än så.

Jag har illamående som tusan, dock utan spya. För ett tag sedan fick jag bara ner nyponsoppa och liknande. Skönt att jag iaf kan äta mer normalt nu. Stor skillnad jämfört med förra graviditeter då jag mest haft kvällsillamående. Den här gången håller det i sig dygnet runt, mer eller mindre. Förutom det och trötthet så mår jag super. Börjar dock känna av lite foglossning när jag gått mycket inom jobbet. Får se hur det blir sen. Idag ska jag på VUL och inskrivning på mvc. Är så nervös att det hänt något sen sist. Känns så typiskt att man ska behöva avboka inskrivningen även denna gång. Är i v. 10+3 nu så det går framåt. Denna gång ska jag ta magbilder för säkerhetsskull och för en kul grej. Det gjorde jag aldrig tidigare. Hade tänkt göra det med lillen också men det blev aldrig av. Nu har jag ångest över det.
    Jo, här har det ju bara vart omogna tarmar. Elias kan ju fortfarande ha lite ont i magen men det är mer normalt magont som de flesta bebisar har. Usch, det är så tragiskt :( Beundrar hur du orkar följa dom som har fått bebisar nu när du själv skulle haft en. Måste kännas jättetufft. Du måste vara en väldigt härlig person som klarar av att glädjas åt andras lycka. Nu måste det verkligen gå vägen för dig!!!! Måste ju vara ett bra tecken att du mår så illa ändå :) Ja gör det. Det är alltid roligt att ha. Känns helt overkligt att jag hade en sån där tjockismage för 3 månader sedan när jag tittar på bilderna. Nu är jag supersmal. Bara allt fult löst skinn kvar som jag hoppas försvinner. Men har äntligen kommit igång med träningen nu igen när Leon äntligen är bra i benet och så igen. Hann ju knappt börja förra gången innan jag fick sluta igen. Så med lite magmuskler så borde man väl fylla ut lite av den där huden i alla fall :) Sen är det väl inte hela världen heller. Jag skulle aldrig byta bort min mage med lite bristningar och lös hud mot en utan skavanker och istället vara utan barnen!!! :o Det är ju så man får tänka :) Så bilder är som sagt väldigt kul att ha för man glömmer så fort :)
  • Maajsi

Ja, visst är det tufft att möta de som har barn, men jag kan ju inte undvika dom för evigt så lika att ta tag i det på en gång och försöka stå ut. Det är ju inte så att man inte mår nå dåligt alls för det för man, men det går. Ibland får man kämpa för att hålla tillbaka tårarna, men dom förstår ju. Och dom förstår säkert också varför det inte blir så jätte ofta som det varit tidigare. Men jag försöker så gott jag kan.

Jo, jag hoppas då att det är ett gott tecken :) var på VUL idag och hjärtat tickade på fint. Var så underbart att se. Jo jag ska banne mig ta bilder denna gång men det får bli imorgon. Jo, denna gången ska jag fixa en scrapbok så har man har något att pyssla med. Det blir fint att titta tillbaka på.:)

Ja, men var försiktig och undvik situps till en början. Har hört att det kan vara dåligt under ett visst tag efter förlossning.

• c89

Får man vara med här? Jag går in i vecka 18 imorgon (17+0 alltså) Glad

• c89
    Maajsi skrev 2012-04-26 21:05:35 följande:
    Hej och välkommen ;) bara kul om fler hänger på.

Första barnet?
    Ja, det blir första, så allt är väldigt nytt och spännande, haha! Känner dock redan av rörelser och lätta sparkar och har gjort i en vecka, så är väl uppenbarligen en väldigt livlig en Glad

Hur är det här inne, har alla barn sedan innan eller är det spridda skurar? Glad
Svar på tråden 89:or som är gravida! :)