• fair

89:or som är gravida! :)

Här samlas vi som hållit till i tråden 89:or som vill plussa :)

Vi pratar om allt mellan himmel och jord och självklart om våra graviiditeter och allt som hör till.
    Skriv gärna in er på BF- listan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 19:32
    Självklart är ju även dem som inte hållit till i gamla tråden också välkomna!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-27 21:11
    BF- listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59712156.html

Våra magbilder och UL bilder: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59712086.html

• Svar på tråden 89:or som är gravida! :)
  • Maajsi

Viplanerar09: Oj, läste din blogg nu. oj så söta bilder på bröderna och vad stor valter har blivit nu :D

• viplanerar09

Vad spännande maajsi! Förstår verkligen att du/ni längtar och det kommer gå fort, jag lovar :)

Ja visst har han blivit stor och tack :) här går det bara bra. Valter har varit så belåten och nöjd bebis och trodde aldrig att han kunde vara lugnare än vad storebror var. Men tydligen går det :) vardagen pinnar på i rasande fart och ska jag vara ärlig börjar jag bli lite less på att gå hemma! Har snart varit hemma i 3år så det börjar ta ut sin rätt. Har väl kanske jobbat på sin höjd 30dagar på dessa år!

Men då ser jag på barnen och inser vilken tur man har som får vara hemma och se dem utvecklas!

• Maajsi
    viplanerar09 skrev 2012-06-27 22:36:52 följande:
    Vad spännande maajsi! Förstår verkligen att du/ni längtar och det kommer gå fort, jag lovar :)

Ja visst har han blivit stor och tack :) här går det bara bra. Valter har varit så belåten och nöjd bebis och trodde aldrig att han kunde vara lugnare än vad storebror var. Men tydligen går det :) vardagen pinnar på i rasande fart och ska jag vara ärlig börjar jag bli lite less på att gå hemma! Har snart varit hemma i 3år så det börjar ta ut sin rätt. Har väl kanske jobbat på sin höjd 30dagar på dessa år!

Men då ser jag på barnen och inser vilken tur man har som får vara hemma och se dem utvecklas!
    Jo gud så jag längtar, Känns som att tiden bara rusar iväg denna gång. Kanske man får med sig en liten bebis denna gång. Åh sån lycka!

Jag berättade för tindra efter RUL att hon skulle få en lillebror.
    Jag: "Tindra, mamma har en bebis i magen"
    Tindra: "En lillasyster?"
    Jag: "Nej, en lillebror"
    Tindra: "Ska jag få en till lillebror?"
    Jag: Ah, du ska få en till lillebror"
    Tindra: "Ska han också dö i din mage?"

Jag tror hon har kopplat det på så sätt att ifall det är en lillasyster så får hon komma hem men är det en lillebror så är det svårt för henne att se annat än att han också kommer dö i magen.

Men så skönt att det går bra. Förstår att man blir less, men som du säger så är man verkligen lyckligt lottad som får så lång tid att spendera med sina barn. Inte alla som kan göra det.
  • minjalin
    Maajsi skrev 2012-06-27 22:05:06 följande:
    Grattis! :) illamåendet kan komma och gå så det behöver inte vara någon fara. Hur går det för dig?

Nu tjejer, får ni uppdatera här om barnen :) så tråkigt att bara lyssna på mig :P huuur går det? dom e ju stora nu. Dom ligger inte still nu förstår jag ^^
    Härligt att allt såg bra ut på rul :) kommer säkert gå bra den här gången ska du se.

Här rullar allt på. Elias jobbar på att ta sig framåt så snart är det nog full rulle! Jag satte in en spiral i början på juni som nästan kostade mig livet. Blev jättelakut sjuk i svår sepsis (blodförgiftning) och dom sa att en halvtimme till hemma så kanske jag inte hade överlevt. Sen inledde vi semestern med scharlakansfeber/halsfluss och höstblåsor så vi har haft fullt upp det här året (Leon bröt ju benet i våras också). Den 21 juli blir det bröllop och sen ska jag läsa till vårdadministratör i höst så nu hoppas vi på att få vara friska för nu har vi haft vårt känner jag. Är i alla fall oerhört tacksam för vår fantastiska akutvård (funkar i alla fall när det är livshotande för då jobbar de otroligt effektivt och alla vet vad de ska göra.) :)
  • Maajsi
    minjalin skrev 2012-07-10 17:33:58 följande:
    Härligt att allt såg bra ut på rul :) kommer säkert gå bra den här gången ska du se.

Här rullar allt på. Elias jobbar på att ta sig framåt så snart är det nog full rulle! Jag satte in en spiral i början på juni som nästan kostade mig livet. Blev jättelakut sjuk i svår sepsis (blodförgiftning) och dom sa att en halvtimme till hemma så kanske jag inte hade överlevt. Sen inledde vi semestern med scharlakansfeber/halsfluss och höstblåsor så vi har haft fullt upp det här året (Leon bröt ju benet i våras också). Den 21 juli blir det bröllop och sen ska jag läsa till vårdadministratör i höst så nu hoppas vi på att få vara friska för nu har vi haft vårt känner jag. Är i alla fall oerhört tacksam för vår fantastiska akutvård (funkar i alla fall när det är livshotande för då jobbar de otroligt effektivt och alla vet vad de ska göra.) :)
    nej huvvaligen :/ där hade du änglavakt må man säga! tur att du åkte in. Jag hör att ni har haft riktigt otur :/ hoppas ni får tur nu.

Själv har jag varit på tillväxy ul och flödesmätning idag. Han beräknades väga 361 g så - 8 % vilket var superbra och flödet såg också bra ut. Känns så skönt. 22+0 idag :)

Hej! Idag var vi på ultraljud. Helt otroligt så tyckte läkaren att vi skulle göra ett tillväxtul + flödesmätning redan nu. Han beräknades väga 361 g (-8 %) vilket är helt bra. Flödet såg också bra ut. Känns så skönt. Nästa gång blir redan om 2 veckor. Skönt att man inte behöver vänta så länge.

• minjalin
    Maajsi skrev 2012-07-19 16:16:00 följande:
    nej huvvaligen :/ där hade du änglavakt må man säga! tur att du åkte in. Jag hör att ni har haft riktigt otur :/ hoppas ni får tur nu.

Själv har jag varit på tillväxy ul och flödesmätning idag. Han beräknades väga 361 g så - 8 % vilket var superbra och flödet såg också bra ut. Känns så skönt. 22+0 idag :)

Hej! Idag var vi på ultraljud. Helt otroligt så tyckte läkaren att vi skulle göra ett tillväxtul + flödesmätning redan nu. Han beräknades väga 361 g (-8 %) vilket är helt bra. Flödet såg också bra ut. Känns så skönt. Nästa gång blir redan om 2 veckor. Skönt att man inte behöver vänta så länge.

Ja usch det var inte roligt. Är så tacksam att det slutade lyckligt! Vårt bröllop blev helt fantastiskt i alla fall :) Nu krälar Elias runt här hemma och tar storebrorsans leksaker men dom älskar verkligen varandra så det går så bra så :)

Åh vad skönt att höra! Blir skönt när du passerat veckan där du förlorade förra bebisen kan jag tänka! 
  • Maajsi

jag vet inte riktigt. Det kan ju hända när som helst, Blir nog inte lugn förrän han är ute och lever och mår bra, Hamnade på förlossningen i helgen pga värkar och ond tapp. Mycket riktigt. Tappen var påverkad och fick bricanyl och kortison ifall att. som tur var så blev tappen normal igen och nu ska jag på koll imorgon, 25+6 idag, Har haft extrem mensvärk senaste dagarna sen ja kom hem så ska höra med läkaren vad det kan betyda.

• minjalin
    Maajsi skrev 2012-08-15 21:46:26 följande:
    jag vet inte riktigt. Det kan ju hända när som helst, Blir nog inte lugn förrän han är ute och lever och mår bra, Hamnade på förlossningen i helgen pga värkar och ond tapp. Mycket riktigt. Tappen var påverkad och fick bricanyl och kortison ifall att. som tur var så blev tappen normal igen och nu ska jag på koll imorgon, 25+6 idag, Har haft extrem mensvärk senaste dagarna sen ja kom hem så ska höra med läkaren vad det kan betyda.
    Usch. Att du aldrig bara kan få slappna av. Alltid ska det vara nåt! Håller alla tummar och tår för dig!!!!
  • Maajsi

Nu rullar allt på bra. Flödet är dock dåligt på båda sidorna nu så blir koll 2 ggr i veckan. Detta fick jag veta för en vecka sen och flödeskontrollerna efter det har sett oförändrat ut och tillräckligt bra. Usch vad man börjar längta nu. Hoppas tiden går fort.

minjalin skrev 2012-08-19 23:11:51 följande:
    Usch. Att du aldrig bara kan få slappna av. Alltid ska det vara nåt! Håller alla tummar och tår för dig!!!!
    Tack <3
  • minjalin
    Maajsi skrev 2012-08-25 22:55:43 följande:
    Nu rullar allt på bra. Flödet är dock dåligt på båda sidorna nu så blir koll 2 ggr i veckan. Detta fick jag veta för en vecka sen och flödeskontrollerna efter det har sett oförändrat ut och tillräckligt bra. Usch vad man börjar längta nu. Hoppas tiden går fort.

Tack <3
    Åh vad jobbigt! Men jag blir lika glad varje gång jag loggar in och läser att det ändå går framåt för dig! Sjukt att man kan tänka så mycket på en helt främmande människa och bara måste veta hur det slutar ^^ 
Svar på tråden 89:or som är gravida! :)