minjalin skrev 2012-04-27 18:34:05 följande:
Som vi då. Bägge fast jobb, sparpengar, stabil relation med mera. Jag ska verkligen inte ha några barn efter 30. Ser bara fördelar att vara runt 20 om man har det hyffsat ordnat. Det tråkiga är väl att inga gamla kompisar har barn men har träffat många nya här som jag träffar när jag bara går hemma
hur mår du hittills? Nervös inför förlossningen? Jag bor i Göteborg
Jo, jag känner så också. Mamma fick mig en månad innan hon fyllde 17, sedan fick hon mina sladdsystrar när hon var 29 och 31 och det enda hon sagt om det är att det var bättre för henne senare för att hon hade en bra föräldrapenning, men att hon var mycket piggare med mig, eller i synnerhet känner väl hon att det blir en helt annan sak när de blir tonåringar än när jag var det. Så, skönt att hon är glad över att bli mormor och för min del känns det tryggt när hon VET skillnaden mellan att få barn tidigt och sent
Jag har haft liknande hyperemesis, kräkts rejält i flera veckor och varit inlagd och sådär. Nu kräks jag på morgonen om jag inte äter direkt bara, så får väl säga att jag mår relativt bra nu igen. Förlossningen är jag faktiskt inte rädd för alls, har när jag var yngre sagt att jag inte ska ha barn för att jag varit så avskräckt av förlossning, men nu är jag mentalt inställd på att det kommer gå bra, haha!