• fair

89:or som är gravida! :)

Här samlas vi som hållit till i tråden 89:or som vill plussa :)

Vi pratar om allt mellan himmel och jord och självklart om våra graviiditeter och allt som hör till.
    Skriv gärna in er på BF- listan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 19:32
    Självklart är ju även dem som inte hållit till i gamla tråden också välkomna!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-27 21:11
    BF- listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59712156.html

Våra magbilder och UL bilder: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59712086.html

• Svar på tråden 89:or som är gravida! :)
  • viplanerar09

Tänker också på dig maajsi! Går in och läser och håller med de minjalin skriver.

• Maajsi

tack tjejer <3 ingen tvekan om att han mår bra iaf. lär va misshandlad invändigt innan allt är över. imorgon är det flödes. hoppas det fortfarande ser bra ut.

• Maajsi

hm allt kom inte med. :/ men ja, det uppskatta. ni är så fina allihopa. imorgon e de flödes igen så hoppas allt ser bra ut.

• fair

Skönt att höra att bebisen mår bra, men usch vad tungt när inte allt står rätt till, eller hur man ska säga. Jag håller alla tummar för dig! Lycka till i morgon!!!

• Maajsi

Igår var jag på flödesmätning och tilläxt ultraljud. Han har tappat i vikt och väger nu 907 g. Det blir en tillväxt på -16% enligt mag och huvud .ått (tidigare -10%) och mellan -25 och 30 % räknat på vikten. Flödet såg ut som tidigare, fortfarande motstånd i flödena till livmodern, annars var allt bra. Har nu blivit lovad igångsättning också. Känns skönt att få ett datum spikat. Då slipper man gå å vänta och oroa sig hur länge som helst.

tiden går så himla sakta nu. Vill att allt ska vara över nu då detta ständiga oroande tär på ens psyke nå så otroligt.

• fair

Gud så tråkigt, jag förstår att det är jättejobbigt men kan inte ens föreställa mig vilken oro du bär på. Så skönt att ni fått ett datum, hoppas att han ökar på nytt igen så han kommer på en bättre procent. När har du nästa kontroll? Jag håller tummar och tår för er!

• minjalin
    Maajsi skrev 2012-08-31 19:30:03 följande:
    Igår var jag på flödesmätning och tilläxt ultraljud. Han har tappat i vikt och väger nu 907 g. Det blir en tillväxt på -16% enligt mag och huvud .ått (tidigare -10%) och mellan -25 och 30 % räknat på vikten. Flödet såg ut som tidigare, fortfarande motstånd i flödena till livmodern, annars var allt bra. Har nu blivit lovad igångsättning också. Känns skönt att få ett datum spikat. Då slipper man gå å vänta och oroa sig hur länge som helst.

tiden går så himla sakta nu. Vill att allt ska vara över nu då detta ständiga oroande tär på ens psyke nå så otroligt.
    Förstår att du är jätteorolig!!!! Kan trösta dig med att de där mätningarna inte är jättetillförlitliga. Har flera vänner som gjort tillväxtultraljud som inte alls stämt sen. Och även läst om det på forumet. Många som fått höra att deras bebisar är en viss storlek och sen har dom varit rejält mycket större. Jag hoppas så innerligt att allt slutar lyckligt!!!! Vad innebär det att flödet är dåligt? Kommer du bli igångsatt tidigare pga flödet eller?
  • Maajsi

Flödena till livmodern har motstånd vilket gör att syret åså till livmodern har lite svårare att ta sig förbi. Vet inte om det blir igångsättning tidigare pga det men tappar han rejält i vikt så lär det ju bli det. Vet att dom inte stämmer till 100 men liten e han å de kan bero på motståndet i flödena. Dock komner jag få igångsättning pga av mitt psyke som inte lär palla att gå fullt ut. Vet dock inte exakt när jag får det då det är för tidigt ännu.

• minjalin
    Maajsi skrev 2012-09-04 19:40:15 följande:
    Flödena till livmodern har motstånd vilket gör att syret åså till livmodern har lite svårare att ta sig förbi. Vet inte om det blir igångsättning tidigare pga det men tappar han rejält i vikt så lär det ju bli det. Vet att dom inte stämmer till 100 men liten e han å de kan bero på motståndet i flödena. Dock komner jag få igångsättning pga av mitt psyke som inte lär palla att gå fullt ut. Vet dock inte exakt när jag får det då det är för tidigt ännu.
    Okej. Du får hålla oss uppdaterade!
  • Maajsi
    minjalin skrev 2012-09-11 19:21:55 följande:
    Okej. Du får hålla oss uppdaterade!
    Will do! :)
Svar på tråden 89:or som är gravida! :)