• RingRing

IVF/PGD väntar på eller är igång

Hej!

Tänkte starta upp en ny tråd där vi som väntar på eller är igång med IVF/PGD kan samlas.
    Jag vet att det redan finns en tråd för PGD:are men det är inte så många som är aktiva där så jag tänkte att jag startar upp en ny så kanske det är några fler som hittar hit. 
    Vore kul att få prata med andra som är igång med behandling eller som är i start groparna. 

Ni kommer alltid finnas i mammas hjärta Isak och Ellie....
  • Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång
  • Prizzi

Samma som jag gjorde ringring men inget vul gjordes innan ord av läkemedel.

• simple82

Ska ringa Halmstad imorgon säga att Lund ville att vi skulle till Huddinge och om de är nått mera som måste fixas innan remissen skrivs.. Så de går lite snabbare..

• RingRing

Prizzi kul att se dig här i tråden

Hur går det för er? Kan tänka mig att det är fullt upp.

Simple låter som en bra ide, alltid skönt ifall alla papper är iordning innan man åker upp för första gången.

• Kattflickan

Simple82: De har bara en cell att undersöka, så det är inte säkert att de kan eller får undersöka DS. De ska ju titta efter ett specifikt genetiskt fel.

RingRing: Vi resonerade som ni efter två avbrutna graviditeter. Om möjligt vill jag aldrig mer genomgå en abort. Så vi körde med kondom. Nu kör vi dock utan

Annars gick våra möten och prover till som Ringring har beskrivit det.

• nellang

Oj vad många tester ni har gjort. Jag har lämnat blodprov vid två tillfällen. Min man har lämnat spermaprov vid första besöket på Huddinge och jag gjorde VUL där. Annars har vi inte gjort så många tester. KAnske beror det på att vi kan få barn och det är inte där "felet" ligger.

• Snuffan

Vi fick avbryta en graviditet i v22 i feb och fick i samma veva reda på min kromosomaavvikelse. En translokation mellan kromosom 3 och 6.
    I mars skickades remissen till klinisk genetik, i maj kom vi dit och i aug kom vi till Huddinge och i lördags började jag spraya.
    I början hade vi oskyddat sex för min känsla då direkt efter aborten var att allt skulle bli bra bara jag blev gravid igen och att vänta på pgd skulle ta så tid. Men då jag mådde så fruktansvärt dåligt varje gång jag väntade på mensen, så beslutade vi att det var bättre att köra med skyddat sex och vänta på pgd och vara säker på att få ett friskt barn.
    Vad det gäller kaffe och alkohol under behandlingen så ringde jag Huddinge och frågade och de sa att man kunde dricka båda som vanligt, men när det närmade sig äggplock borde man börja dra ner på kaffet så att det hinner gå ur kroppen ordentligt.
    Men det här med Folsyra visste jag inte att man skulle ta. Jag tog det under min tidigare graviditet, men ska man ta det innan oxå? 

• simple82

Har pratat med Halmstad och jag ska ta prover inför gpd ivf vid nästa mens om ca två veckor och även min man ska ta blodprover. Men de ska va de ända som vi behöver komplimentera med.Men hon skulle kolla med våran läkare om de behövs nått mera och höra av sig i så fall men annars ska de vara allt vi behöver göra för att få remissen den 26/10 =0)

• RingRing

Kattflickan samma här

nellanq alla proverna jag skrev upp att vi tagit är enbart blodprover så jag tror säkert att ni lämnat samma. Tror det är rutin inför IVF att ta dessa prover.

Snuffan man rekommenderas att ha ätit folsyra minst 3 månader innan graviditet, ifall du äter ex aco kvinna x 2/dag så får du i dig rätt mängd.

Simple hoppas allt blir klart så att er remiss kommer iväg nu i slutet utav oktober.

• nellang

Sitter här och väntar på min mens... Har sprayat i 10-11 dagar nu. Vad är det egentligen som händer vid "mens". Är det ett bevis på att jag är nedreglerad. Har förstått att den blir rikligare än vanligt.

• simple82

Nellang jag har förstått de så som du skriver mer är inte säker tyvärr... Hoppas de kommer snart!! :0)

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång