Inlägg från: Wilowa |Visa alla inlägg
  • Wilowa

Träningsnördar - här samlas vi!

Nu har jag gått femman utan slalombacke med MBT-skorna...fy vad jobbigt det blev i alla uppförbackar. Fast snart ska jag våga mig på att ta med slalombacken med. Senare i höst ska jag ta mig uppför nån backe i Tandådalen eller Hundfjället har jag tänkt mig, men då tar jag nog andra skor. Belöningen med att gå i slalombackar är den underbara utsikten när man kommer upp, så testa gärna det.

Nu är frågan om jag ska lyckas motivera mig till att träna lite styrka med innan jag och maken åker in till stan och fixar det sista vi behöver för plattläggningen.   

• Wilowa
    MissMe83 skrev 2012-07-14 13:30:32 följande:
    Bra jobbat!
    Tack! Jag tycker att vi alla jobbar på bra!
  • Wilowa
    Ziraya skrev 2012-07-14 14:44:17 följande:
    Usch, jag har grym träningsvärk i axlarna i dag! Det gjorde ont när jag skulle sova :( Det gör liksom ont på framsidan av varje axel, precis där armen möter torson.

Har du nåt linment att smörja med? Visst att träningensvärken ska kännas, men det är ju bra om man kan sova med.
  • Wilowa
    Ziraya skrev 2012-07-14 15:11:23 följande:
    Jag har ormsalva, tror du det funkar?

Testa! Jag brukar använda Alovera heatlotion när jag får ont av min skada och det brukar hjälpa.
    MissMe83 skrev 2012-07-14 15:12:51 följande:
    Jag har ont i rumpan av cykel turen, tyvärr inte träningsvärk, dålig sadel snarare :-/
    Hihi! Jag såg en kul cykel i cykelaffären för nån dag sedan...den hade grönsaker på sadeln.

http://www.jibo.se/monark-karin-garden-2012-p-1533-c-145.aspx

• Wilowa
    MissKaos skrev 2012-07-14 16:16:15 följande:
    Du har ett musklefäste där. På med voltarengel och i med Ipren!

ÖM i ett kna Efter att ha snubblat över en kratta.

8km återhämtande löpning

Fast voltarengel ska man vara försiktig med nu på sommaren, det kan ge blåsor upp till två veckor efteråt om det kommer sol på området man smörjt...fast det spelar kanske inten roll denna sommar då solen lyser med sin frånvaro. Det kanske är så med liniment med, men det står inget om det på min tub i alla fall. För några år sedan när jag löptränade, så var jag med i en löptråd här på fl och där var det några som fick problem med blåsor.
  • Wilowa
    MissMe83 skrev 2012-07-14 17:14:25 följande:
    Willowa: ha ha vad söt. Undrar om grönsakerna gör den bekvämare

Ja det kan man undra. Det fanns andra motiv med.
    MissKaos skrev 2012-07-14 17:31:00 följande:
    Smörj innan sängen.

Om jag inte minns fel så ska inte det insmörjda området utsättas för sol på två veckor. Fast man kan ju chansa, det är ju inte alla som får besvär.

• Wilowa

Nu börjar jag märka att jag är frisk igen och att jag inte jobbat på två veckor. Jag är så rastlös och skulle mycket väl kunna tänka mig en promenad till eller en cykeltur. Fast jag har en bulldeg på jäsning så det får bli efteråt när bullarna är klara. Detta blir ett prov för mig som försöker hålla ner på sötsakerna, men har man lovat barnen bullar så har man.

• Wilowa
    Ziraya skrev 2012-07-14 17:56:39 följande:
    Jag är så hiskeligt jäkla sugen på pizza i kväll!!!

Enligt matdagboken har jag 700 kcal kvar att äta innan jag når dagligt kcal-behov -500 kcal. Det är väl runt 350-500g pizza? hur mycket väger en pizza? xD

Det beror ju helt vad du har på den, om du köper eller om du gör egen. Som jag skrev innan så bedömde min mamma att en pizza motsvarade 50 points och jag fick äta ca 22 points per dag.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2012-07-14 18:22:47 följande:
    *phu*
    Sonen har landat i tv soffan med Piff och Puff på DVD och en skål godis. Första lediga dagen: Tvättat ocvh grejjat och sprungit. Men ajaj, nu är knäeet ömt Deppigt! Jäkla SKIT att snava på den där krattan. Jag som hade tänkt ha tid med träning nu när man är ledig Vila imorgon kanske. Eller gymmet, CT och core/överkropp kan jag ju köra. Och stretcha igenom ordentligt. Det behövs
    Vad dumt! Slog du i när du trillade eller är det nåt som är skadat?
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!