• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Studentpappa

Pass 5

A) Böj
    5 set x 4 reps 23x1 (2 sek ner, 3 sek i botten och explosivt upp)
    60-70-80-90-100kg
    B) Böj
    5x80
    4x90
    3x100
    1x110
    1x120 skulle egentligen kört 130 men fegade, synd för 120 gick som papper. 

C) Så snabbt du kan vila fem min sen kör varje del en gång till, det tog ca 45-60 sek per del.
    8mark 50 kg
    20 DU
    10 burpees

Del 2
    10 boxjump
    10 burpees

del 3
    10 powerclean 50 kg
    8 wallball 10 kg
    10 burpees

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Berguven

Pass 7

Push idag. 
    4 set, 10,10,12,15 reps. 
    Incline bench press
    Overhead dumbbell press 
    Dumbbell flyes 
    Lateral raises

3 set, 10,12,15
    Skullcrusher
    Overhead tricep extensions

Jag är tyvärr väldigt svag i överkroppen så klarar inte så mycket som jag hade velat men försöker att öka varje pass. Jag är snart inne på vecka 2 av detta program och jag rör mig långsamt framåt. Nu kör jag ju push-pull-leg och många av övningarna är nya för mig men det är bara roligt. Det enda pass som är detsamma som innan är ben-passet, då det inte krävde någon större förändring mer än att jag utökat mina tre set till fyra och ökade antalet reps i det sista setet. 

Jag är så förvånad över att jag sitter här nu och är så taggad på träning. För ett år sedan hade jag inte ens rört en vikt och hade aldrig satt min fot på ett gym, träning var ingenting för mig och jag la inte ner tid på det då jag ansåg att det var tråkigt. Det är så underligt hur man kan förändras och när jag tittar på bilder från när jag började så blir jag så förvånad över vad jag har lyckats åstadkomma. 

Det ska bli intressant och se hur jag ser ut i slutet av detta år och hur långt jag kommit då. Jag ser fram emot det! :D

• Studentpappa

Pass 7

Lite blandat, pullups både viktad och kv, Ttb, utfallsgång hantel 2x25kg. Dåligt pass var laddad för frontböj och frivändning, kommer till gymmet så finns det inga vikter eller stänger kvar. Skapligt antiklimax, leverans av nytt ska komma till veckan bara att hålla tummarna.

• K grrl

Haha, känns så knepigt ibland när ni X-are postar era pass, jag gör ju i princip samma hela tiden. Nytt PR i alla fall, i hip thrusts, på 1,83 x kroppsvikten, 6x3. Saknar att bänka tungt men har nu bara lutande bänk i programmet och mycket axlar.

Mer mansplaining, denna gång på mitt hemmagym - av en person som tränar sedan i höstas. (!!!) Bl a formkritiserade han (han vet inte vad han pratar om, killen jag brukar träna med och som tränat i 15 år påpekar alltid att jag ska göra tvärtom) och sen sade han att jag egentligen konditionstränar. Jag påpekade lite fint att jag maxar också, men hade en gigantisk facepalm i huvudet. Orkar inte. Nästa medelålders Karl som ska förklara för mig hur jag ska träna kommer att få på nöten.

• Studentpappa
    K grrl skrev 2016-01-17 15:11:01 följande:

Haha, känns så knepigt ibland när ni X-are postar era pass, jag gör ju i princip samma hela tiden. Nytt PR i alla fall, i hip thrusts, på 1,83 x kroppsvikten, 6x3. Saknar att bänka tungt men har nu bara lutande bänk i programmet och mycket axlar.

Mer mansplaining, denna gång på mitt hemmagym - av en person som tränar sedan i höstas. (!!!) Bl a formkritiserade han (han vet inte vad han pratar om, killen jag brukar träna med och som tränat i 15 år påpekar alltid att jag ska göra tvärtom) och sen sade han att jag egentligen konditionstränar. Jag påpekade lite fint att jag maxar också, men hade en gigantisk facepalm i huvudet. Orkar inte. Nästa medelålders Karl som ska förklara för mig hur jag ska träna kommer att få på nöten.

Men så blir inte vi särskilt bra på någonting heller, medelmåttig på allt istället.. :-P

Sikta på bollarna nästa gång! Jag råkade ut för exakt samma idag fast av en jobbig tjej med hybris som tror hon är sam briggs. Så jävla less på henne, går bara runt och ska berätta för alla hur man ska göra. Det roligaste är att hon inte ens fixar en enkel pullup själv. Jag kommer brinna av på henne en vacker dag, men då blir det väl förmodligen gråt och jag ses som den onde.
  • Studentpappa

Pass 9

6 km längdåkning, 2:a gången på typ 20 år. Men i år är det iaf vinter så några ggr till blir det den här säsongen

• Berguven

Pass 14

Pull igår
    4x8,8,10,12
    Dumbbell Upright Row
    Dumbbell Row
    Incline biceps curl
    Biceps curl
    +
    Olika coreövningar. 

Roligt pass. Hade repeat på en sinnesjukt skön låt (Embrace - Armin Van Buuren) och det gjorde det hela ännu bättre. Utöver detta så gick jag 10.000 steg, ut i vinterkylan för att sälja lite kurslitteratur (vad gör man inte för lite cash). 

Just nu äter jag frukost och sedan blir det till att dra ner och köra Pass 15 och idag är det benpass som står på listan så det ska bli roligt. 

• Margaux

Vet inte hur jag ska räkna passen nu... Har tränat en del i Buenos Aires men bara själv på gymnet. Gick till en Box och blev väldans myggsticken så jag gick hem...

Nu åter i kylan i Oslo!

Kallar det nummer 6:

HSPU jag är inte helt innanför helt ned till golvet och upp så jag jobbade med kipps och negativt.

5 Rounds for Time
    10 wallballs
    10 deadlifts
    10 pushup hand release

10.22 och jag dog nästan....

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!