• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-01-30 11:51:19 följande:

"Murph" vi ses aldrig hoppas jag.....

Klart du ska testa Murph

Snart är det dags för Open 16.1, det ska bli spännande att se vad som bjuds i år. Tyvärr är det nästan alltid muscleups och det klarar inte jag.. 
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Margaux
    Studentpappa skrev 2016-01-30 11:55:47 följande:
    Klart du ska testa Murph

Snart är det dags för Open 16.1, det ska bli spännande att se vad som bjuds i år. Tyvärr är det nästan alltid muscleups och det klarar inte jag.. 
    Fråga mig igen om ett år.... Just nu låter det omöjligt och väldigt plågsamt....

Men jag trodde inte jag skulle klara 100 situps eller nästan 100 pushups heller så man ska aldrig säga aldrig....
  • Margaux

Man kan skalera allt i Crossfit Open så att det passar.... Tycker du ska pröva.
    På mitt gym har han byggt en specialsele som man kan träna muscle ups med... Så man delvis får hjälp. Sjukt kul!

• Wilowa
    Studentpappa skrev 2016-01-28 21:45:19 följande:

Pass 13 och sista i sthlm

Session One

A.

Every two minutes, for 16 minutes (8 sets):

2 Front Squats + Split Jerk

*Sets 1-2 ? 70-75% of 1-RM Clean & Jerk (90kg)

*Sets 3-4 ? 75-80%

*Sets 5-6 ? 80-85%

*Sets 7-8 ? 85-90%

B.

Every 2 minutes, for 16 minutes (8 sets) of:

Clean Lift-Off with Pause at Knees + Power Clean + Power Jerk 2x60 2x70 2x2x80

Marklyft 6x3x120 kg

Ser fram emot att åka hem efter en vecka på hotell, examination imorgon sen hem

Jag har inte räknat mina pass i år, men kanske ska göra det. Jag har så svårt att få till egen träning när både slalom- och hockeysäsongen är igång för barnen, men just därför kan det vara bra att räkna.

Jag har tre favoritpass på Friskis som jag försöker gå på så ofta jag hinner. Idag blev det cirkelgym och imorgon stationpass och i veckan en ny favorit flex...trodde inte att stretching kunde ge sån träningsvärk

Tror jag gjort sju pass än så länge

• Studentpappa
    Margaux skrev 2016-01-30 14:43:56 följande:

Man kan skalera allt i Crossfit Open så att det passar.... Tycker du ska pröva.

På mitt gym har han byggt en specialsele som man kan träna muscle ups med... Så man delvis får hjälp. Sjukt kul!

Jo jag vet men jag tycker det är tråkigt att inte klara allt. Jag fixar det om jag har tårna på en box och fuskar lite. Jag kommer köra open i år också, så enkelt ger jag inte upp
  • Studentpappa
    Wilowa skrev 2016-01-30 17:11:56 följande:

Jag har inte räknat mina pass i år, men kanske ska göra det. Jag har så svårt att få till egen träning när både slalom- och hockeysäsongen är igång för barnen, men just därför kan det vara bra att räkna.

Jag har tre favoritpass på Friskis som jag försöker gå på så ofta jag hinner. Idag blev det cirkelgym och imorgon stationpass och i veckan en ny favorit flex...trodde inte att stretching kunde ge sån träningsvärk

Tror jag gjort sju pass än så länge

Förstår att det tar tid, vi har bara gympa en gång i veckan än så jag får passa på medan det går
  • Studentpappa

Pass 14

Frontböj 10 set till 110 kg

Powerclean + hangclean + frontböj 8 set stannade på 90 kg, provade 100 men failade hangclean

Sen en jobbig wod efteråt.

• Wilowa
    Studentpappa skrev 2016-01-30 17:58:04 följande:
    Förstår att det tar tid, vi har bara gympa en gång i veckan än så jag får passa på medan det går
    Ja jag behöver ju inte vara med dem när de tränar, men jag måste köra dem till och ifrån träningen. Då får jag för lite tid över för att hinna åka och träna.
  • Studentpappa
    Wilowa skrev 2016-01-31 22:47:41 följande:

Ja jag behöver ju inte vara med dem när de tränar, men jag måste köra dem till och ifrån träningen. Då får jag för lite tid över för att hinna åka och träna.

Ja man minns ju hur det var för farsan när man var yngre. Fotboll, handboll, innebandy, badminton inte så konstigt att jag fick cykla till kompisarna barmarkshalvåret
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!