• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Margaux

17. 
    Hang power clean, teknikträning. upp till 30kg

Deadlifts
    5*35
    5*45
    5*55
    5*60

Pull-up progression 

Sliten idag. Håller på att bli sjuk...

• Studentpappa

Åre och dottern är tyvärr sjuk, ser ut som föräldrarna får åka en halvdag var imorgon istället. Typiskt att jag lämnade dom breda skidorna hemma, jag funderade på det men boxen var så full..

Jag har längtat efter att åka baksidan igen i många år. Under tre säsonger gjorde jag det flera ggr varje vecka ofta flera ggr om dagen ???? jag såg även fram emot att få åka med mina barn i backarna jag haft så många skidskolebarn i men det verkar få vänta..

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Berguven

Godmorgon.

Idag är det dags för träningspass nummer 36 för i år. Jag ökade vid årsskiftet till 6 dagar i veckan och det är ett av de bästa besluten jag har gjort. Jag har en enorm energi och jag har riktigt kul under mina träningspass. Jag passar på nu när jag är student att träna så mycket som möjligt då jag om ett år tar examen och då inte har samma frihet med tid som jag har nu. 

Idag är det benpass. Vi får se hur det går, sov rätt så dåligt inatt och är rätt trött (och dricker inte kaffe, vilket skulle vara bra nu för den uppiggande effekten). 

Vi får se hur det går helt enkelt!

• Margaux
    Berguven skrev 2016-02-12 09:23:56 följande:

Godmorgon.

Idag är det dags för träningspass nummer 36 för i år. Jag ökade vid årsskiftet till 6 dagar i veckan och det är ett av de bästa besluten jag har gjort. Jag har en enorm energi och jag har riktigt kul under mina träningspass. Jag passar på nu när jag är student att träna så mycket som möjligt då jag om ett år tar examen och då inte har samma frihet med tid som jag har nu. 

Idag är det benpass. Vi får se hur det går, sov rätt så dåligt inatt och är rätt trött (och dricker inte kaffe, vilket skulle vara bra nu för den uppiggande effekten). 

Vi får se hur det går helt enkelt!

Oj. Det var ambitiöst. Vad tränar du? Styrka?
    Jag tränade 4-5 pass i veckan i slutet av 2015 men nu går det dessvärre inte. Nu är jag sjuk så nu blir det inget alls....
  • Berguven
    Margaux skrev 2016-02-12 09:29:32 följande:

Oj. Det var ambitiöst. Vad tränar du? Styrka?

Jag tränade 4-5 pass i veckan i slutet av 2015 men nu går det dessvärre inte. Nu är jag sjuk så nu blir det inget alls....

Tränar bara styrka just nu, för det är vad jag tycker är roligast. Tränar 3-split-schema med Push-Pull-Leg upplägg :)

Vad tråkigt. Jag hoppas du blir bättre snart, vet hur det kan klia i kroppen då man bara vill träna. Krya krya!
  • Margaux

Tack snälla Berguven! Det är bara häftig förkylning/influensa så jag är nog igång igen nästa vecka.. Fördelen är att jag är för sliten för att det ska klia någonstans som helst...

• Studentpappa

Åre blev fiasko, båda ungarna sjuka och vi gav upp och åkte hem. Nytt försök i april! Får åka på hemmaplan istället, bra med snö här nu

• Studentpappa

Pass 18

Lunchpass med två kollegor.

10 DL 60kg
    10 boxjumpover
    10 powerclean 60 kg
    10 boxjumpover
    10 ground to overhead 60 kg
    10 boxjumpover

2 varv

• Wilowa
    Studentpappa skrev 2016-02-13 21:04:33 följande:

Åre blev fiasko, båda ungarna sjuka och vi gav upp och åkte hem. Nytt försök i april! Får åka på hemmaplan istället, bra med snö här nu

Trist!
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!