• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • K grrl

Har rest sjukt mycket i jobbet och varit/är sjuk, så ingen träning här heller... Börjar vara less på allt fläng och skulle vilja ha en lite mindre krävande tjänst.

• Studentpappa
    K grrl skrev 2016-12-20 21:27:11 följande:

Har rest sjukt mycket i jobbet och varit/är sjuk, så ingen träning här heller... Börjar vara less på allt fläng och skulle vilja ha en lite mindre krävande tjänst.

Jag reser också mycket, har du inte tid att träna på kvällarna eller är det aktiviteter/jobb då också? Jag är i stort sett alltid ledig på kvällarna och ser till att träna då istället för att hamna i baren med en öl som många av säljarna man träffar på hotellen.
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-12-20 21:24:21 följande:

Den är stabil. Bättre sits. Något mindre handtag tror jag, känns ovant. Helt annan display så behöver vänja mig. Bäst är vattenljudet....

Ok ja den låter väl mindre antar jag min AB låter sjukt mycket! Men jag har ju ett eget rum utanför huset så där kan den låta hur mycket den vill, men i vardagsrummet har jag aldrig kunnat haft den. Ungarna skulle vakna direkt.
  • K grrl
    Studentpappa skrev 2016-12-20 21:41:18 följande:
    Jag reser också mycket, har du inte tid att träna på kvällarna eller är det aktiviteter/jobb då också? Jag är i stort sett alltid ledig på kvällarna och ser till att träna då istället för att hamna i baren med en öl som många av säljarna man träffar på hotellen.
    Det är aktiviteter då också. Dels håller vi på länge och dels är det inom besöksnäringen, våra konferenser får alltid prägel av visningsresa. Vi jobbar tills vi lägger oss"! Ibland tränat jag på morgonen men det förutsätter ju dels ett hotell med gym (inte självklart) och att det är öppet innan 7.
  • K grrl

Sen är det inte sällan över dagen bara, så jag åker vid 5 och är hemma vid 22.

• Studentpappa
    K grrl skrev 2016-12-20 22:29:31 följande:

Det är aktiviteter då också. Dels håller vi på länge och dels är det inom besöksnäringen, våra konferenser får alltid prägel av visningsresa. Vi jobbar tills vi lägger oss"! Ibland tränat jag på morgonen men det förutsätter ju dels ett hotell med gym (inte självklart) och att det är öppet innan 7.

Okej ja då är det ju skillnad, vi har kontor i några olika städer och när jag är där blir det vanliga tider som kollegorna kör. Så vid fem går alla hem och vad ska jag göra då på hotellet liksom..

Jag brukar se till att gå på ett vanligt gym eller box, jag är ju ofta på samma ställen och har letat reda på ställen jag kan träna på. Scandic har ju alltid gym men de är ju inte så bra
  • Margaux
    Studentpappa skrev 2016-12-20 21:43:39 följande:
    Ok ja den låter väl mindre antar jag min AB låter sjukt mycket! Men jag har ju ett eget rum utanför huset så där kan den låta hur mycket den vill, men i vardagsrummet har jag aldrig kunnat haft den. Ungarna skulle vakna direkt.
    Jag hade ju självklart helst velat ha ett hemgym. Men vi bor mitt i centrum på 100m2 så det blir det inte plats till...
    Den swoshar mest. När vattnet far runt! Men den tar inte så mycket plats när den står upp så efter träning rullas den in i en walk-in closet så behöver den inte så i vardagsrummet hela tiden. Ungarna tyckte det var jättekul!
  • Margaux
    K grrl skrev 2016-12-20 21:27:11 följande:

Vad jobbar du med? Låter drygt med så långs arbetsdagar. Jag kan oftast heller inte träna på jobbresor för det är nästan alltid representation på kvällen. Men det är ju inte så ofta jag reser heller.
  • K grrl
    Margaux skrev 2016-12-21 07:40:37 följande:
    Vad jobbar du med? Låter drygt med så långs arbetsdagar. Jag kan oftast heller inte träna på jobbresor för det är nästan alltid representation på kvällen. Men det är ju inte så ofta jag reser heller.
    Marknadskommunikation, mot besöksnäringen. Har oftast minst tre timmar att köra enkel väg, det är ju stora avstånd här uppe.
  • Studentpappa
    K grrl skrev 2016-12-20 22:30:28 följande:

Sen är det inte sällan över dagen bara, så jag åker vid 5 och är hemma vid 22.

Å fy tusan ja då förstår jag att det är svårt att få till. Jag jobbar med kraftproduktion och våra anläggningar ligger inte direkt centralt utan jag rör mig mycket i Härjedalen/Jämtland. Men dina avstånd är väl ännu större. Idag är jag på resa över dagen, men då åkte jag halv åtta imorse och är nog hemma senast 17, kör ca 40 mil idag. Skulle väl kommit iväg tidigare men var seg och förkyld imorse...

Blir jag så sen som du skriver väljer jag för det mesta är sova över och åka hem dagen efter. Men det är ju inte alltid det är så roligt att behöva resa, men iaf i min bransch är det inte valbart. Men som tur är har jag betald restid om jag kör efter vanlig arbetstid och det känns ju lite bättre.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!