• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • K grrl

För min del blev det marklyft, chins, goblet squats bland annat. Har varit sjuk och borta mycket - inte tappat styrka, men uthållighet. Så min coach har satt mig på ett program med lite högre repantal. Kul!

• Studentpappa

IFL 1.3 ikväll och det är 40 powerclean 60kg som gäller för mig på tid. Vi är tre i laget och alla har varsin del, pga mitt knä tar jag den delen utan squat. Tycker det borde gå att klara under två min men jag kommer antagligen få för hög puls. Kommer att sikta på 10 st E30S får se om det håller eller om jag spränger mig.

Glömde visst att posta så nu är det gjort och det tog 3:28. Fick grym pump i överkroppen då jag "musklade" för mycket. Har mycket hellre gjort 30 frontböj men knät vill inte det nu.

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa
    K grrl skrev 2017-01-07 15:08:30 följande:

För min del blev det marklyft, chins, goblet squats bland annat. Har varit sjuk och borta mycket - inte tappat styrka, men uthållighet. Så min coach har satt mig på ett program med lite högre repantal. Kul!

Kör du goblet med kb eller finns det andra varianter?
  • Studentpappa

Pass 6

50 cal AB uppvärmning

Testar en variant av RSR

6x2 DL 115kg, 6x2 bänkpress 72,5kg

• K grrl
    Studentpappa skrev 2017-01-08 21:40:49 följande:
    Kör du goblet med kb eller finns det andra varianter?
    Hantel, men det blir ju ungefär samma sak, håller lite annorlunda bara. Vi har kettlebells upp till 26 kg, och jag ligger på över 40 kg för 20 reps.
  • Studentpappa
    K grrl skrev 2017-01-10 21:20:37 följande:

Hantel, men det blir ju ungefär samma sak, håller lite annorlunda bara. Vi har kettlebells upp till 26 kg, och jag ligger på över 40 kg för 20 reps.

Jo det blir väl typ samma antar jag, jag håller i botten på kbn när jag kör goblet. En hantel kanske man håller under översta viktskivorna eller hur jag ska beskriva det, eller hur gör du? Måste vara vingligt att hålla en tung hantel i botten. 40 kg är starkt i goblet iaf
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!