Inlägg från: Tessou |Visa alla inlägg
  • Tessou

Träningsnördar - här samlas vi!

MissMe83 skrev 2012-08-25 20:26:05 följande:
    Tessou: ja jösses vad vi är lika i mått, du har någon cm mindre än mig här och var fina magmuskler är tydligare också *avis*
    Jaa, verkligen! Såg att vi nästan har lika vikt och längd också...
    Jag är 174 cm och väger också 56 kg - eller 56,2 för att vara exakt! Jag är dock brunett, så exakta kopior är vi inte (men inte långt ifrån!)...
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissMe83 skrev 2012-08-25 23:30:00 följande:
    Tessou: jag är fusk blond egentligen brunett jösses vad lika vi e
    Ha ha, där ser man! Du kanske är min dubbelgångare?
    MissMe83 skrev 2012-08-26 11:43:12 följande:
    Två dygn efter träningspasset har jag sån träningsvärk i rygg å armar att jag knappt kan röra mig!!! Varför kommer det först två dagar senare? Någon som har en teori om det??
    Jag har träningsvärk efter de 4:a passen från gårdagen - hur 17 ska det då kännas Måndag-Onsdag...?

ELIAS 090326
  • Tessou
    Är det förresten någon här som är utbildad instruktör - i vad isåfall?

Vet att MissKaos är spinninginstruktör, om jag inte är helt fel ute....?
    ELIAS 090326
  • Tessou
    Maria1982 skrev 2012-08-26 12:47:19 följande:
    Jag funderar på att utbilda mig till PT och rikta in mig lite på specialkost av någon form
    MissMe83 skrev 2012-08-26 12:50:58 följande:
    Tessou: nu blir jag nyfiken på att se ditt ansikte hur lika är vi där måntro?

Japp misslaos är spinning instruktör är jag nästan säker på.
    Jag funderar faktiskt på att utbilda mig inom träning och hälsa men det är så hemskt dyrt. En hemlig dröm är att bli pt å kost rådgivare.
    Funderar av och till på att börja med att bli skivstång och cirkelfys instruktör på Friskis å Svettis. Men har scen skräck så vet inte hur jag ska klara det!

Samma här, en ''hemlig'' dröm jag har.. Men i min lilla stad behövs nog ingen PT. Finns en på mitt gym, men vet inte hur det går för honom.. Vi har även Extra Vaganza, och det verkar gå bra, det är ju både kost & träning.

Jag är sugen på BodyCombat-instruktör, men då ska man bo kvar där i 2 nätter och det är inte så lätt att hitta boende i Sthlm. Har verkligen fastnat för BC.. har inte kört det på evigheter eftersom jag får så ont i axeln/skuldran. Men jag boxades i Tisdags och igår, och det känns faktiskt bra.... Fast då har jag ju inte gjort det på flera månader...
    ELIAS 090326
  • Tessou

Igår var jag på cirkel, passet avslutades med mage och jag fick ''benputta'' med med jobbigaste killen. Alltså, han gör så det blir extra tungt.... Det kändes redan igår kväll kan jag lova......

Jag tycker jag har fått som bilringar - alltså att hud hänger över mina träningsbyxor..... Kan det vara att byxorna är för små eller börjar jag få massa fett? Ska dra ner rejält på fettet i min LCHF-''diet'' iaf... Så här vill jag inte ha det!

ELIAS 090326
  • Tessou

Vet inte hur man vänder ''citat'' när det inte är på just den sidan som är framme... så jag får skriva lite konstigt nu....

MissMe83;
    Håller med dig, förstår inte varför folk 'klagar' på oss smala och är så oroliga, men är det någon överviktig är det inte "fint" att ta upp ämnet...

Jag säger också 2 dagar efter alla symptom/känningar är borta.

Hoppsan, själv är jag nykterist (absolutist, rättare sagt) så jag vet inte hur du mår... Men då kanske du låter bli nästa gåg?

Myran 08;
    Måste vara jobbigt att blöda så mycket. Själv äter jag neutroletta eftersom jag får så extremt ont vid ägglossning, det är som mensvärk x 100 - minst! Så jag blöder knappt nånting längre och i 3 dagar typ, ganska skönt men skulle helst slippa proppa i mig en massa hormoner.. Men det verkar funka iaf, har bara ätit i 4 månader, tror jag.

ELIAS 090326
  • Tessou
    MissMe83 skrev 2012-09-09 20:35:55 följande:
    Johan: än är det inte i mobbnings form, känner mer att det är avundsjuka på en ful nivå. Jo jag äter tydligen för nyttigt ha ha ha
    Det där med att äta nyttigt, så äter jag också. Eller, jag äter ju LCHF men är inte så extrem som vissa kan vara... jag steker i rapsolja (som jag alltid gjort) och jag vräker inte i mig smör som man ''ska'' göra. Jag äter aldrig godis, chips och sånt. Den ''skräpmat'' jag äter är kebabsallad.... Folk tittar konstigt på mig när jag säger att jag inte äter godis - men jag TROR att de också skulle vilja låta bli, men inte kan stå emot....?
    ELIAS 090326
  • Tessou
    Maria1982 skrev 2012-09-10 05:20:30 följande:
    Att vara sockerberoende är precis lika illa och svårt att hantera som andra beroenden. Men allt går, bara man har viljan.
    Precis! Ingenting är omöjligt!

Jag har inte tränat sedan 28 Augusti... eller jag har gjort lite plankor och sånt hemma. Men jag har varit helt tömd på energi efter jobbet..... Igår blev jag förkyld framåt kvällen, och idag har jag känt mig febrig, hostar och har rivjärn i halsen.. Värker i tinningen också.... Bihåleinflammation...?
    ELIAS 090326
  • Tessou
    Maria1982 skrev 2012-09-10 19:00:13 följande:
    Ja, och jag va och fikade i lördags med en tjej som spyr tarmarna ur sig nu....
    Nu åker min kvällsmat hiss

Tränade i lördags och hade behövt bränna av lite idag, men väntar nog tills i morgon med tanke på spyan i halsen!
    Du kanske borde vänta ännu längre?
    ELIAS 090326
  • Tessou

Jag har inte tränat sedan 28 Augusti.... Men imorn är det dags, tänkte jag - om inte magen krånglar som det gjort de 2 senaste dagarna. Eller träning vette 17 jag ska dansa... men det är väl en slags träning det också...? Tänkte börja med nåt lätt efter bihåleinflammationen.. Läste att flera här är förkylda & sjuka... krya på er allihopa!

Och Grattis {#emotions_dlg.flower} till MissKaos, i efterskott!

ELIAS 090326
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!