• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • MissKaos
    ETSS skrev 2011-08-11 19:57:34 följande:
    Jag har slagit ett peronligt rekord i kväll och måste få skryta lite för någon. Har ju skrivit att jag aldrig springer, däremot går fort på löpbandet.
    Tidigare maxfart har varit 8.9, ikväll fick jag upp den till 9.2 (!), fast då fick jag hålla fast mig och det var bara roligt i två minuter.
    Men ändå!
    Glad
    Men det är ju springfart!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Mollly
    Jag har slagit ett peronligt rekord i kväll och måste få skryta lite för någon. Har ju skrivit att jag aldrig springer, däremot går fort på löpbandet.
    Tidigare maxfart har varit 8.9, ikväll fick jag upp den till 9.2 (!), fast då fick jag hålla fast mig och det var bara roligt i två minuter.
    Men ändå!
    Glad
    Gick du på nivå 9.2? herregud så springer jag rätt snabbt. Bra gjortSkrattande
  • Mollly

Idag har det varit vilodag. Fast körde plankan nu ikväll. Fick med mig sambon också. Fast han klarade inte lika länge som jagSkrattande Men nu när jag har börjat köra plankan på bollen på gymmet, så känns knappt plankan när man gör det på golvet. suck,. men något ger den nog iafSkrattande

• Jenniemamman

Åh, en tråd i min smak! Själv har jag vilodag idag för jag har träningsvärk i hela kroppen nästan:P

• ETSS
    MissKaos skrev 2011-08-11 20:05:45 följande:
    Men det är ju springfart!
    Jag går fort som fanken, men som sagt då får jag hålla fast mig och det låter på bandet som jag väger min vikt gånger två då jag kämpar på och som sagt 9.2 höll jag bara ut med i två minuter, sen gick jag ner lite Glad
  • ETSS
    Mollly skrev 2011-08-11 20:07:16 följande:
    Gick du på nivå 9.2? herregud så springer jag rätt snabbt. Bra gjortSkrattande
    Tack Glad
  • Aprilia1977
    Men ändå!
    Glad
    Visst är det härligt och triggande, men vill bara slå fler och fler rekord! Grattis och kämpa på!!! Skrattande
  • Aprilia1977
    Lovely f skrev 2011-08-11 20:03:23 följande:
    Gravid och i nuläget plus 11-12 kg. Tränar 2-4 gånger i veckan på gym och promenerar mellan 45 min och 1,5 tim VARJE dag! Finns det nått skönare än att få röra på sig, man mår så mycket bättre både fysiskt och psykiskt!

Längtar tills jag också får dra på mig löparskorna och bara springa och springa igen.

Njut av träningen ni duktiga som trotsar latmasken inom er! Solig
    Grattis till graviditeten!!!Hjärta
  • Aprilia1977
    Mollly skrev 2011-08-11 20:08:46 följande:
    Idag har det varit vilodag. Fast körde plankan nu ikväll. Fick med mig sambon också. Fast han klarade inte lika länge som jagSkrattande Men nu när jag har börjat köra plankan på bollen på gymmet, så känns knappt plankan när man gör det på golvet. suck,. men något ger den nog iafSkrattande
    Ja, nu måste jag nog börja köra plankan jag oxå!Solig
  • Aprilia1977

Tränat bröst och axlar, inte så bra efter ryggträningen igår. Skulle ha kört ben egentligen. Men det får bli ben i morgon och armar på söndag. Lördag lite "vila"...

Har dessvärre fått ont i underarmen när jag kör pullover tungt. 17.5 kg är helt ok, men när jag kommer upp mot 25 och 27,5 så gör det riktigt ont. Undrar just om det är överansträngning???? Började känna värken igår och i dag kändes det lika konstigt.

Nu dag för sängen, i morgon upp med tuppen och promenera!

God Natt!

Äpple

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!