Inlägg från: Tessou |Visa alla inlägg
  • Tessou

Träningsnördar - här samlas vi!

MissMe83 skrev 2012-09-15 20:36:39 följande:
    Maria: ja det har jag. Han är super duktig och snabb på att svara på frågor. Har fått ett program helt anpassat efter mig och mina mål. Skit häftigt att känna förändringarna så tydligt
    Hur många veckor är programmet? Vad kostar det (om man får vara fräck och fråga )..? Vad har du för mål och har du uppnåt något av de än? Nu blev det många frågor...
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissMe83 skrev 2012-09-16 09:35:00 följande:
    Tessou: varje program är på 8 veckor första programmet kostar 700 kr och du får tät kontakt med din tränare hela perioden.
    Andra gången du anlitar honom betalar du 600kr för 8 veckor. Mina mål är att forma upp kroppen och bygga muskler.
    Min träningsvärk sitter mycket djupare in i muskeln än tidigare och jag har börjat få definition i magmusklerna. Jag är jätte nöjd!
    Även ryggen har det börjat titta fram tydliga muskler
    Hur kan en veckas program se ut....? Det låter intressant, helt klart. Jag skulle vilja tajta till magen, så den är rak/platt och fin då man sitter ner och när jag ska göra situps/crunches så blir det som en kula långt ner i mitten på magen - den skulle jag också gärna få bort så det är lika platt & fint som då man står upp....
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissMe83 skrev 2012-09-16 13:53:50 följande:
    Först får du berätta för honom om dina mål, göra några tester och sen går du ett förslag på program. Mitt program är uppdelat i tre block, alla med en röd tråd. Första blocket var på tre veckor och var till för att bygga upp uthållighet och styrka för att klara block nr 2 sen. 8 övningar fördelat på två olika dagar med två vilodagar emellan. Alltså två dagar styrka i veckan och två dagar kondition.

Block två är på två veckor och till för att chocka igång musklerna. Här märks det verkligen att man haft nytta av block 1 annars hade jag aldrig klarat det. 3 dagar styrks per vecka och två kondition i detta block.

Bloch tre är fortsatt muskelbygge och med tyngre övningar.

Man tränar aldrig samma muskelgrupp två ggr på rad utan får 3 dagar med olika övningar som man varvar mellan. Jag är jätte nöjd! Min kropp har redan förändrats.
    Har helt platt mage och musklerna börjar titta fram
    Kul att det funkar! Har du några före och efterbilder? Träffar man PT:n IRL nånting? Tänkte på testerna man ska göra innan.. Är all kontakt via mail?
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissMe83 skrev 2012-09-16 14:06:02 följande:
    Jag har före å efterbilder ja ser inte så jätte mycket på bild men känner å ser mycket i verkligheten. Ska posta dom! Bara leta upp dom först
    Han bor i Sthlm, dom här priserna är för online kontakt. Blir helt andra priser Face to Face. Testerna kan du göra själv hemma.
    Och de övningar man får gör man de på ett vanligt gym...?
    ELIAS 090326
  • Tessou

....skickade för snabbt... Är det nå kost-tips också, alltså man ska äta som han bestämt? Tänkte eftersom jag äter LCHF...

ELIAS 090326
  • Tessou

Skulle helt klart vara kul att testa! Har du någon länk till honom? Vore kul att vara helt fit och snygg lagom till nästa år... Får hoppas även jag får lite mer muskler och går upp mer i vikt - har ju gått upp så bra hittills, och har ca 3 kg kvar till mitt mål...

ELIAS 090326
  • Tessou
    MissMe83 skrev 2012-09-16 14:32:26 följande:
    Sök på Magnus pilegård på Google så kommer han upp
    Det där skulle jag helt klart vilja testa... Fast samtidigt har det gått så bra för mig hittills att gå upp själv, via träning och kost. Så jag skulle faktiskt vilja testa att nå mitt mål själv och se om jag lyckas. Så kanske man kan inviga nya året med att gå med i PT Online...?
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissMe83 skrev 2012-09-16 14:22:55 följande:

oops glömde sista bilden. Här kommer den. Även den från idag
    Har du minskat mycket i midja?
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissMe83 skrev 2012-09-16 17:38:16 följande:
    2 cm har jag minskat över hela kroppen på 3 veckor
    Oj då.. vilka ställen mäter du? Hur är det med vikten då?

Jag har ju gått upp i vikt detta år, tyvärr är jag lite rädd för att det är fett istället för muskler.... Sedan jag började med LCHF (8:e Maj) har jag inte tränat lika aktivt som innan.. därför känns det som att det är fett - som fastnat på magen som ''bilringar''...
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissMe83 skrev 2012-09-16 18:20:14 följande:
    Mage, höft, lår mäter jag. Vill ju inte hå ner mer i vikt eftersom jag ligger på gränsen redan men har tappat 1,5 kg sedan jag startade. Vill gå upp det igen i muskler. Skrev detta till tränaren och han sa att jag ska minska ner konditions träningen lite då jag tydligen bränner av mitt sista fett.

Konstigt att du gått upp, LCHF ska man ju gå ner av enbart som diet
    Vad väger du och vad vill du väga? Vet att vi ''pratat'' om det tidigare, men det var ju länge sedan...
    Skrev han hur lång/kort tid det tar att gå upp x antal gram eller så i muskler? Eller det är väl olika antar jag..

Mmm, fast det stämmer inte, man kan äta det oavsett om man vill gå upp eller ner.
    www.fetsmart.se/blog/2012/01/08/upp-i-vikt-med-strikt-lchf/
    ELIAS 090326
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!