• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Jennnyn
    Tullemi skrev 2011-08-19 10:24:29 följande:
    Idag är det en dålig dag. Jag har inte fått sova pga av bångstyrig dotter som surade nattetid och tidig morgon. Jag ser ut och känner mig därefter. Försöker uppbåda krafter för att ta mig till Ica Maxi med båda ungarna, men de trilskas och bråkar om kläder och dottern (igen) sätter sig ner och surar. På detta kände jag mig helt svimfärdig i hallen, antagligen pga sömnbrist och stress. Jag är innerligt glad att det är dags att börja arbeta för nu har jag varit hemma med barn i 3 (TRE) år i rad och hur mycket jag än älskar mina barn så behöver vi säras på. Jag exploderar snart!!! Enda gången jag kommer hemifrån är när jag lyckas smita till gymmet eller till köpcentrumet (sällan själv eftersom dottern vill med överallt). Sorry att jag tar upp en träningstråd med helt annat ämne, men jag behövde skriva av mig Kräks......*snyft*
    Skickar en kram! Man får faktiskt känna så, det gör de flesta ibland. Ibland behöver man få pausa lite för att uppskatta det man har hemma.

Dåliga dagar har alla! Ibland måste man få skrika ut sin frustration och då finns ju vi här

Att du tog 70 i benpress var ju jättebra! Se det som en morot att uppnå igen, succesivt och med små steg så att du inte överanstränger dig. I början kan det räcka med några få repetitioner på den vikten. Snart fixar du 70 kilo lätt!
  • Tullemi
    Jennnyn skrev 2011-08-19 12:31:53 följande:
    Skickar en kram! Man får faktiskt känna så, det gör de flesta ibland. Ibland behöver man få pausa lite för att uppskatta det man har hemma.

Dåliga dagar har alla! Ibland måste man få skrika ut sin frustration och då finns ju vi här

Att du tog 70 i benpress var ju jättebra! Se det som en morot att uppnå igen, succesivt och med små steg så att du inte överanstränger dig. I början kan det räcka med några få repetitioner på den vikten. Snart fixar du 70 kilo lätt!
    Tack! Dina ord värmer Just nu sover båda barnen och det är lugnt, men tyvärr kan inte jag sova dagtid (av nån anledning) annars hade jag passat på.
    Undrar om jag orkar med en liten gymstund ikväll...hoppas för det är ett andningshål
    Milea 080217 Lucas 100202
  • ETSS
    Tullemi skrev 2011-08-19 10:24:29 följande:
    Idag är det en dålig dag. Jag har inte fått sova pga av bångstyrig dotter som surade nattetid och tidig morgon. Jag ser ut och känner mig därefter. Försöker uppbåda krafter för att ta mig till Ica Maxi med båda ungarna, men de trilskas och bråkar om kläder och dottern (igen) sätter sig ner och surar. På detta kände jag mig helt svimfärdig i hallen, antagligen pga sömnbrist och stress. Jag är innerligt glad att det är dags att börja arbeta för nu har jag varit hemma med barn i 3 (TRE) år i rad och hur mycket jag än älskar mina barn så behöver vi säras på. Jag exploderar snart!!! Enda gången jag kommer hemifrån är när jag lyckas smita till gymmet eller till köpcentrumet (sällan själv eftersom dottern vill med överallt). Sorry att jag tar upp en träningstråd med helt annat ämne, men jag behövde skriva av mig Kräks......*snyft*
    Jag har skrivit om avlivning av älskade husdjur och allt mellan himmel och jord på den här tråden, jag tror tråden är som livet, den har ett ämne, ibland handlar det om ämnet, ibland om allt annat Glad

Någonstans i världen måste man få avlasta sig lite om det man tycker är jobbigt, jag hoppas bara att din dag får fortsätta bättre än vad den börjat {#emotions_dlg.flower}
    Bra jobbat på benpressen! Längtar tills jag når dit Glad
  • Jennnyn

Jag vågar inte tänka på hur mycket jag gått upp och jag vägrar ställa mig på vågen! Men säkert 3 kg....

Idag har jag bara lite småfeber, men träningen lär jag väl få skippa hur eller hur...,

• ETSS
    Jennnyn skrev 2011-08-19 14:21:50 följande:
    Jag vågar inte tänka på hur mycket jag gått upp och jag vägrar ställa mig på vågen! Men säkert 3 kg....

Idag har jag bara lite småfeber, men träningen lär jag väl få skippa hur eller hur...,
    Sorry men ja. Promenad (inte power) går bra, påbyltad om du har kallt. Jag vet, det är tråkigt, men på det sättet får du i alla fall träna på riktigt fortare Glad
  • Tullemi
    Mollly skrev 2011-08-19 14:35:19 följande:
    Här blev det ingen träning idag. Sambon har bjudit ut mig. Så antar att det blir onyttigheter istället för träning :)
    Det låter ju inte helt otrevligt
    Milea 080217 Lucas 100202
  • ETSS
    Mollly skrev 2011-08-19 14:35:19 följande:
    Här blev det ingen träning idag. Sambon har bjudit ut mig. Så antar att det blir onyttigheter istället för träning :)
    Det är inte fy skam Glad Jag ska nog ha lite onyttgheter efter träningen Glad
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!