• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Jennnyn
    Livsoduglig skrev 2011-08-20 15:10:12 följande:
    Kul tråd! Och lite... annorlunda då den verkar innehålla det mesta huller om buller :) Så klart man får redovisa dagens insats kanske man kan kalla det.  

Alright, det är bara att erkänna: Man är ingen Kipketer. Jag har luffsat, stånkat, haltat, nästan krypt och kämpat. Men runt kom jag. Det är synd att löpning är så "bra" träning. Man har några bonuskilon (endast muskler såklart *host*) att släpa på. 8 kilometer på 46 minuter blev slutsiffrorna. Det är ju tur att det finns utrymme för förbättring!  

Nu skall jag förgylla min lördagseftermiddag med att klippa gräsmattan. Gräset är 10 centimeter långt (ja, jag vet att jag borde klippt för länge sedan men det slutar ju aldrig regna här på västkusten :P) så det kommer bli en bra utmaning då jag endast äger en handjagare. Motordriven gräsklippare känns som fusk.

Så är jag lite optimistiskt kanske jag kan tillgodoräkna min 1.5 träningspass idag? *skrattar*

Önskar er en trevlig lördagskväll! 

Välkommen till svammel-tråden Gräsklippning kan vara riktig träning, så det blir nog en del kalorier som förbränns där. Med envishet kommer man långt!

Ha en trevlig lördagskväll du med
  • Aprilia1977

Var hos läkare i fredags.

Han påstod att mitt illamående, ont i magen och migrän som jag får ett par ggr i månaden beror på stress. Att jag oroar mig över så mycket som händer i mitt liv. Så nu blev medicinen Losec samt att jag skulle sluta tänka så mycket. Men hur i hela fridens namn ska jag sluta oroa mig, någon som har tips?

Äpple

• ETSS
    Aprilia1977 skrev 2011-08-20 18:48:18 följande:

Han påstod att mitt illamående, ont i magen och migrän som jag får ett par ggr i månaden beror på stress. Att jag oroar mig över så mycket som händer i mitt liv. Så nu blev medicinen Losec samt att jag skulle sluta tänka så mycket. Men hur i hela fridens namn ska jag sluta oroa mig, någon som har tips?

Äpple

Testa Mindfulness. Det kan vara en hjälp Glad
  • ETSS
    ETSS skrev 2011-08-20 18:50:24 följande:
    Testa Mindfulness. Det kan vara en hjälp Glad
    Föörresten stackars dig, det är inte lätt att tänka alltför mycket {#emotions_dlg.flower}
    Googla på Mindfullness, det är många som säger att det har varit dem behjälpliga. Dessutom är det vad jag förstår det närmsta du kan komma en vetenskaplig form av avslappning om du förstår vad jag menar, tror det finns övningar du kan göra hemma själv på nätet. Har du prövat olia former av massage?
  • Aprilia1977
    ETSS skrev 2011-08-20 19:05:37 följande:
    Föörresten stackars dig, det är inte lätt att tänka alltför mycket {#emotions_dlg.flower}
    Googla på Mindfullness, det är många som säger att det har varit dem behjälpliga. Dessutom är det vad jag förstår det närmsta du kan komma en vetenskaplig form av avslappning om du förstår vad jag menar, tror det finns övningar du kan göra hemma själv på nätet. Har du prövat olia former av massage?
    Tack för ditt råd, och nej, jag har faktiskt inte fått massage på ca 4 år.... Jag som trodde att det räckte att gå på promenad, men märkte att det är då som mina tankar frodas som allra bäst!

Jag ska googla.... såg att det fanns en avslappningsskiva att köpa oxå!

Tack igen!
  • ETSS
    Aprilia1977 skrev 2011-08-20 19:24:01 följande:
    Tack för ditt råd, och nej, jag har faktiskt inte fått massage på ca 4 år.... Jag som trodde att det räckte att gå på promenad, men märkte att det är då som mina tankar frodas som allra bäst!

Jag ska googla.... såg att det fanns en avslappningsskiva att köpa oxå!

Tack igen!
    Mindfulness är bra. För mig funkar promenader bra, men det är så olika på individer.
    Testa att få lite massage med, kroppsberöringen i massage kan lindra mot stress, och var rädd om dig, det finns bara en av dig {#emotions_dlg.flower}
  • Jennnyn

Äpple

Din stackare! Jag känner igen mig, har också migrän och magsmärtor då och då. Det är verkligen inte roligt. Har du testat yoga? Det är riktigt behagligt och sägs vara bra för både kropp och själ. På mitt gym har vi dessutom Hot Yoga, då man yogar i 40 graders värme. Själv har jag tänkt gå på yoga lite mer i höst och se om det hjälper mig med mina stresssymptom.
  • Paradigm

Äpple

Men usch, hade en sådan period i mitt liv. Värst var det på kvällen, då kom ångesten fram. Fick även magsmärtor som du beskrev det. För att lindra själva ångesten/oron nattetid tittade jag på lätta glada filmer som jag sedan somnade till. Annars kunde jag ligga hur längesom helst i sängen och oroa mig. Jobbigt! Lider med dig!
  • Paradigm
    Vad blir/blev det för lördagsgodis då?

Själv fick jag nöja mig med vindruvor och keso. Det funkar och mättar, men visst är man väl lite sugen på de där chipsen... Skrattande
  • Tullemi

Jag äter oliver. I löööve oliver. Just idag så är det (hemma)marinerade stora kalamtaoliver med vitlök, citron och timjan som gäller. Den som ändå hade haft ett gott lantbröd till, mmmmmm

Milea 080217 Lucas 100202
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!