• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Tullemi
    Jennnyn skrev 2011-08-20 13:02:29 följande:

Skönt det, för ingen annan hör mig just nu

Du, jag testade ditt tips om att blunda för att klara de sista repetitionerna - och det funkar
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Paradigm
    Jennnyn skrev 2011-08-20 13:02:29 följande:

Skönt det, för ingen annan hör mig just nu

• Paradigm
    Tullemi skrev 2011-08-20 11:51:02 följande:
    Jag ska köpa vaniljsmak på mitt proteinpulver nästa gång. Många fler blandningsmöjligeheter ju
    Ja, jag är grymt nöjd så här i efterhand. Helst skulle man ju vilja ha en av varje smak, men det är för dyrt. =)
  • godisgrisen
    Fattig student skrev 2011-08-20 06:45:17 följande:
    Vaknade nyss av att jag är vrålhungrig. Kan inte sova, måste ha mat. Herrejösses vad mycket mat man numera äter när man har börjat ta träningen på "allvar" igen. Till frukost blir det keso och ägg. Därefter träning, proteinshake och sedan poolhäng.

är också sanslöst hungrig hela tiden, måste ha ökat min ämnesomsättning lite.....gör inget annat än att äta tycker jag..........
  • godisgrisen

Jag har inte riktigt bestämt mig vad jag tycker om proteinpulver, behövs det verkligen när man tränar 3ggr/v och promenerar 5-7ggr/v?

Men samtidigt är jag sjukt hungrig hela tiden, kanske behövs ändå? Och vad ska man ha kasein eller vassle och när/hur äter man det, bara efter träning eller?

• Tullemi

Jag har en sammansättning av olika proteiner och jag gör en shake 2 ggr/dag och tar som mellanmål. Sen tränar jag så ofta jag kommer iväg och det kan bli 3-6 ggr/veckan. Om det extra proteinet är nödvändigt? Vet faktiskt inte, men jag hört att det ofta så att tränande tjejer är kassa på att få i sig tillräckligt med protein så jag kör på

• Tullemi
    Tullemi skrev 2011-08-20 14:33:27 följande:
    Jag har en sammansättning av olika proteiner och jag gör en shake 2 ggr/dag och tar som mellanmål. Sen tränar jag så ofta jag kommer iväg och det kan bli 3-6 ggr/veckan. Om det extra proteinet är nödvändigt? Vet faktiskt inte, men jag hört att det ofta så att tränande tjejer är kassa på att få i sig tillräckligt med protein så jag kör på
    ....en av shakerna tar jag givetvis direkt efter träningen, glömde jag skriva....
  • ETSS
    Tullemi skrev 2011-08-20 10:07:32 följande:

..glömde rapportera om min morgonträning .... gick iväg supertrött, körde helkropp styrka (hann inte med löpbandet ) och kommer hem energisk, pigg och glad . Underbart!!!

Var lite seg innan min powerwalk med, kanske beroende på gårdagskvällens kräftkalas, men man piggnar allt till lite i friska luften Glad
    Här är det dessutom riktigt fint för årstiden, solen tittade fram lite och det var riktigt härligt Glad
  • ETSS
    Jennnyn skrev 2011-08-20 11:51:32 följande:
    Tredje träningsfria dagen! Klättrar snart på väggarna, men jag tänkte ta en lång promenad om en stund! Fortfarande ingen röst....
    Hoppas att du börjar höras IRL snart med, det måste vara svårt att inte kunna prata {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!