• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Mollly

Mkt till träning har det inte blivit. Har inte tränat sen i Söndags. MEn plankan kör jag varje kväll och ikväll ska jag göra lite olika övningar här hemma.

Funderade lite på olika pulver och sånt. Jag vill ju bygga muskler, så det ska ju finnas något som hjälper en på traven. Någon som har koll på något bra?

• ETSS

Två dagars träningsfrihet och hamburgare med alla tillbehör strax till middag. I morgon blir det hårdkörning Glad

• MissKaos
    Tullemi skrev 2011-08-24 14:57:41 följande:
    Inte bestämda tider kanske, men ändå ganska regelbundet under en och samma dag. Något matintag var 3:dje timma. Vet inte hur jag ska klara mig när jag börjar arbeta på måndag, då det kommer gå längre tid mellan målen.
    WOW! Det fungerar inte på mitt jobb heller..

Ska gå på BodyBalance idag Frisksi där jag numera tränar har inte det och jag saknar det. Fick en gratis gång på SATS så jag ska passa på! Blir cykel in till stan med, framo tbx blir det nog 1,5mil så det känns ju som att jag har fått lite konditionsträning med efter det! Inte så intenesiv men det ska ju vara varierat för att vara riktigt bra.. Ska bli så skönt med ett LUGNT pass! GIck instruktörsutb i BB för ca 2 år sedan och har inte varit på ett enda pass sedan dess, och med all min löpning och skivstång lär jag ju vara stel som en, ja, en vad? STEL iaf!
    ETSS skrev 2011-08-24 16:54:38 följande:
    Två dagars träningsfrihet och hamburgare med alla tillbehör strax till middag. I morgon blir det hårdkörning Glad
    Härligt, du är säkerligen laddad till max imorgon!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Evenstar
    Mollly skrev 2011-08-24 16:15:27 följande:
    Mkt till träning har det inte blivit. Har inte tränat sen i Söndags. MEn plankan kör jag varje kväll och ikväll ska jag göra lite olika övningar här hemma.

Funderade lite på olika pulver och sånt. Jag vill ju bygga muskler, så det ska ju finnas något som hjälper en på traven. Någon som har koll på något bra?
    Vill du bygga muskler så rekomenderar jag tung styrketräning och bra mat helt enkelt. Räkna på ca 1.5-2 g protein per kg kroppsvikt.
  • Aprilia1977
    Videli skrev 2011-08-24 14:55:11 följande:
    Idag gick min träning skit om man får säga så... Hann inte fylla på min kropp igår för jag jobbade alldeles förmycket. Då blir mitt kostintag så himla dåligt.

Jag är otroligt känslig, undra om det har med åldern att göra? för jag upplevde inte så förr, då jag tränade jättemycket.

Äter ni alltid på bestämda tider, med 4 timmars mellanrum? 
    Vart tredje timme för mig oxå! Funkar fantastiskt bra, när jag väl gör som jag ska.

Skrattande
  • Paradigm
    Tullemi skrev 2011-08-24 14:57:41 följande:
    Inte bestämda tider kanske, men ändå ganska regelbundet under en och samma dag. Något matintag var 3:dje timma. Vet inte hur jag ska klara mig när jag börjar arbeta på måndag, då det kommer gå längre tid mellan målen.
    Satsa på en rejält frukost! =)
  • Aprilia1977
    Fattig student skrev 2011-08-24 16:11:23 följande:
    Är själv nyss hemkommen. Har varit och hämtat och betalat för skoluniform till sonen. 2000 kronor fattigare blev man. Men men, det är ju billigare än vinteroveraller som väntar för förskolebarnen i Sverige. =)
    hahaha..... :)
  • Aprilia1977

Nu ska jag iaf iväg och träna!.... FÅr se, kanske blir att jag bara sitter på en matta och bara är!

• Mollly
    Evenstar skrev 2011-08-24 18:49:59 följande:
    Vill du bygga muskler så rekomenderar jag tung styrketräning och bra mat helt enkelt. Räkna på ca 1.5-2 g protein per kg kroppsvikt.
    mm jag vill bygga upp musklerna rätt mkt. Inte som en bodybuilder, men rätt vältränad iafSkrattande
    Kan du ge exempel på mat som är proteinrik?
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!