• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Frukostflingan

Nu har jag kommit igång med träningen igen hoppas jag. Igår blev det spinning och det var fantastiskt.

Med kosten har det varit si och så. Är ju gravid så jag har fått hanka mig fram med det kroppen vill ha utan att kräkas. Men det börjar nog vända lite nu. Frukosten blev fil och flingor.

• Tullemi

Här kommer lite OT-gnäll: är anigen trött på att maken tror att han kan sitta och glo på TV hela kvällarna. När jag kommer ner mer barnen på morgonen så finns det saker från gårdagen som måste tas om hand. Jag blir superstressad av att börja dagen med att ligga på minus (dvs börja med gårdagens skit). Vi får nog ha ett samtal här hemma för jag ska börja arbeta och nu är hans latmaskdagar över. Jag har passat upp allt för länge....*korkad*

Milea 080217 Lucas 100202
  • ETSS
    Aprilia1977 skrev 2011-08-25 06:31:54 följande:
    Det där lät riktigt gott. Och nu har du lovat en hårdkörning, så det är upp till bevis... hehehe... ingen pressSkrattande
    Oh God, *ångrar redan*
    Framförallt mina krånglande ben men jag ska, måste, ska Glad
  • ETSS
    Aprilia1977 skrev 2011-08-25 06:28:21 följande:
    Åh vet du... jag gick ut och klippte gräsmattan, gick in och förberedde måltider för resten av veckan. Lyssnade på avslappningscd. Gräsmattan tog 2 timmar så jag var helt slut efter det. Jobbigt att dra en stor Klippo.

Jag tar med mig träningskläder varje dag i bilen, men när dagen har gått är jag supervarm (springer som en toka på jobbet) och vill bara hem och duscha.

Men i kväll blir det rygg, rumpa och magen. Skäms
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2011-08-25 07:47:04 följande:
    Här kommer lite OT-gnäll: är anigen trött på att maken tror att han kan sitta och glo på TV hela kvällarna. När jag kommer ner mer barnen på morgonen så finns det saker från gårdagen som måste tas om hand. Jag blir superstressad av att börja dagen med att ligga på minus (dvs börja med gårdagens skit). Vi får nog ha ett samtal här hemma för jag ska börja arbeta och nu är hans latmaskdagar över. Jag har passat upp allt för länge....*korkad*
    Grattis. Du har en normal karl, uppfostrad (servad) av en kvinna. Och nu tror han att hans fru med är en hushållerska. Du vet att ursprungsbetydelsen för ordet HUSTRU är hemtjänarinna va?
    Och jag med. Passar upp-
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • ETSS

Halva beviset presterat Glad
    Jag har powerwalkat, det var riktigt skönt att sträcka ut mina kettlebellade ben efter två dagars motionsfrihet. Brukar jämt gå på asfalt och har faktiskt helkassa skor att gå i. I dag har dock större delen av promenaden avnjutits på mjukt, kuperat underlag, det var riktigt skönt Glad
    Nu är det bara kvällspasset kvar Glad

• Paradigm
    Aprilia1977 skrev 2011-08-25 06:29:28 följande:
    Jag hoppas att ni haft en superkväll!
    Tack, vi hade det riktigt mysigt, kom inte hem förrän runt 02:00. Glad

/

Nu har jag precis avslutat "morgonträningen" och det blev 7,2 km för att vara exakt. Det blev ingen styrka på det utan det blir kanske ikväll. Glad
  • ETSS

Förresten träningsvänner, jag har insett en sak. Det är en sak att veta teorin bakom frigörandet av serotoniner när man motionerar, det är en annan sak att uppleva det. Man kan gå från att känna sig trött och lite off till att bara må helt enkelt så bra när man tränat Äpple

• Tullemi
    ETSS skrev 2011-08-25 10:36:40 följande:
    Förresten träningsvänner, jag har insett en sak. Det är en sak att veta teorin bakom frigörandet av serotoniner när man motionerar, det är en annan sak att uppleva det. Man kan gå från att känna sig trött och lite off till att bara må helt enkelt så bra när man tränat Äpple
    Visst är det underbart
    Milea 080217 Lucas 100202
  • ETSS
    Tullemi skrev 2011-08-25 10:52:42 följande:
    Visst är det underbart
    Ja Glad
    Känns det bättre nu?
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!