• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Evenstar
    Mollly skrev 2011-08-24 19:05:45 följande:
    mm jag vill bygga upp musklerna rätt mkt. Inte som en bodybuilder, men rätt vältränad iafSkrattande
    Kan du ge exempel på mat som är proteinrik?
    Allt som har en haft en mamma är protein ;)
    Och så har vi såklart de vegetabiliska fullvärdiga proteinet - ärtor, bönor och linser.

Försök att håll dig till så rent protein som möjligt, dvs undvik halvfabrikat som korv odyl då de många gånger enbart har en kötthalt på runt 50%.

Börja kika på innehållsförteckningen på livsmedel. Där står mängd protein/100g

Hur tränar du nu?
  • Mollly
    Evenstar skrev 2011-08-24 19:19:23 följande:
    Allt som har en haft en mamma är protein ;)
    Och så har vi såklart de vegetabiliska fullvärdiga proteinet - ärtor, bönor och linser.

Försök att håll dig till så rent protein som möjligt, dvs undvik halvfabrikat som korv odyl då de många gånger enbart har en kötthalt på runt 50%.

Börja kika på innehållsförteckningen på livsmedel. Där står mängd protein/100g

Hur tränar du nu?
    Tränar 4 ggr i veckan. Har två olika scheman som jag går efter.  Kör nästan inget på maskiner, utan mestadels fria vikter. Magövningarna har jag kört på boll, men har bytt ut dom till olika varianter av plankan.
  • ETSS
    MissKaos skrev 2011-08-24 17:00:30 följande:
    ETSS skrev 2011-08-24 16:54:38 följande:
    Två dagars träningsfrihet och hamburgare med alla tillbehör strax till middag. I morgon blir det hårdkörning Glad
    Härligt, du är säkerligen laddad till max imorgon!
    Oh ja, det slank ner en glass med så jag undrar om det inte blir två pass i morgon Glad
  • ETSS
    Aprilia1977 skrev 2011-08-24 19:03:54 följande:
    Nu ska jag iaf iväg och träna!.... FÅr se, kanske blir att jag bara sitter på en matta och bara är!
    Hej hur har det gått, var du eller gjorde du eller blev det både och? Glad
  • Tullemi

Var är min ork??? Efter en ovanlig dag, men noll rutiner (och absolut inga matrutiner) så sitter jag här och är helt trött i kropp och knopp. Har inte varit på gymmet sen i söndags ju *buhu*

Milea 080217 Lucas 100202
  • Mollly
    Tullemi skrev 2011-08-24 20:07:40 följande:
    Var är min ork??? Efter en ovanlig dag, men noll rutiner (och absolut inga matrutiner) så sitter jag här och är helt trött i kropp och knopp. Har inte varit på gymmet sen i söndags ju *buhu*
    Jag har inte heller varit där sen i Söndags.Rynkar på näsan abstinens.
    Tänkte träna hemma idag, men har fått en jäkla huvudvärk. Så jag får hålla mig med träningen tills imon.
  • Paradigm

Sitter här och väntar på mannen. Han har ordnat barnvakt och vill åka till havet med mig . *mys*

• Tullemi
    Mollly skrev 2011-08-24 20:15:33 följande:
    Tänkte träna hemma idag, men har fått en jäkla huvudvärk. Så jag får hålla mig med träningen tills imon.
    Ja, det har faktiskt varit en huvudvärksdag idag. Stämmer.... Gymmet stänger om ca 1 timma men lite hemmaträning kanske jag skulle orka med Får tänka igenom några passande övningar.
    Milea 080217 Lucas 100202
  • ETSS
    Tullemi skrev 2011-08-24 20:07:40 följande:
    Mollly skrev 2011-08-24 20:15:33 följande:
    Samma här minus huvudvärken, ska vi lova att ta nya tag i morgon?
  • Annika i Gbg
    Fattig student skrev 2011-08-24 20:15:37 följande:
    Sitter här och väntar på mannen. Han har ordnat barnvakt och vill åka till havet med mig . *mys*
    Naw... vilken guldklimp! Hjärta Ha det så mysigt!
    Jag tror på livet - även när det sparkar skiten ur mig!
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!