Inlägg från: Tessou |Visa alla inlägg
  • Tessou

Träningsnördar - här samlas vi!

Primrose skrev 2011-10-18 19:30:12 följande:
    Jo, fast om man har tränat hårt och vill ha bästa muskelutvecklingen så gäller vila av just de muskelgrupperna tills träningsvärken har lagt sig litet. Vissa muskelbyggare kan köra en muskelgrupp så sällan som var 7-10:e dag och ändå få fantastisk muskelutveckling pga att de tränar muskelgruppen stenhårt (och "skadar" den) och sedan gör vilan sitt att utveckla musklerna maximalt. Det betyder ju inte, självklart att man inte rör på sig - bara att man inte tränar de musklerna "aktivt". Det finns det vetenskapliga belägg för. Men för oss mer måttliga "vardagsmotionärer" behöver inte det här alltid gälla. Men vi behöver ändå vila liiitet.
    Men det är himla svårt att vila.... är ju så himla kul att träna!
    ELIAS 090326
  • Tessou

Ett cirkel-pass avslutat! Jisses min mage.... vilka dryga övningar! Och den stackars tanten som gjorde övningarna med mig nådde inte för hon är så kort och jag så lång....

ELIAS 090326
  • Tessou
    Fattig student skrev 2011-10-19 21:18:45 följande:
    Hehe
    ....tyckte så synd om henne! Hon skulle hålla emot och trycka ner mig, men nådde inte fram...

Glömde fråga i förra inlägget....

När ni ska träna, t.ex cirkel/styrka.. om vi säger kl 19 - när och vad äter ni före och efter då?
    Idag åt jag riktig mat (lax, ris, ärtor) kl 16 och jag va pigg och fick inge magknip eller så under passer. Åt en massa mackor nu efteråt med skinka (kan inte äta nå ''stort'' för sent, får så ont i magen då, senast kl 19 - lägger mig kl 22) Förra Onsdagen åt jag 16:30 och mådde jätteilla hela passet.... men då var jag stressad innan jag åt, spyorna satt verkligen i svaljet....
    ELIAS 090326
  • Tessou
    Fattig student skrev 2011-10-20 19:51:02 följande:
    Jag skulle ha sprungit milen idag, men skiter i det. Så det kryper i benen här med, men jag måste vila.
    Funderade på om jag skulle spelat lite Wii Fit + eller Just Dance... men tv:n har varit upptagen!
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissKaos skrev 2011-10-20 21:22:14 följande:
    AAAAAAAAAAAAAAAAAAAJ! Jag har kört 90min box. Jag skakar i armarna.Men i ansiktet sitter ett stort flin! Hungrig blev man. KUL kul! Asjobbbigt.
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissKaos skrev 2011-10-20 21:33:10 följande:
    Jag kommer inte kunna ta mig ur sängen imorgon.
    Blir intresasnt att gå på stepup och köra sjukgymnastiken
    Ha ha, det är nog värst Lördag/Söndag om du får träningsvärk.
    ELIAS 090326
  • Tessou
    Mollly skrev 2011-10-21 14:48:44 följande:
    Nästa vecka blir det en beställning. Säg till om ni är intresseradeSkrattande

kolla i min blogg.
    Beställning på vad? Kommer inte in på din sida..
    ELIAS 090326
  • Tessou

Idag ska jag ''få'' träna igen... bara 1 tim 45 min kvar till Combaten...

ELIAS 090326
  • Tessou

Min sambo äter (så gott som) allt. Jag äter så hälsosamt jag bara kan. Chips, godis å ''snacks'' finns inte i min värld... Får kväljningar av bara tanken!!  KräksJag mår jätteilla av allt socker.

ELIAS 090326
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!