• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Tullemi

Primrose: det heter diet fuel och kommer från body science, svenskt märke.

Milea 080217 Lucas 100202
  • ETSS
    Mollly skrev 2011-09-13 13:19:33 följande:
    Tror dottern har sett mig träna en del här hemma. haha
    Meen vad sött Glad
  • ETSS
    MissKaos skrev 2011-09-13 08:38:08 följande:
    Fyller år idag! Vill ha en massa fjäsk och grattis, tack

...ska fira med ett skivstångintervall-pass...
    Åh, grattis! {#emotions_dlg.flower}
  • godisgrisen
    MissKaos skrev 2011-09-13 08:38:08 följande:
    Fyller år idag! Vill ha en massa fjäsk och grattis, tack

...ska fira med ett skivstångintervall-pass...
    Grattis!!!
  • Jennnyn

Hej hopp! Idag blåser det friska vindar här i söder! Var ute med hunden för en stund sedan och höll på att blåsa bort. Faktiskt så måste jag erkänna att jag är för lat för att ta mig till gymmet ikväll, för jag är inte allt för sugen på att cykla i detta blåsväder och dessutom cykla över bron som ligger på väg till gymmet. Har redan cyklat över den två gånger idag och det var som ett träningspass båda gångerna

Ikväll får det alltså bli träningsfritt för andra dagen på rad. Kanske kör jag ett funktionellt magpass här hemma, om jag orkar!

• Mollly
    Jennnyn skrev 2011-09-13 19:37:14 följande:
    Hej hopp! Idag blåser det friska vindar här i söder! Var ute med hunden för en stund sedan och höll på att blåsa bort. Faktiskt så måste jag erkänna att jag är för lat för att ta mig till gymmet ikväll, för jag är inte allt för sugen på att cykla i detta blåsväder och dessutom cykla över bron som ligger på väg till gymmet. Har redan cyklat över den två gånger idag och det var som ett träningspass båda gångerna

Ikväll får det alltså bli träningsfritt för andra dagen på rad. Kanske kör jag ett funktionellt magpass här hemma, om jag orkar!
    Läste på din press att du jobbar inom vården, vilket boende jobbar du på? Jag jobbar också inom äldrevården. Är på Bryggaren för tillfälletSkrattande
  • Jennnyn
    Mollly skrev 2011-09-13 19:40:48 följande:
    Läste på din press att du jobbar inom vården, vilket boende jobbar du på? Jag jobbar också inom äldrevården. Är på Bryggaren för tillfälletSkrattande
    Jag jobbar på Parkgården. Det har stått en del om oss i tidningen eftersom vi hotas av nedläggning. Har jobbat där i sex år. Läser dessutom upp till uska på distans via omvårdnadslyftet.

Vilket gym tränar du på förresten? Är det i Söderåkra/Begkvara/Torsås eller inne i Kalmar?
  • Mollly
    Jennnyn skrev 2011-09-13 19:45:39 följande:
    Jag jobbar på Parkgården. Det har stått en del om oss i tidningen eftersom vi hotas av nedläggning. Har jobbat där i sex år. Läser dessutom upp till uska på distans via omvårdnadslyftet.

Vilket gym tränar du på förresten? Är det i Söderåkra/Begkvara/Torsås eller inne i Kalmar?
    Vart ligger den? Har ingen tidning, så har nog missat det. hahah
    Jag tränar nere i Söderåkra. Jag funderade först på att börja på malkars, då det ligger väldigt nära mitt jobb. Men sen kände jag att jag hellre ville ha gymmet nära. Att inte alltid vara tvungen att träna direkt efter jobbet. Utan kunna åka ner på lediga dagar också.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!