• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Jennnyn
    Mollly skrev 2011-09-13 19:52:37 följande:
    Vart ligger den? Har ingen tidning, så har nog missat det. hahah
    Jag tränar nere i Söderåkra. Jag funderade först på att börja på malkars, då det ligger väldigt nära mitt jobb. Men sen kände jag att jag hellre ville ha gymmet nära. Att inte alltid vara tvungen att träna direkt efter jobbet. Utan kunna åka ner på lediga dagar också.
    Jag tränar på Malkars, mestadels på Västra anläggningen, men ibland även i City. Kan varmt rekommendera Malkars. Har du varit på Västra någongång?

• Jennnyn

Funkade inte att lägga till mer text efter bilderna, men här är bilder på "mitt" gym

Mollly: Rekommenderar det, för de har bästa utbudet i stan och blev "årets gym 2010" inom CMS

• MissKaos
    Mollly skrev 2011-09-13 15:10:13 följande:
    ok. då ska jag nog tusan göra det någon dag. Går man bara in och säger att man vill göra ett sånt test?
    Ja, svårare är det inte!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

WOW! Vilket gym!

Hemkommen från mitt pass med förkylningskänsla i kroppen. Lovar mig själv dyrt o heligt att stanna hemma om jag är kass imorgon. (kommer jag säkert inte göra) Cykelturen t jobbet imorse var ju livsfarlig. Höll på att blåsa av kajen ner i vattnet. Stod sitta i motvind men jäklar vad det gick fort hem!

laddar kroppen med echinasea, X.-tra mkt mat och  hoppas på det bästa.
    3,5 km på bandet + skivstångintervall. Orkade inte på slutet, kroppen tog lite slut. Förkyld+lite lätt övertränad. Och sur! MIn massagetid imorgon blev avbokad pga sjuk massör. Måste nog vila iaf.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Jennnyn

Gymmet invigdes i januari i år. Förutom bilderna jag lade upp finns en särskild yogasal för glödyoga med stora lotusblommor på väggarna, en stor indoor/spinningsal, en speciell sal för cirkelträning, stretchrum med stretchmaskiner, relaxavdelning med massagestolar och vilofåtöljer. Dessutom finns lunchservering och träningsshop. Trots att det är så stort är det en familjär stämning, då det är ett familjeföretag och de jobbar för att bibehålla just den familjära känslan.

• Primrose

Jaha - förkylningskänslor här också nu under kvällen, med ont i halsen och ledvärk. Så ingen träning i dag heller.Rynkar på näsan Jag tror inte jag har varit förkyld sedan i höstas/vintras, då sonen började dagis.

mileas mamma: Ok, det märket känner jag till.

Jennyn: Snyggt gym. Verkar ha bra prylar också! Jag älskade att använda BOSUn när jag bodde i England. Men på SATS är de inte särskilt vanliga (finns på något enstaka ställe) och VARFÖR pumpar de inte sina bollar?!

Molly: Vilken sötnos! Det ska böjas i tid.

• Primrose

Blev litet inspirerad av dig Molly. Sonen kör hårt på mamma/baby klassen. Han var då fem månader.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!