• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Illusion

Wilowa, i sådana fall får man använda ögonmåttet. Läsa på hur högt kaloriintag man behöver för att försöka nå den vikt/kroppsform man önskar. Men att äta sig mätt är en bra tumregel. Om man sedan blir mätt (ja nu tar jag i) på en köttbulle och en potatis eller 50 köttbullar och 10 potatisar så kommer man inte få något resultat. :)

• Wilowa
    Thomas S Kuhn skrev 2014-01-06 16:55:58 följande:
    Wilowa, i sådana fall får man använda ögonmåttet. Läsa på hur högt kaloriintag man behöver för att försöka nå den vikt/kroppsform man önskar. Men att äta sig mätt är en bra tumregel. Om man sedan blir mätt (ja nu tar jag i) på en köttbulle och en potatis eller 50 köttbullar och 10 potatisar så kommer man inte få något resultat. :)
    Det är ju just det jag menar, nån gång under uppväxten lär man sig vad det innebär att vara mätt. Ingen kan tala om för en vad det innebär och i min sons fall har jag insett att han slutar äta tidigare än han borde. Han är mätt när han ätit en portion typ. Jag jobbar som förskollärare och jag har insett att detta med att vara mätt är nåt svårt att förstå. Vi har en tradition i det här landet att man ska äta tills det är tomt på tallriken.
  • MissKaos

Oväder. Regnrusk. Promenad i shoppingcentrat m vagnen.. vill ut men inte med bebis o detta blöta. Tänktr börja med hunden katten etc typ idag

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Scratchy

Forskning från UK har visat att beteende i relation till mätthet är mer genetiskt betingat än inlärt. Man kan lära om, vilket många behöver, men barns grundbeteende handlar mer om gener än om inlärning.

• Scratchy
    Thomas S Kuhn skrev 2014-01-06 17:06:34 följande:
    Scratchy, mäh fö'låt då för att jag inte visste att du var insulinkänslig! :P
    Flört
  • Illusion

Wilowa, det förstår jag. Att själva mättnadskänslan är individuell. Nåväl. Jag ska inte traggla vidare. :D

• Fitness for life

Jag har åkt på världens motivationsdipp ! Tränat 20 min crosstrainer och styrka efteråt på gymmet. Men maten är katastrof. Är så sjukt sötsugen heeeela tiden och har ätit både ditten och datten. Framförallt om kvällen är jag förjävla sötugen.....funderade på om det är PMS men det är lite tidigt.....tips på var man kan köpa/hitta motivationen igen?

• Wilowa
    Fitness for life skrev 2014-01-06 21:00:25 följande:
    Jag har åkt på världens motivationsdipp ! Tränat 20 min crosstrainer och styrka efteråt på gymmet. Men maten är katastrof. Är så sjukt sötsugen heeeela tiden och har ätit både ditten och datten. Framförallt om kvällen är jag förjävla sötugen.....funderade på om det är PMS men det är lite tidigt.....tips på var man kan köpa/hitta motivationen igen?
    Du kanske ska testa en strikt sockeravvänjning så här efter julen? Sockret har en enorm kraft på suget.
  • Fitness for life
    Wilowa skrev 2014-01-06 21:03:58 följande:
    Du kanske ska testa en strikt sockeravvänjning så här efter julen? Sockret har en enorm kraft på suget.
    Ja det vore nog inte så dumt. Jag har varit i valet och kvalet hur jag jag äta. Lite av allt eller mer lchf inriktat. Inte strikt lchf men lite kollisar och mer fett.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!