• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Nayara

I dag har jag ätit 7 bananer, och 2 till ska det bli. Ska nämligen bli frukterian, bara äta frukt! Så jag måste vänja mig. :)

Jag har gått en långpromenad och senare i dag ska jag köra ett cardio-pass på en timme.

• Wilowa
    Tessou skrev 2014-01-16 11:22:32 följande:
    Här vräker det ner, vi som skulle få sol...? Inte för att det gör något med snö heller! Hoppas du inte blir värre/dålig igen efter skidturen..

Nej det gick bra, men jag började dagen med att ta hand om ett magsjukt barn, så jag blir väl magsjuk den här helgen då...bihåleinflammation förra och förkyld helgen före det. Kräks
  • MissKaos

Är du erfaren löpare? Barafotaskor får man köra in sig på länge.

Beror ju på vad du ska höra erfarenhet tyngd och dina fötter mm mm. Skobutik för hjälp. Jag brukar köra skor med lägre dropp mindre uppbyggda för intervallpass och snabba pass. Långdistans oftast mer uppbyggda. Löpbandet mestadels mjukare sko för mig. Lopp i lägre dropp och lättare sko.

fyrkantigboll skrev 2014-01-16 14:52:37 följande:
    Vilka skor är bäst när man ska springa på löpbandet? 

Är barfotaskor bra?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Barnvagnspromenad med femåring släpandes på fötterna hängandes i vagnen. Kanske 3km.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • fyrkantigboll
    MissKaos skrev 2014-01-16 16:24:30 följande:
    Är du erfaren löpare? Barafotaskor får man köra in sig på länge.
    Beror ju på vad du ska höra erfarenhet tyngd och dina fötter mm mm. Skobutik för hjälp. Jag brukar köra skor med lägre dropp mindre uppbyggda för intervallpass och snabba pass. Långdistans oftast mer uppbyggda. Löpbandet mestadels mjukare sko för mig. Lopp i lägre dropp och lättare sko.
    Tack! Jag är nybörjare. Men jag får fråga någon på stadium kanske!
  • MissKaos

Jag gissade det man måste se din fotisättning för att kunna svara på frågan. Fundera över vad mer du kommer görs i skorna.. gymma? Gå på pass?

Gå dit där dom kan filma!

fyrkantigboll skrev 2014-01-16 16:31:58 följande:
    Tack! Jag är nybörjare. Men jag får fråga någon på stadium kanske!

• fyrkantigboll
    MissKaos skrev 2014-01-16 16:53:02 följande:
    Jag gissade det man måste se din fotisättning för att kunna svara på frågan. Fundera över vad mer du kommer görs i skorna.. gymma? Gå på pass?
    Gå dit där dom kan filma!
    Jag vill helst bara springa på löpbandet, vågar inte göra så mycket mer på gymmet när jag är själv!
    Filma? Förvånad
  • Nayara

Var ute och joggade i dag och insåg vilken förfärlig kondition jag har. Hur länge tar det innan man inte längre tycker att joggningen är en plåga?

• MissKaos

Ja.. då ser man precis hur foten sätts i och hur skon funkar. Intersport xxl löplabbet kan göra det.

fyrkantigboll skrev 2014-01-16 16:58:45 följande:
    Jag vill helst bara springa på löpbandet, vågar inte göra så mycket mer på gymmet när jag är själv!

Filma? 

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!