• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • cosinus
    MissKaos skrev 2014-01-07 13:04:24 följande:
    Tränade på rätt bra under graviditeten. Det är ryggen som är svag nu o magen. Körde ändå plankan de första två trimesterna. Och spinning till 10dgr före beräknat. Träningscoma ca 6v mao. Om man untw räknar fl den motsvarar välen mara?
    Jo jag vet att du tränat en massa men det är ju just de där core-musklerna som tar mest stryk av att vara gravid.

Jag har tyckt att orken är rätt bra även i början, har också kört spinning tätt inpå och även en vecka efter förlossningen och då har jag alltid varit piggare än precis innan för man slipper ju syresätta en till individ.

Men just core-musklerna har jag känt mig vansinnigt trött och svag i rätt länge trots lätt träning tidigt, dock blir det ju bättre och det rätt fort. Men det är lätt att bli otålig :)
  • MissKaos

Promenad med vagnen ett par km. Skönt! Ska göra mina övningar med antsr jag. Bebis sover..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Pressade i kroppen i mina vanliga byxor igår. Det gick. MEN inte favvojenasen då. Ett par stetchbyxor som knäpps undeer (deg) magen. Den kunde man lixom hänga över linningen som en ölmage typ. Hur som, fick på mig byxorna. En liten seger! Och lite motivation till att sätta igång här. MEN inatt hade min bebis magon typ kolik och det gör inte mig till en motiverad mamma vad gäller att röra mig. Nu sover hon sött, men var vaken till kl 3 inatt. Det förstör tyvärr min ämmnesonsättning att var uppe nattetid och det skapar ett extremt sockerusg kvällstid. Måste ta tag i sockerdetox ändå. Vet att det för mig mkt är ovanan att äta skräp och att det tar ett par veckor att bli av med den.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Tessou
    MissKaos skrev 2014-01-08 12:10:16 följande:
    Pressade i kroppen i mina vanliga byxor igår. Det gick. MEN inte favvojenasen då. Ett par stetchbyxor som knäpps undeer (deg) magen. Den kunde man lixom hänga över linningen som en ölmage typ. Hur som, fick på mig byxorna. En liten seger! Och lite motivation till att sätta igång här. MEN inatt hade min bebis magon typ kolik och det gör inte mig till en motiverad mamma vad gäller att röra mig. Nu sover hon sött, men var vaken till kl 3 inatt. Det förstör tyvärr min ämmnesonsättning att var uppe nattetid och det skapar ett extremt sockerusg kvällstid. Måste ta tag i sockerdetox ändå. Vet att det för mig mkt är ovanan att äta skräp och att det tar ett par veckor att bli av med den.
    Hur mycket har du gått ner i vikt nu? Ja usch, det är jobbigt när magen pajjar, den styr ju hela kroppen... Obestämd
    ♥ ELIAS 090326 - BF 18/2-2014 ♥
  • MissKaos
    Tessou skrev 2014-01-08 16:09:42 följande:
    Hur mycket har du gått ner i vikt nu? Ja usch, det är jobbigt när magen pajjar, den styr ju hela kroppen... Obestämd

Vet inte, vägde mig inte det sista innan fl. Men jag har 10kg kvar till min startvikt nu. Går ner, men inte så fort nu. Vägde in på 74 idag.  Vägd 84 ett par v före beräknat så gissar på runt 86 när vi åkte in?

Släpade mig ut på barnvagnspromenix i sketvädret idag. Det är så j-a grått och trist inte alls kul. Vill hellre lägga mig i sängen och gosa med bebisen. Men det går ju inte ligga där hela dagarna.
  • Tessou
    MissKaos skrev 2014-01-08 16:37:56 följande:

Vet inte, vägde mig inte det sista innan fl. Men jag har 10kg kvar till min startvikt nu. Går ner, men inte så fort nu. Vägde in på 74 idag.  Vägd 84 ett par v före beräknat så gissar på runt 86 när vi åkte in?

Släpade mig ut på barnvagnspromenix i sketvädret idag. Det är så j-a grått och trist inte alls kul. Vill hellre lägga mig i sängen och gosa med bebisen. Men det går ju inte ligga där hela dagarna.
    De 10 kilona blir du nog av med snabbt - så länge du låter bli sockret... Ja, visst är det tråkigt... värsta vintern nånsin!! Men här ska det snöa natten mellan Torsdag och Fredag, får hoppas det stämmer...
    ♥ ELIAS 090326 - BF 18/2-2014 ♥
  • Scratchy
    Mollly skrev 2014-01-08 14:50:35 följande:
    Ikväll ska jag testa ett RBT pass på gymmet. Det ska bli spännande :) Har någon annan testat ett sånt pass innan?
    Vad är det för något?
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!