• viochdu

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

inget med rökning är OKEJ. Men det är min åsikt. Jag röker själv och jag kommer be min karl strypa mig om jag skulle röka när jag blir/är gravid.

Det är ren egoism att fortsätta röka.

Och ni behöver inte läxa upp mig hur svårt det är att sluta röka.

Jag har rökt sen jag va 13 år och försökt sluta hundra ggr. Men det gånger jag sett plus på stickan har jag eldat upp dom där ciggen.

Det är sjuuuuukt svårt- Men allt handlar om vilja och självdisciplin.

ett röksug varar endast mellan 1-3 min.. kom över det så är det över ett hinder.. sen kommer nästa sug.. kom över det och så får man fortsätta...

Men bestäm ett datum då du slutar med dom där 2-3 ciggen. använd då heller nikotin plåster ist.. Bättre än att röka iaf.... Och det är just i DETTA stadiet ett barn tar mest skada av rökning... Just saying...

-Fjärde försöket- ÄL 27-28/10 -- BIM 12/11
  • viochdu
    Leeroy skrev 2012-11-04 18:26:11 följande:
    Ja jag vet, vi har försökt i två år & jag har fått ett MA. jag vill inte riskera något. Och min kompis sa till mig nyss, när jag frågade henne vad hon tyckte, var att jag bara skulle röka upp den ciggen jag har kvar så jag blir av med den & sen ge mig fan på att lägga av. Hon hade inte riskerat något efter två års försök.
    Klok kompis.

Tycker du ska följa hennes råd.. Försöööööök iaf...
  • viochdu
    Leeroy skrev 2012-11-04 18:40:25 följande:
    Ja, nu har jag rökt upp den ciggen & nu startar jag ett liv som rökfri gravid. Kommer försöka överleva på vanliga tuggummi. Det brukar hjälpa mig ibland, särskilt efter måltiderna. :)
    När jag slutade förra året (började dock igen då sommaren och ölen kom) dåligt dåligt.. Då körde jag på dom där snus påsarna med nicotin i.

Skulle du få ett sjukt sug och står där och tänker köpa cigg. Köp dom ist...

Lycka till....
  • viochdu
    Leeroy skrev 2012-11-04 18:46:57 följande:
    Kan man inte använda nikotintuggummi som gravid? Min kompis sa att man inte ska ha de om man är gravid..men jag vet inte? Jag har nämligen några stycken kvar här hemma. Och 2 - 3 tuggummi är ju ändå bättre än 2 - 3 cigg...
    Alla niciotin är dåligt för ett barn. Men som du skriver är det GIVETVIS bättre än att röka.

Ta va du känner för eller MÅSTE men låt bli ciggen. Kom igen nu.. Du klarar det.!!
  • viochdu

Elizabett: låter ju posetivit :) tråkigt att inte kunna äta lax men det kan man ju klara av om det tittar ut en liten om ca åtta månader :)

• viochdu

Loppan: äl+16 känns lite sent att plussa om man nu vet när man haft ÄL då förstås. Jag har BIM äl+15-16 men innan dess ska det bli plus annars är det inget.

Ja du. När jag vaknar :) kan bli allt från 6:00-09:00. Jobbar eftermiddag så börjar inte förens vid halv tre.

• viochdu

Fast det är ju inte bara nikotinet i ciggen som är farligt för fostret.!

Använd tuggumi då skitsamma. Bara det inte är cigg!!

Sen skrev jag att jag givetvis INTE tycker man ska välja ngt. Men står man och tänker köpa cigg då tycket jag man ska välja ngt annat med nicotin i istället för Cigg.

• viochdu

Jag vet att vissa nikotin alternativ och snus är värre än att röka en cigg när det gäller just nikotinet.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester