• alexander2011

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

• alexander2011
    Niicesara skrev 2012-04-17 19:09:29 följande:
    Har en fråga till Er som är eller har varit gravida.

Är ju i vecka 14 nu och sedan en vecka tillbaka så har jag ont i magen. Alltså inte jätteont utan det känns mer som typ träningsvärk långt ner i livmodern.
    Bör jag vara orolig eller kan det vara växtvärk?

det är bara växtvärk. kan kännas som kraftig mensvärk
  • alexander2011
    TessLiihten skrev 2012-04-17 19:16:55 följande:
    Alexander2011: Jag tror med 95% säkerhet att du är gravid och om du testar om 2-3 dagar igen, så ska du se att du kommer få ett STARKT plus!
    åhhh jag hoppas verkligen!!! tar nästa morristest t helgen :)
  • alexander2011
    Mini Léonie skrev 2012-04-17 19:07:48 följande:
    Tjejer!
    Jag har värk i ryggslutet hade det inte varit BIM-5 så hade jag trott att mensen varit på väg IGENOM byxorna typ!!!
    Någon av er gravida som varit med om liknande?
    jag har hört att en del som är gravida kan få fasligt ont i ryggen. jag hade aldrig några större problem med flytningarså jag kan inte hjälpa dig på den fronten. testat än???
  • alexander2011
    TessLiihten skrev 2012-04-17 19:23:51 följande:
    Jag kommer att tänka på dig!

Min magkänsla brukar inte ha fel, och den säger att du är gravid!
    Om den har fel, så lovar jag att bjuda dig på middag!  

hihi :)go du är, ahh visst låter som en bra ideé ;) it´s a deal!!

fpr se om din magkänsla säger rätt. jag hade bestämt mig för o bli gravid denna månaden såå gravid tills motstasen är bevisad hihi 
    pluralfamilj skrev 2012-04-17 19:31:30 följande:

ska vi bli tvungna att vänta ända tills dess!

håller tummarna för dig då! 
    Ja tyvärr. känns meningslöst annars eftersom jag bara är på äl+7 och har inte bim förens typ 26:e senast. skulle jag få ett negativt igen efter det testet blir jag grymt besviken
  • alexander2011
    TessLiihten skrev 2012-04-17 19:45:05 följande:
    Absolut! 
    Frågan är bara, om min magkänsla nu mot ALL FÖRMODAN skulle ha fel, var ska jag komma för att bjuda på middag?

Det är bra. Ja det är klart att man är gravid tills motsatsen är bevisad!  

Hahaha, får se först om du har rätt eller inte hihi :)
  • alexander2011
    skumbanan skrev 2012-04-17 20:06:58 följande:
    Alexander: eftersom du fick ett streck inom tiden och docmorris sägs vara väldigt känsligt så kan det säkert vara ett äkta plus. Håller tummarna och följer tråden! :)

jag hoppas precis som dig. jag uppdaterar längre fram om jag inte slänger in ett annat test emellan
  • alexander2011
    pluralfamilj skrev 2012-04-17 20:58:15 följande:

ok. ja då ligger vi ungefär lika i tid då... dock har jag längre luteal fas och väntar inte mens förrän ca 28e skulle jag tro. men tror äl var den 10e  tänker oftast inte så hårt på det eftersom jag har spiral men det har varit svårt att missa då jag haft dödens mensvärk den dagen och fram tills nu typ :-P

i övrigt lider jag av trötthet, huvudvärk, och stickningar i bröst och ryggslut....

förmodligen bara en extrem ägglossning eller något. 

hur har du det med symptom? 

drar och spänner i höger äggstock och ibland hela buken som kraftig mensvärk och ömma bröstvårtor, huvudvärk och ont i ryggen men allt kan bero på annat oxå. har haft massa symtom innan o ändå har det inte varit nått så jag försöker inte hoppas för mycket. är vårat 6:e försök
  • alexander2011

tusse: ja, jag ser tyvärr ingenting

• alexander2011
    jemi01 skrev 2012-04-18 14:46:29 följande:
    Jag har bara ett doc morris test hemma... så kanske ska gå och köpa ett digitalt imorgon. Hur känsliga är dom?

docmorris ligger på 10 mIu, har oxå ett hemma :) och cb digital på 25 tror jag :S
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester