• viochdu

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Mini: vad tror du om syltburks test?

• viochdu

Öviksmamma: ser ngt yttert ytterst svagt. Men neg i mina ögon. Tyvärr finns det inte så mkt mer att göra än att test vidare!

• viochdu

Childofsnow: då har du rätt regelbunden cykel. Vilket datum hade du äl och vilken dag fick du pos (om du testade med äl test)

• viochdu

Mamma tillf flera: vill du testa tidigt så testa äl+10. Annars vänta till äl+12-14

• viochdu

Och när du säger att du har 14 dagar mellan äl och mens. Räknar du då med äl dagen och BIM dagen?

• viochdu

Och när du säger att du har 14 dagar mellan äl och mens. Räknar du då med äl dagen och BIM dagen?

• viochdu

Själv förstår jag inte "besattheten" med att veta exakta BIM. Men det kanske är för att jag har en väldigt regelbunden mens. +_3 dgr får man ju räkna med ..

• viochdu

Childofsnow: då skulle jag bara räknat lördag söndag som BIM. Men att jag inte skulle få panik om den inte kom söndag. Utan att den då kommer på måndag.

Så är hade jag fått neg idag tex om jag vore du. Hade jag tagit det som att det inte tog sig.

Hade du pos äl test den 25-26 då

• viochdu

Childofsnow. Då hade jag räknat från den 28-29 som äl. Och den 29 eftersom det va den sista dagen på de 48 timmarna.

Så jag hade sett mig själv på äl+11 som kortast. Och då tre dagar till tills 14 dgr fas. Så BIM måndag eller tisdag. Dag 27-28

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester