• viochdu

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Anananas skrev 2012-11-08 09:21:40 följande:
    Hälp!?
    De två översta är från igår morgon/kväll.. och det nedersta är från alldeles nyss.
    Vad säger ni??

Jag säger nog fasiken grattis.

Ta ett digitalt :)

-Femte Försöket- ÄL 22-24/11 -- BIM 6-8/12
  • viochdu

Bellamira: då säger jag emot juron då cb digitalt inte alls är känsligare än andra test och ett neg test efter ett pos är aldrig bra.

Jag skulle vänta några dagar och testa igen. Men så länge du inte blöder är det ett bra tecken!

• viochdu

Juron: cb digitala behöver oftast mkt mer HCG än ett test från TL att få gravid på. Tex på tls test kanske du ana ett svagt plus redan äl+8 men får inte gravid på det digitala för att hcg halten inte passerat 25 än .

Att det står att man kan plussa bim-4 är ju för att det är vanligt att hcg halten har blivit tillräckligt hög då. Men allt beror ju på hur många dagar förbi äl du är och hur mkt hcg som har producerats. Men oftast så är det test med streck och plus som visar först..

• viochdu
    johannap85 skrev 2012-11-08 10:48:33 följande:
    testat med Äl stickor sen i månags & idag har jag ÄL enligt P-tracker appen(brukar alltid stämma)
    så dagens test kan man väl se som pos.? eller vad säger ni,

dagens Äl-test 

onsdagens äl-test

tisdagens Äl-test

För mig hade inte detta varit ett pos ÄL-test. Men dom är torkade va?
  • viochdu
    TiAmo skrev 2012-11-08 10:52:56 följande:
    Sen fick min BM det till att jag är i v.8 (7+0) idag?! Hur får hon det till det?

Sista mensens första dag: 21 september
    BF: 28 juni

Ca 28-29 dagars menscykel.

Familjeliv säger 6+6, vem har rätt? 
    Vilken dag har du ägglossning då? eller vet du det?
  • viochdu
    Semlan79 skrev 2012-11-08 11:05:10 följande:
    Vad är det för känslighet på ACO Preg?
    Det bästa är väl att använda samma sorts tester för en rättvis jämförelse.
    Hoppas allt är i sin ordning!
    är det "nya" aco preg är det 25
  • viochdu
    Juronjaure skrev 2012-11-08 11:08:04 följande:
    Är det bara mina ÄL-test som blir MYCKET starkare om jag låter dem torka? Eller om de bara går typ 2 minuter över tiden...
    Det är väldigt induviduellt.

Jag har pos i tre dagar. Men man SKA ju sluta testa efter det första positiva. Helt onödigt att fortsätta testa. Men man är ju bra knäpp ibland.

Dag ett har jag lika starkt dag två har jag stakare än kontrollstrecket.

Men man räknar ju med äggsläpp från det FÖRTSA positiva.

• viochdu

Ollasulrika: vad jag har löst till mig så är bakgrubdsfärgen remsan en "annan färg" som gör att ett streck kan uppstå vis genomlysning. Ser du trecket utan genomlysning??

För äl+5 skulle jag säga är omöjligt att på plus.. Då har knappt ägget fäst. Eller det ääääe omöjligt.

Jag fick streck tisdags på ett av mina test skm jag bara kunde se i genomlysning . Googlade då som en tok och kom fram till att det va för att den har en annan färg som sagt som gör att det kan synas ett streck!

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester