• viochdu

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Nus""":ser ngt. Ser du om det är rosa irl?

• viochdu

Mini: det varade inte länge för jag fick bruna flytningar nu.. Faaan då ! vill ju att min lutealfas ska bli läääängre. Progestronet har inte hjälpt mig med det denna månaden då. ÄL+12 :/

• viochdu
    Mini Léonie skrev 2012-11-09 09:36:04 följande:
    Viochdu:
    Missförstå mig rätt nu men den kanske vill hämta sig helt efter dina mf? Lika bra att rensa ut helt. Kanske därför det är en märklig fas...?
    Har haft så innan.. cyklar mellan 24-28 dagar. Därav progestron!

Sen sägs det ju bara vara en myt att man ska låta det gå en mens mellan. Iaf i så tidigt skede. Kroppen gör inte redo för en äl för än kroppen ÄR redo. Att man ska vänta en mens är oftast för att man själv ska vara redo.

Livmodern är som renast och bäst miljö direkt efter ett MF då den rensar och återbildar miljön där inne till en perfekt miljlö. men om det tar en eller två tre cyklar är ju olika. Men så fort det sker ÄL så ska kroppen vara "ren"

Men vad som är rätt och fel. Det verkar ingen veta. Men ja jag följer bara råden jag fått från min faster som är BM. Så länge man själv är redo och kroppen släpper ägg ja då är det klappat och klart. MEN jag förstår absolut hur du tänker.  och vem vet jag kanske inte ens har haft ägglossning, min kropp kanske inte alls är redo.

Jag är inte bitter. Gick in med den inställningen när vi började försöka att det tar snitt 7 månader och inom ett år är de flesta är gravida. Innan april SKA jag vara gravid. Så det så.

Femte försöket börjar nu...

-Femte Försöket- ÄL 22-24/11 -- BIM 6-8/12
  • viochdu
    carolineklund skrev 2012-11-09 09:54:17 följande:
    Jag och min sambo plussade efter första försöker och det hände bara efter 1 ½ månad.. Vissa har väl tur kanske? :)
    Det gjorde vi med.... och det hände på två veckor. Vi bestämde att försöka hade äl samma vecka. sen plussade jag.

Slutade i MF. Andra månaden direkt efter plussade vi igen . slutade även det i MF..

ja så vissa har nog tur.. kanske.....

• viochdu
    Mini Léonie skrev 2012-11-09 09:54:06 följande:
    Låter troligt, mer än känsla man fått av att kroppen ska hämta sig men som du säger det kanske sägs med tanke mot att "man själv ska va redo"

Kör på och som du säger 7 försök är ju fortfarande inte mycket och inte 4 som ni gjort heller... Hejar på som sagt!!
    Tummen upp för det Mini.

• viochdu
    Mini Léonie skrev 2012-11-09 09:55:55 följande:
    Kom på en sak... Det kan ju va så att du inte hade ÄL denna månaden heller? Även om ÄL test är positiva så är det ju aldrig garanti för att ägget verkligen släpper. Det testerna visar är ju att halten av lh är tillräckligt hög för att ägget ska lossna men om det inte gör det tex. Det vet man aldrig. Jag tror kroppen kanske hoppade över en ÄL och laddar med ett dunder-ägg
    Mini. vart har du glasögonen.. Det va precis det jag skrev där uppe :) " och vem vet jag kanske inte ens har haft ägglossning, min kropp kanske inte alls är redo. "

Ja ett JÄTTE ägg där det får plast 5 bebisar. Tungan ute

• viochdu
    Petra 334 skrev 2012-11-09 09:55:36 följande:
    Viochdu - varför vill du ha längre luteal? 12 dagar är väl helt normalt?
    Själv har jag 11-12 dagar och det har inte varit några problem.
    Ja fäster ägget dag 10 och slemhinnan börjar släppa dag 11 då är ju risken för MF högre.

Slemhinnan kan ju börja släppa några dagar innan man börja blöda.

Ju längre desto bättre tänker jag.  men absolut inte för lång. Jag bor i sverige så jag vill ha LAGOM ;)

och jag kanske är på äl+10 idag vem vet. troligtvis ingen. eller så är jag på dag 14..

• viochdu
    syltburk skrev 2012-11-09 10:11:34 följande:
    Lägger denna tråd till favoriterna.
    Hej Viochdu!! (det var den här tråden du menade?)
    Precis Syltburk. Lägger ut Syltburks bilder här flickor så analysera på.

Det ser utsmetat ut. Men det är mest trixet som gör att det ser ut så...
  • viochdu
    Mini Léonie skrev 2012-11-09 10:13:47 följande:
    Viochdu:
    Jag skämtar inte men jag måste va gravid i huvudet med för jag fumlar, tappar saker och framför allt kan inte läsa en text haha! Sorry
    Ha Ha lungt. Det va ju inget att be om ursäkt för. Men besserwissen i mig måste rätta när jag redan vet saker som jag fått sagt till mig.. Ha ha ha.. du vet när ngn försöker lära en ngt man redan vet så måste man påpeka att man redan vet det där på ngt snyggt sätt :)
  • viochdu

Mini: hur många gånger har man inte fått sagt till sig att " men ägget fäster dag 5-10" no shit.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester