Mini Léonie skrev 2012-11-09 09:36:04 följande:
Viochdu:
Missförstå mig rätt nu men den kanske vill hämta sig helt efter dina mf? Lika bra att rensa ut helt. Kanske därför det är en märklig fas...?
Har haft så innan.. cyklar mellan 24-28 dagar. Därav progestron!
Sen sägs det ju bara vara en myt att man ska låta det gå en mens mellan. Iaf i så tidigt skede. Kroppen gör inte redo för en äl för än kroppen ÄR redo. Att man ska vänta en mens är oftast för att man själv ska vara redo.
Livmodern är som renast och bäst miljö direkt efter ett MF då den rensar och återbildar miljön där inne till en perfekt miljlö. men om det tar en eller två tre cyklar är ju olika. Men så fort det sker ÄL så ska kroppen vara "ren"
Men vad som är rätt och fel. Det verkar ingen veta. Men ja jag följer bara råden jag fått från min faster som är BM. Så länge man själv är redo och kroppen släpper ägg ja då är det klappat och klart. MEN jag förstår absolut hur du tänker. och vem vet jag kanske inte ens har haft ägglossning, min kropp kanske inte alls är redo.
Jag är inte bitter. Gick in med den inställningen när vi började försöka att det tar snitt 7 månader och inom ett år är de flesta är gravida. Innan april SKA jag vara gravid. Så det så.
Femte försöket börjar nu...