• ladynorway

47 år?

Bara en nyfiken fråga...

Finns den nån kvinna i historien,som lyckas bli spontant gravid på naturlig väg,vid denna ålder?

Är det _överhuvudtaget_ fysisk möjligt?

(_Jag_ försöker inte,är bara nyfiken...)          

• Svar på tråden 47 år?
  • Storakarin
    Ewelina66 skrev 2013-09-17 15:39:51 följande:
    Tyvärr går maken inte att övertala att söka hjälp utomlands eller ens i Sverige om möjligheten fanns!!! Vi brukar vara barnvakt åt svägerskans 4-åring (som vi älskar som vår egen då vi haft henne hos oss ganska ofta av olika skäl)... Men varje gång hon blivit hämtad så pustar han ut o säger hur jäkla trött o slut han är... Underförstått syftar han på att han inte skulle ha ork med ett eget barn... Jag har slutat att "tjata" o hoppas därför på ett mirakel med hjälp av rätt kost, örter o progesteron som jag nu använt i ca 5 veckor... Svettningarna är nästan helt borta, likaså humörväxlingarna o gråtmildheten... Tack o lov!!! Jag har t o m fått något mensliknande - när jag gjorde 5 dagars uppehåll med Progesteronet... Fast nu använder jag krämen igen o tänker inte göra något uppehåll eftersom jag märkte att jag hade börjat svettas igen,dock inte lika mycket som tidigare - men det kan ju bero på att det är svalare ute nu... Silke - jag tar gärna emot all hjälp o info jag kan få. Hur inboxar jag dig? Är hopplöst oteknisk...

vad käkar du för tillskott? eller vilken är din diet?
  • Ewelina66

Maten: En egen blandvariant av LCHF o GI fast med lite mer potatis - annars funkar inte min hjärna ordentligt... Sedan använder jag ProgesterAll (MD JohnLee) till natten (en klick kräm som inte är större än en kikärta). Sen har jag googlat o läst & läst o googlat... Så de övriga "nyttigheterna" som jag numera tar för att boosta kroppen är: Aloe Vera Berry och Argi+ (båda från Forever Living Products) + en tablett Folsyra på morgonen, vidare en kapsel Dong Quai + en kapsel Red Clover före lunchen. Dessutom har jag sedan två veckor tillbaka börjat med 20 droppar Agnus Castus i mitt kvällsthé.... Jag mår jättebra o har blivit superpigg - ungefär som jag var för ca 10 år sedan!!! Därför hoppas jag att allt tillsammans ska bidra till att även ÄL kommer igång igen... Men jag tar emot alla tips som jag kan få!

• Storakarin
    Ewelina66 skrev 2013-09-17 20:10:51 följande:
    Maten: En egen blandvariant av LCHF o GI fast med lite mer potatis - annars funkar inte min hjärna ordentligt... Sedan använder jag ProgesterAll (MD JohnLee) till natten (en klick kräm som inte är större än en kikärta). Sen har jag googlat o läst & läst o googlat... Så de övriga "nyttigheterna" som jag numera tar för att boosta kroppen är: Aloe Vera Berry och Argi+ (båda från Forever Living Products) + en tablett Folsyra på morgonen, vidare en kapsel Dong Quai + en kapsel Red Clover före lunchen. Dessutom har jag sedan två veckor tillbaka börjat med 20 droppar Agnus Castus i mitt kvällsthé.... Jag mår jättebra o har blivit superpigg - ungefär som jag var för ca 10 år sedan!!! Därför hoppas jag att allt tillsammans ska bidra till att även ÄL kommer igång igen... Men jag tar emot alla tips som jag kan få!

var hittar man allt de här?
  • Ewelina66

Allt finns på internet! Googla!!! På Forever Living Products hemsida hittar du närmaste återförsäljare genom att ange ditt postnummer. Sedan är det bara att beställa! Dong Quai o Red Clover och B6 B12 Folsyra finns på Vitapost.se. Medan Agnus Castus hittade jag via Bodystore.com. Lycka till!!!

• Juliette F
    Klassikern skrev 2013-08-09 14:59:48 följande:
    Min farmor fick sitt sista barn när hon var 47 år. Utan någon form av behandling, det vara bara en "olycka" så att säga. Inte speciellt vanligt, men det händer.
    Det hände även min bästa väninnans mormor. 47 år. Det är det äldsta jag hört, på naturlig väg.
  • Ewelina66

Det vackraste: Jag har googlat på OvaBoost men hittar bara amerikanska o malaysiska sidor... Finns den att beställa från någon svensk eller europeisk sajt?

• Ewelina66

Tjoho!!! Tog en "diskussion" med maken ikväll... Började lite försiktigt med att prata om svägerskans småtjejer o det ena ämnet ledde till till det andra... Till slut sa jag bara rakt ut att jag faktiskt vill testa en fertilitetsklinik utomlands... Då tittade han på mig och svarade "Okej - men är vi inte för gamla då?" Nix inte utomlands - bara här i Sverige!!! Då erkände jag att jag redan kollat runt lite på olika hemsidor... Då log han o sa att han inte var ett dugg förvånad - men fattade inte varför jag inte sagt något tidigare... Men då påminde jag om att han faktiskt sagt helt nej flera gånger o helt vägrat diskutera detta... Varför kunde han inte förklara med annat än vår ålder o att han inte tror att vi orkar... Jag fattar inte riktigt kovändningen, men jag är glad över den! Kanske behövdes det att jag sa rätt ut att jag definitivt vill försöka innan jag ger upp helt...?!!! Hur som helst så tog min tillvaro ytterligare en ny vändning ikväll!!! Nu gäller det alltså att hitta den bästa kliniken som inte kostar skjortan...!!! Tips mottages gladeligen!!!

• Li02

Hej Ewelina66! Är 47 och vi har precis påbörjat ÄD på nya AVA Riga. De hade konsultation i Stockholm som vi var på sen var det bara att köra. Vi ska åka i morgon dit och nästa lördag sätta in om det blir något. Har ju smått panik för min ålder ibland, så det är så skönt att höra det finns fler som vill och försöker. Finns an ava riga tråd här också. Billigare kanske det finns, men vi hade hört så mkt bra så vi bara kör nu! Och de har inga köer, du kan komma igång direkt, vilket är bra, för inte vet man hur många försök man behöver?..

Svar på tråden 47 år?