47 år?
Bara en nyfiken fråga...
Finns den nån kvinna i historien,som lyckas bli spontant gravid på naturlig väg,vid denna ålder?
Är det _överhuvudtaget_ fysisk möjligt?
(_Jag_ försöker inte,är bara nyfiken...)
Bara en nyfiken fråga...
Finns den nån kvinna i historien,som lyckas bli spontant gravid på naturlig väg,vid denna ålder?
Är det _överhuvudtaget_ fysisk möjligt?
(_Jag_ försöker inte,är bara nyfiken...)
Min man kommer vara 49 om allt går vägen med vår första ED så din makes resonemang håller inte. Många blir pappa runt 50 och mig veterligt har alla överlevt. Fråga vad det är som han gruvar sig för? Är hans liv så fantastiskt att inget utrymme finns för barn? Ditt liv är det ju uppenbarligen inte så det borde väga minst lika starkt som hans argument. Och är det bara tramsargument borde du gå före helt klart.
Hej Pimpinellan! Har du gjort ED än? Vad spännande! Jag håller tummarna för er.
Ewelina66, så jobbigt att strulet fortsätter! Det de i Stockholm inte kan säga till dej är hur din äggkvalite är, för det kan man inte kolla. Jag fick ju trots allt till slut försöka med 3ivf trots 46 år här i Sverige, för jag hade jättebra värden, mina äggstockar såg ut som en 20-årings och äggstimulansen gick lysande med ganska många ägg- MEN det blev dåligt med befruktning, 1 ägg befruktades 2 av gångerna, sista gångerna inget... De visste inte om det var sambons slöa o avvikande spermier eller mina ägg. Jag ville ge sambon en chans och övertygade honom om att vi skulle testa ÄD, och första ÄD försöket är jag gravid och i v9 och hoppas allt är bra i magen. Nervös inför ul v 12 ..
Det var alltså mina ägg som inte funkade, trots allt såg bra ut, och vi fick tom 4 blasto till frysen och satt i 2 nu, men det är bara kvar 1 i magen nu.
Vill bara putta dej återigen och säga att du har ingen tid att chansa på dina ägg nu om det ska bli nåt, trots att man såklart vill det... Vi har hållit på några år, och jag är 47 nu och blir 48 när barnet kommer, om du håller på och försöker några år, hur gammal blir du då?
Hur viktigt har det blivit för dej att få barn? Hur ser livet ut för dej och din man om ni inte ger detta en ordentlig chans i allafall, finns ju aldrig några garantier men för vår del så var dettta liksom en sista chans. Kände att vi skulle testa allt, och går det inte så ville vi känna att vi hade ju gjort allt.
Här är det min yngre sambo, som har velat mest, jag har stora barn sen tidigare, och har hela tiden haft lite ångest för min ålder, men försöker inte tänka så mkt nu, jag gör det mkt för vårt förhållandes skull, fast jag tycker såklart det ska bli jätte kul oxå.. :) Kram
Jag såg denna artikel på tal om äldre mammor :) Det var 20 ggr vanligare för kvinnor att få barn i 45-50-års åldern på 1800-talet. Undrar varför! http://www.scb.se/Pages/Article____351544.aspx
Tjoho!!! Var äntligen iväg på gyn-undersökningen i Stockholm... Ensam.... Kunde inte hjälpas när maken är så negativt inställd o bara vägrar diskutera detta... Läkaren såg tre äggblåsor på ultraljudet. En i den ena äggstocken o två i den andra... Tyvärr såg han att de precis blivit "övermogna" o att jag snart skulle få mens... Blev dock både glad o lite förvirrad för jag trodde inte att jag själv hade någon mer ägglossning i o m klimakteriebesvären det senaste halvåret Men jag berättade att jag boostat kroppen med en massa naturmedel o han sa att han hört fler som faktiskt fått igång sin "äggreserv" o blivit gravida med egna ägg, tack vare naturmedel. Fick en remiss för att undersöka hormonnivåerna plus äggreserven... Puh! Får jag inte med maken på ÄD/ED utomlands så kanske jag trots allt kan bli planerat "spontangravid" med egna ägg... Sedan vet jag att kvaliteten på kvarvarande ägg kan vara sämre vid 47-års ålder... Men jag fortsätter att boosta kroppen... Jag har ju bara hållit på med naturmedlen sedan oktober o redan har kroppen fått igång en hyfsat normal menstrationscykel plus reserväggen!!!