• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • A79
    inväntande skrev 2012-06-28 16:11:01 följande:
    A79 du behöver inte vänta köp ett eget. Om du vill så är det inga problem. Vecka 7/8 kan dom ju se hjärtslagen så far och kolla du.
    Tack! Vart köper man sådant?
  • EEJ

Då var det över för den här gången- har fått mens idag på rd 9. Lycka till ni andra, nu tar jag en paus tills i höst.

• Emilotta

nej EEJ usch vad ledsen jag blir för er, hoppas sommaren kan föra med sig något gott och att vi får se dig här igen i höst. kram till dig

A79: menar du vanliga gravtest så finns det på apoteken eller nästan alla livsmedelsbutiker.

för egen del så mår jag mer och mer illa för varje dag och är väldigt trött, men jag klagar inteFlört längtar till onsdag då det är dags för vul! dock skräckblandad förtjusning

• A79
    EEJ skrev 2012-06-29 16:56:48 följande:
    Då var det över för den här gången- har fått mens idag på rd 9. Lycka till ni andra, nu tar jag en paus tills i höst.
    NEEj... Tråkigt att höra..
    .håller tummarna till hösten då!!!{#emotions_dlg.flower} kram

Emilotta!

Nja nu har jag nog missuppfattat allting! haha
    Trodde att inväntande menade den där apparaten man kan höra hjärtljud med!!..
    Fråga mig inte varför jag fick det till det!?.. känner mig snurrig hahaFlört
    Jag känner mig alltså inte gravid längre.. inga grav symptom här inte..??
    På inskrivningen hos BM kollade hon alla värdena
    & sa att alla värden var perfekta så det är inte konstigt att jag mår bra.
    Men du vet hur det är? Man nojjar ju liiite ändå! 
    & ja vet vad du menar med skräckblandad förtjusning!
    Åh vad spännande!! Det kommer säkert gå bra!!Skrattande
    Önskar ibland att man kunde ha lite trötthet & illamående som du bara för att känna något!Flört
    kram

• drömmer om ett barn
    EEJ: Jag är verkligen jätteledsen för din skull att det inte fungerade, så himla tråkigt! Gråter Måste kännas väldigt tungt för er just nu.. man har trots allt förväntningar ända in i det sista. Stor kram

mammaidamaria: Jo, det var det jag tänkte. Hade för mig att man gör korta metoden då man inte har egen ÄL. Det finns nog lite olika sprutor tror jag.. själv använde jag Puregon efter nedregleringen.

A79: Det känns lika bra att vänta tills testdag (om inte mensen dyker upp innan) eftersom man hursomhelst ändå måste testa den dagen. Usch, kan tänka mig att det blir nervöst att få sitt efterlängtade plus.. jobbigt att oroa sig varje dag i 9 månader! Förvånad

Har du inte haft några symptom alls under denna graviditet? Skönt att alla värden är på topp iallafall, alltid ett gott tecken! Glad Är du i vecka 15 nu?

Emilotta: Vad spännande med VUL på onsdag! Solig Hoppas inte illamåendet och tröttheten blir alltför jobbig för dig så att du får njuta av sommaren. 
  • Emilotta

A79: hihi ja  jag tänkte väl att du visste var man hitta gravtest men tänkte att kanske inte alla vetFlört så skönt att du slipper må illa! men förstår att du också vill känna något, men jag tror att nog kan man få ett till ultraljud om man är väldigt orolig. men snart är det ju dags för ditt rutin UL, tänkt vad fort det går!

EEj jag tror dom ska öppna igen 8 aug men är inte helt 100.  

• pinglan2012

EEJ: De öppnar den 9/8 enligt vad de har sagt till mig.

• Mustikka

Hej tjejer! Har haft fullt upp och inte hunnit skriva nåt, läst lite ibland:)

EEJ: Beklagar mensen:( du som hade en super blasto:(

A79: förstår att du vill känna nåt, det vill jag med hela tiden annars blir man nojjig:/
    Jag har mitt vul på tisdag.
    Tänkte fråga dom då om man kan komma tillbaka privat i kanske vecka 10-11 och göra ett till vul.
    Vet inte om dom gör sånt, men tänkte att det kanske går om man betalar:)

Drömmer om ett barn: hur mår du? Några känningar?:)

Emilotta: så spännande att du också har vul snart!:) visst känns det som om tiden går suuper sakta!
    Även min semester börjar nästa vecka, och att vänta på det också får inte tiden att gå snabbare direkt:/

Såg även att det kommit några nya till tråden. Välkomna!!!:)