• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • turtle01

Hej Jag uppdaterar lite på listan. Tar sommarledigt och försöker glömma vårens bakslag... Kommer nog inte skriva här så mycket därför, hörs till hösten! Väntrummet  * Smilla03, ska sätta in en frysis  2:a Juli * Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf) * vårt 2012 (Får vänta på fet till efter sommaren) * Freja150 (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 13/8) * Turtle01 (får vänta på fet till efter sommaren) Sprayar Sprutar Väntar på ÄP/ET Ruvar * LindaM testdag 27/5 * inväntande testdag 11/6 * Sofiali77 testdag 12/6 * Tinzu (första IVF) Testdag 19/6 * EEJ, andra IVF (FET), testdag 5/7 * Drömmer om ett barn, andra IVF (FET), testdag 8/7 Gravida * A79 * Mustikka * Emilotta (första ivf)

• drömmer om ett barn
    mammaidamaria: Tack för tumhållningen! Glad

Vilken besvikelse att få glad gubbe och sen visar det sig att kroppen bara "luras" med en.. Vet kliniken vad detta kan bero på? Saknar du ÄL helt eller kommer den ibland? Kan tänka mig att det måste varit jättetungt att gå igenom detta i ett års tid utan resultat.. Rynkar på näsan Så när du behandlades innan din dotter kom till behövde du inte göra hela denna procedur utan enbart äta medicin?

Jag har inga barn tyvärr. Vi började försöka för nästan 7 år sedan men det dröjde ända tills förra året innan vi sökte hjälp. Trodde det skulle vara jobbigare än jag tänkt mig med utredningen, hade jag vetat det jag känner till idag så hade jag sökt hjälp mycket tidigare. Det är lätt att vara efterklok..

Lycka till på infomötet imorgon! {#emotions_dlg.flower} Har ni lång resväg? 

A79: Vad härligt att ni fick fint väder, tänk vad mycket solen kan göra för ens välmående! Solig Har du mått bra i övrigt?

Tiden går verkligen jättefort. Försöker att inte tänka så mycket på embryona och känna efter hela tiden men det är jättesvårt! Glad Jag kommer defintitivt inte att tjuvtesta denna gång. Dels för att inte bli besviken två gånger om det blir minus och dels för att risken för tidigt missfall är stor, och jag vill inte vara med om att få ett plus som ändå resulterar i mens innan testdag.

EEJ: Jättetråkigt med minuset du fick idag.. Rynkar på näsan Men tror du verkligen att hoppet är ute? Det känns så tidigt, jag tror att mycket kan hända än. Håller tummarna allt jag kan, det är er tur nu! Kram

Smilla03: Jippie, vad kul att du fick glad gubbe! Skrattande Skönt att veta att ni hinner med ett försök innan uppehållet, nu kan du slappna av och ta det lugnt. Spännande att få en blasto tillbaka!

emmies: Grattis till graviditeten! {#emotions_dlg.flower} Är det första barnet?

annalotta: Somliga dagar är nattsvarta och ibland mår man lite bättre efter att släppt ut det man bär inom sig. Jag är en sån som håller allt inne och det är ju inte så bra i längden.. Tycker det är hemskt att många ska behöva må så fruktansvärt dåligt pga barnlösheten. Många kramar till dig
  • mammaidamaria

A 79- Tack för lyckönskningen

Besöket/info mötet inför instarten gick bra. Mycket att ta in. Vi kör igång direkt dom öppnar om allt går som planerat, i dagsläget har jag för tjock slemhinna och läkaren anar även att de kanske kan vara en polyp. Men en framkallad blödning kan fixa de. Så bara vänta och se och få besked efter utltraljudet som blir efter framkallad blödning.

Drömmen om ett barn - Näe..inte mer än att jag inte ritkigt kan lita på dessa test. Har pcos. Så jag gjorde en utredning innn jag fick min dotter (snart 3 år sedan) för då hade jag inte haft mens på ett år och då upptäckte dom pcos så jag har aldrig mens eller ägglossning spontant. Det räckte med att framkalla en blödning och äta en kur pergotime för att bli gravid med dottern. Men det var nog rena turen!  Har knapp 30 mil tur och retur. Måste du/ni åka långt?

• drömmer om ett barn
    mammaidamaria: Vad skönt att ni kör igång direkt dom öppnar, visst blir det korta metoden? Tyckte också att det var mycket information att ta in efter första besöket.. tur man fick ett planeringsschema med sig hem! Glad

Okej, då förstår jag att du måste framkalla både blödning och ÄL. Tungt att få ett sådant besked vid utredning men säkert skönt ändå att veta vad som är fel. Antingen är din dotter en lyckoträff eller helt enkelt ett mirakel! {#emotions_dlg.flower}

Vi har 100 mil tur och retur till Umeå. 
  • emmies

Annalotta: din tur måste komma snart! Drömmer om ett barn: tack! Jo det är första :) A79: aha va kul och grattis till dig, jag gick in i vecka 14 idag. Var på ultraljud på norrlandskliniken och från ord nu så ska ja sluta kolla på toabesäket :) men ja förstår va du menar. Man vill bara allt ska gå bra nu. De såg bra ut på ultraljudet. Det finns en tråd ja är mer aktiv i som heter vinterbebis 2012/2013 Umeå också. Det planeras träffar i höst/vinter med gruppens medlemmar de som önskar. Lycka till alla som väntar på besked!

• mammaidamaria
    Drömmen om ett barn - Ja om jag tänker samma sak som dig så ska jag ta en spruta (inte nässpray) om det är de du menar. Vet du förresten vad den sprutan heter? Blir osäker på om jag överhuvudtaget såg den nämnas i schemat...måste kolla upp det.

Oj..ja 100 mil är en väldigt lång väg:( 
  • A79
    drömmer om ett barn!
    Ok Ändå bra!
    Själv tjuvkollade ja inte en endaste gång!
    Livrädd att det skulle stå minus på stickan!
    Har inte tagit fler test sedn testdagen heller för tänk om där är minus!!!
    Känner mig inte gravid det minsta lilla just nu säger jag bara!!
    nojjar som FN!!
    Har läst att man kan börja känna sparkar el fladder/bubbel i vecka 15 speciellt med andra barnet,
    men jag känner INGET..Här är det INGA sympton.

mammaidamaria
    Ja det är mycket info att inta på en gång sådär!
    Tur man får det nedskrivet då :)
    Ok har aldrig hört om att man kan framkalla en blödning sådär?
    Vad det finns många knep i denna IVF värld
    Ja tror det kommer gå bra.. ja menar du har ju fått ett barn så du vet att du kanFlört 

emmies
    Ja man slutar aldrig nojja..inte jag!
    Har du några symptom? Här är det INGA.
    Känner mig helt ärligt inte ett dugg gravid??
    & när fick du göra ultraljudet?
    Jag måste vänta till vecka 19 för min BM! 
  • inväntande

A79 du behöver inte vänta köp ett eget. Om du vill så är det inga problem. Vecka 7/8 kan dom ju se hjärtslagen så far och kolla du.