• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • drömmer om ett barn
    Mustikka: Jag har inte känt av någonting alls fram tills igår, fick mensvärk framåt kvällen. Har även känt av detta idag så har ställt in mig på att mensen är på väg. Den borde komma imorgon eller på måndag om jag räknar på min vanliga cykel.

Hur mår du nu?  Vad roligt och spännande med ultraljud på tisdag! Solig
  • Mustikka

Drömmen om ett barn: Mensvärk kan ju också vara nåt positivtGlad Behöver inte vara mensen som är på g. Håller tummarna att det är en liten ärta som växer i din mageSolig

Jag mår toppen!Glad Eller ja, jag mår illa till och från, molvärk, känslomässigt vrak, finnigare än den värsta fjortisen, tröttare än tröttast men allt känns ändå så underbart!Solig
    Imorgon får vi veta om denna lycka fortsätter, är helt sjukt nervös!Förvånad

• Emilotta

all lycka inför imorgon Mustikka! Ja det är inte ofta man gillar att må illa och ha molvärkSkrattande är också galet trött. vi håller på att bygga hus till råga på allt så det är ganska mycket samtidigt men jag går ifrån då och då och sover i en stolGlad hoppas att när semestern är över så har den värsta tröttheten och illamåendet trappat av.

Drömmer om ett barn: ja molvärk är ju jättebra, betyder att livmodern växer. hoppas verkligen inte att det är menshelvetet! 

• A79
    Mustikka!

Jo man kan göra privat vul om man vill det kostar 700kr.
    Det vet jag för att min vän gjode det för bara någon vecka sedan :)
    Bara det att min BM avrådde mig till det då fostret är kännslig för ljuset dom har på apparaten
    & kan eventuellt skada fostret.
    Nu är det sällan det händer men jag tar INGA onödiga risker alls!
    Så jag får vackert vänta tills den 27:e juli då jag är i vecka 19!
    Känner faktist liknande mensvärk ibland..
    inte mycket bara svagt dock.. vet ej om det är bra el dåligt!!?? 

drömmer om ett barn
    Ja men inte ska vi väl orora oss varenda dag i nio månader!!
    Hahaha...Skrattande
    & som ja skrev till Mustikka ovan..
    tror ändå att jag har liite symptom,
    om bra el dåliga vet jag ej!
    Svag mensvärk lite då & då.. !?
    Jo vecka 15 nu!
    När var det du hade din testdag?
    Det är väl inte så länge kvar nu!??Glad

Emilotta!
    Ja tiden går!
    Bara 4 veckor kvar til rutin UL!!
    Hahah.. känns som en evighet!
    Vilken dag var det du skulle göra VUL? 
  • Mustikka

Lyckligast i världen just nu!!Solig Såg ett starkt pickande hjärta och ett litet pyre som var hela 1,6 cm!Glad
    Så svårt att fatta att den lilla ligger i min mage!
    Dr. Solensten sa att jag var i Vecka 7+5, vul maskinen sa vecka 8+0. Kan vara för att lillen är ganska stor hihi.
    Fick en bild jag inte kan sluta stirra påSkrattande

• A79
    Mustikka skrev 2012-07-03 10:01:09 följande:
    Lyckligast i världen just nu!!Solig Såg ett starkt pickande hjärta och ett litet pyre som var hela 1,6 cm!Glad
    Så svårt att fatta att den lilla ligger i min mage!
    Dr. Solensten sa att jag var i Vecka 7+5, vul maskinen sa vecka 8+0. Kan vara för att lillen är ganska stor hihi.
    Fick en bild jag inte kan sluta stirra påSkrattande
    Åh underbart att höra!!!Skrattande
    Blev orolig för egen del dock då min bara var 1cm vecka 8!!
  • drömmer om ett barn

Jag har gått tillbaka och läst lite i början av tråden och funderar på hur det gått för några som var aktiva i början.. undrar om ni följer tråden ännu familjha och FaithHopeLove? Glad

LindaM: Hur har det gått för dig, blev det något plus? Du hade väl hela 10 stycken blastos i frysen också?

ingae: Nyfiken på hur gick det för dig, ni hade väl fått plus på alla försök? Blev det några blastos till frysen?

Smilla03: Hur gick det på din FET igår, blev det någon återföring? Hoppas verkligen det! Glad

Mustikka: Vad underbart att höra om ditt VUL, grattis! {#emotions_dlg.flower} Förstår att det måste vara svårt att slita blicken från bilden ni fått.. eran lilla bebis.. Solig

A79: Det är säkert bra symptom du har fått, betyder väl att livmodern växer? Skrattande

Har testdag på söndag men är helt säker på att mensen kommer idag. Började komma bruna flytningar igår som jag alltid får innan mens och idag jättestark mensvärk som jag endast får på mensens första dag. Men det är okej, har förberett mig på detta och grinat halva natten.

• A79
    drömmer om ett barn!
    Ja får hoppas att det är livmodern som växer.

Men att det är okej att mensen är på väg...när du gråtit halva natten!!??
    NEEJ säger jag bara!!
    Ja hoppas på att det inte är din mens som är på G!! 
    Fina du.. jag håller alla tummar & tår för dej nu!! kramis!!{#emotions_dlg.flower} 
  • Mustikka
    A79 skrev 2012-07-03 11:51:33 följande:
    Åh underbart att höra!!!Skrattande
    Blev orolig för egen del dock då min bara var 1cm vecka 8!!
    Det är nog ingen fara, som jag förstått så kan det variera ganska mycket i storlek den här tiden. Jag tror de skulle sagt nåt på ditt vul om det skulle vara nåt konstigt.
    drömmer om ett barn skrev 2012-07-03 12:51:10 följande:
    Jag har gått tillbaka och läst lite i början av tråden och funderar på hur det gått för några som var aktiva i början.. undrar om ni följer tråden ännu familjha och FaithHopeLove? Glad

LindaM: Hur har det gått för dig, blev det något plus? Du hade väl hela 10 stycken blastos i frysen också?

ingae: Nyfiken på hur gick det för dig, ni hade väl fått plus på alla försök? Blev det några blastos till frysen?

Smilla03: Hur gick det på din FET igår, blev det någon återföring? Hoppas verkligen det! Glad

Mustikka: Vad underbart att höra om ditt VUL, grattis! {#emotions_dlg.flower} Förstår att det måste vara svårt att slita blicken från bilden ni fått.. eran lilla bebis.. Solig

A79: Det är säkert bra symptom du har fått, betyder väl att livmodern växer? Skrattande

Har testdag på söndag men är helt säker på att mensen kommer idag. Började komma bruna flytningar igår som jag alltid får innan mens och idag jättestark mensvärk som jag endast får på mensens första dag. Men det är okej, har förberett mig på detta och grinat halva natten.
    Nej!! det får inte vara mensen! Rynkar på näsan Håller tummarna stenhårt att det inte är det!!!{#emotions_dlg.flower}
    Och visst fick du två embryon? Då kan det ju vara så att en av dem fastnar och den andra blöder bort, så hoppet är inte ute än!
  • Emilotta

Mustikka! åh vad underbart att få se den lilla på bild! hoppas jag har lika tur=) underbart!

A79: det är imorgon jag har mitt vul! väldigt spänd=)

Drömmer: åh jag håller alla tummar att det lilla stannar kvar hos dig!