• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • A79
    Mustikka skrev 2012-07-08 18:57:41 följande:
    Inväntande: hur gick det på ditt första vul? Tänkte eftersom du ska på ett till.
    Jag vill så gärna också gå på ett till, orkar inte vänta till vecka 18-19 på nästa:/
    Ja väntan på vecka 19 känns evig!!!
    Men nu är det iaf inte jättelänge kvar så ska försöka hålla mig från att göra ett privat UL :)
    Man kan ju boka privat som kostar 700kr om man vill :)
    Känner du några symptom ännu?
    inväntande skrev 2012-07-08 19:52:40 följande:
    Ja vi har hunnit vara på 2 detta blir tredje detta p.g.a ålder och kramper och blödningar. Troligtvis ett tidigt missfall av ena embryot. Dom vill ha lite extra koll att det läker ut osm det ska och att den kvar varande lilla myran får det hon behöver.

Hel häftigt att se ett litet litet hjärta som slog i vecka 7 tårarna spruta redan då. Nu ber jag varje kväll och pratar med myggan/myran/oliven Glad att hon ska stanna kvar så vi får träffa hon.  
    Haha!! Underbart!!
    Blir lycklig då jag får höra andra solskenshistorier!!
    Vad spännande, fick du sätta in 2 st?

Välkommen Enya!{#emotions_dlg.flower}
  • inväntande

Jo två fick jag tillbaks pga ålder där och så tror jag. Våndan att fara in och kolla efter midsommar var stor, hade haft blödningar av mass och kramper.! När läkaren ropade upp oss kom tårarna (om än inte hysteriska!) och när jag fick se ett litet hjärta tala om "Niagarafallet" ur mina ögon.

• A79
    inväntande skrev 2012-07-09 15:23:45 följande:
    Jo två fick jag tillbaks pga ålder där och så tror jag. Våndan att fara in och kolla efter midsommar var stor, hade haft blödningar av mass och kramper.! När läkaren ropade upp oss kom tårarna (om än inte hysteriska!) och när jag fick se ett litet hjärta tala om "Niagarafallet" ur mina ögon.
    Åh... nu blir ju jag tårögd!!! Solig
  • LindaM

Är det någon som vet om man på något vis kan få tag på någon där även fast dom har stängt? Läkaren skulle nämligen ha skrivit ut medicin till mig som jag ska börja med nu innan dom öppnar igen för att vara redo för att få tillbaka ett från frysen när dom öppnar men så var jag till Apoteket och får reda på att hon inte fixat det:(

• Emilotta

jag vet inte om det går att få tag på dem men de sa till mig att om det skulle hända något under deras semester så skulle jag vända mig till kvinnokliniken. Så ring till dem och ligg på ordentligt ifall de är tveksamma att skriva ut nått. hoppas det löser sig LindaM!

• Norris

Hej!

Jag hoppar in här och frågar lite om det går bra Glad
    Hur snabbt fick ni komma igång efter ert första besök på kliniken?
    Vi har fått tid den 15:e aug för läkarbesök och samtal. När kan man köra igång med behandlingen då?
    Har personalen varit bra?
    Gick äggplocket bra, gjorde det ont? Vet ni om man får göra äggplocket under narkos?

Ojoj jag har massor med frågor och funderingar. Är sååå himla nervös för detta Obestämd
    Vi har försökt i 4,5 år och nu orkar jag inte vänta längre. Vill bara att allt ska gå snabbt!!

• LindaM

Tack, då ska jag kontakta dom och se om dom kan hjälpa mig.
    Man tycker ju inte det borde vara några problem, är ju bara ett recept.

• vårt 2012

Hej allihopa!
    Hoppas ni har en kanon sommar!

Jag har en fundering, för er som fått missfall efter försöken, hur lång tid har det tagit innan ni fått tillbaka mensen?
    Jag fick ju hjälp att få ut det, den sista maj och har ännu inte fått min mens och känner mig super stressad då tanken är att jag ska åka bort två veckor i september, och jag brukar normalt vara som en klocka nr mensen väl kommer..
    Så för varje dag som går kommer jag närmare att FET kommer hamna under de veckor jag skulle vara borta.. 

• A79
    Norris skrev 2012-07-11 10:35:40 följande:
    Hej!

Jag hoppar in här och frågar lite om det går bra Glad
    Hur snabbt fick ni komma igång efter ert första besök på kliniken?
    Vi har fått tid den 15:e aug för läkarbesök och samtal. När kan man köra igång med behandlingen då?
    Har personalen varit bra?
    Gick äggplocket bra, gjorde det ont? Vet ni om man får göra äggplocket under narkos?

Ojoj jag har massor med frågor och funderingar. Är sååå himla nervös för detta Obestämd
    Vi har försökt i 4,5 år och nu orkar jag inte vänta längre. Vill bara att allt ska gå snabbt!!
    Hej & välkommen!
    Vi hade vårt samtal i feb & började behandling i mars & 3:e april gjorde vi ET!
    Äggplocket gjorde lite ont på ena sidan men beror väl från persson till persson?
    Jag fick narkos & kännde mig lite yr & fnissig :)
     Kom på att det  första samtalet fick vi 1:a dec i skellefteå för utredning men samtalet på kliniken var i feb :)
    Jag tycker att allting gick rätt fort!
    & personalen på IVF kliniken här i Umeå är hur fina som helst & tar verkligen hand om en!! 
    Hoppas du fick lite svar på dina frågor! 
  • Norris
    A79 skrev 2012-07-12 09:22:13 följande:
    Hej & välkommen!
    Vi hade vårt samtal i feb & började behandling i mars & 3:e april gjorde vi ET!
    Äggplocket gjorde lite ont på ena sidan men beror väl från persson till persson?
    Jag fick narkos & kännde mig lite yr & fnissig :)
     Kom på att det  första samtalet fick vi 1:a dec i skellefteå för utredning men samtalet på kliniken var i feb :)
    Jag tycker att allting gick rätt fort!
    & personalen på IVF kliniken här i Umeå är hur fina som helst & tar verkligen hand om en!! 
    Hoppas du fick lite svar på dina frågor! 

Åh, tack nu känner jag mig lite lugnare =)
    Men vad snabbt det går då alltså. Trodde nästan att man skulle få vänta flera månader efter första besöket!
    Jag har extremt låg smärttröskel. Klarar kanppt av ett vanligt VUL så det lär bli narkos för min del hehe
    Bara att tänka på förlossning gör mig alldeles kallsvettig, men den rädslan får jag väl ta itu med sen. Om vi nu lyckas på ett plus såklart! =)