• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Smilla03

Drömmer om ett barn: Vilken tur att ni inte krockade, & vilken dag ni hade! Jag tycker 25 % chans låter ändå bra, tänk om båda tar sig då blir det tvillingar hihi =)

EEJ: Vilken härlig sköterska du verkat ha haft, och grattis till en sån fin blasto =) Kan ju inte bli bättre förutsättningar, nu håller jag tummarna att det går vägen för er.

Själv så var man på VUL i torsdags, på dag 9 efter mensen, blev ju lite tidigare eftersom det var midsommar och helg, men min slemhinna var 5-7 mm, och han trodde att jag skulle ägglossa från vänster sida, och jag tror att det är på g faktist, så jag hoppas det ger utslag imorrn eller på mån. Jag ska börja med testerna i morrn. Jag tror jag brukar ägglossa typ 14 dagar efter mens, men Jag har ingen egentligen ingen aning, jag har aldrig använt ägglossningsstickor, eller , jo förrästen för typ 4 år sen men då hade jag ägglossning när jag trodde det så efter det har jag gått på kroppens signaler.

Hoppas ni alla har en mysig helg Kram

• EEJ

Japp, i like it hormonfritt!! Jo den sägs ju fästa inom 12 timmar och eftersom att min redan hade kommit i hatching-stadiet så bör det väl redan ha skett. Har dock inte kännt någonting....

Mm jag tycker också jag läst om att det är vänligt att de tappar en cell eller två vid upptiningen. Men ingen av dem dog helt iaf och jag tycker att jag läst på många sidor och de som plussat med embryon som inte klarat sig så bra! Det är nog din tur nu! Har även läst att det är "bra" att vara förkyld, för då fokuserar kroppen på att klara förkylningen och ägget embryot får fästa lugn och ro! Jag känner på mig att du blir gravid den här månaden!

Du såg väldigt samlad ut när ni kom ut med tanke på det besked ni fått ang era embryon

Om jag inte blir gravid den månaden, med de absolut bästa förutsättningarna - då blir jag aldrig det. Då känns det.. Då kan jag lika gärna ge upp!

Vet inte heller om jag ska fortsätta använda mina frysta blastocyster i de två försök vi har kvar eller om vi ska göra två ET. Om vi får för oss att göra fler försök efter det då vore det ju bra att ha embryon i frysen, men sprutperioden var ju typ like hell and back. Dessutom är det ju billigare att sätta in en frysis än att köra hela korta protokollet igen....

Om det inte lyckats nu på två försök så skulle det ju kännas bättre med en ny skörd av ägg att befrukta.... Men jag fasar verkligen för att bli överstimulerad igen!

Åh jag kan verkligen inte tänka klart....

• drömmer om ett barn
    Emilotta: Tack! Glad Förkylningen börjar redan bli bättre, nu kan jag andas med näsan igen! Skrattande Googlade som en tok på ivf:er och förkylning och det var faktiskt en hel del som blivit gravida trots förkylning så nu känner jag mig inte lika orolig över den biten längre.

Smilla03: Verkligen tur att det inte blev någon krock för då kanske vi inte hade tagit oss till Umeå. Jag tänkte först ta bussen men det visade sig vara fruktansvärt dåliga förbindelser mellan Gällivare och Umeå så jag hade blivit tvungen att sova över natten innan FET och sen på tillbakavägen åka tåg mitt i natten + buss eller sova över till dagen efter! Förvånad Så min man var snäll och tog ledigt för att jag inte skulle behöva köra hela vägen själv.. Hjärta

Åh, så bra att ÄL verkar vara på gång för dig! Solig Då kommer du ju hinna! Glad Jag har använt ÄL-stickor men det var MÅNGA år sedan. Clearblues digitala var något nytt för mig men dom gav raka besked och det gillas! 
  • drömmer om ett barn
    EEJ: Vad spännande! Glad Vad är hatching-stadie för något, är det när den kläcks ur skalet?

Tänk om det lyckas för er nu.. jag hoppas verkligen det! Detta är eran lycko-blasto! {#emotions_dlg.flower} Vad som än händer får du inte ge upp, man har ju läst de mest otroliga historier om hur människor har lyckats bli gravida mot alla odds.

Vad glad jag blir när jag läser ditt inlägg.. hoppas verkligen att du får rätt i att det blir ett plus! Har också läst att vid förkylningar så tror många att immunförsvaret siktar in sig mot att bli av med förkylningen och inte "motarbeta" embryot. Hoppas verkligen att så är fallet och att förkylningen förde något gott med sig.

Får man välja om man vill göra ET eller FET när man köpt 3-pack? Tänkte att ET är ju dyrare så då kanske det är bättre att spara frysisarna till senare. Har man som dig mått dåligt under sprutperioden kanske det inte känns så lockande förstås. Hur många blastos har ni kvar i frysen nu? Hursomhelst, nu ska vi inte tänka på sånt utan hoppas på det bästa den 5 juli! Skrattande
  • mammaidamaria

Hej allihopa. Blev medlem idag på sidan och tänkte skriva några rader.

I veckan ska vi till Umeå (ivf-kliniken) på samtal inför start av IVF behandling som nog blir i höst. i Höst har vi gått på kliniken i ett år utan lycka så nu fick vi inte längre fortsätta med provera och pergotime utan har valt att gå vidare med ivf. Någon annan som startar i höst?

• drömmer om ett barn
    mammaidamaria: Välkommen hit! {#emotions_dlg.flower}

Vad skönt för er att få köra igång med IVF då det inte lyckats med tidigare behandlingar. Hoppas detta kommer hjälpa er att få det efterlängtade plusset! Glad

Är själv inne på min andra behandling och har fått tillbaka två frysta embryon i torsdags. "Freja150" startar sin första IVF till hösten precis som du.. Solig
  • A79

Hej alla!
    Läser ikapp här då jag vart i stugan utan tel, internet & tv!
    Skönt Glad 

Tråkigt att läsa om er som det gick dåligt förRynkar på näsan
    Bara man inte tappar hoppet!!
    Jag ska hålla alla tummar & tår för er!{#emotions_dlg.flower} 

Jag berättade för min son denna helg & han vart sååå GLAD!
    Hoppade kramades... här är det  LYCKA!!!Solig

• drömmer om ett barn
    A79: Vad skönt att slippa telefon, internet och tv för några dagar! Glad Hoppas ni haft bra väder i stugan.

Så roligt att höra att din son blev glad över nyheten! Solig Nu kan ni njuta av graviditeten allihopa och bara mysa!
  • mammaidamaria
    Drömmen om ett barn: Tack så jätte mycket för välkomnandet. Jag håller tummarna för dig.Glad

Det känns väldigt bra och skönt att ta nästa steg, ett nytt hopp tänds. Var riktigt jobbigt sist då jag var på undersökning ,det fanns ej några ägg men efter en vecka fick jag fruktansvärt ont i magen och testade med ett ägglossningstest (clearblue/gubbe) och de gav utslag, då tändes ett hopp men med hjälp av blodprov så var det falskt alarm, kunde ha varit att jag hade gjort vul för tidigt och de ännu ej hade hunnit bli nå ägg men så var de ej.

Har varit jobbigare än vad jag någonsin kunde ana. Så många steg i en behandling. Provera-vänta på blödning, äta pergotime, åka långväga till Umeå för undersökning och sedan ta blodprov och vänta på om det lyckades.....nya tag hela tiden.

Hur har det sett ut för dig innan ivf?Har du något barn sedan tidigare?Jag har en dotter och med henne behövde jag endast äta enkel dos pergotime och blev gravid i princip direkt.Men denna gång är det svårare...
  • A79
    drömmer om ett barn skrev 2012-06-25 15:23:05 följande:
    A79: Vad skönt att slippa telefon, internet och tv för några dagar! Glad Hoppas ni haft bra väder i stugan.

Så roligt att höra att din son blev glad över nyheten! Solig Nu kan ni njuta av graviditeten allihopa och bara mysa!
    Tack drömmer om ett barn!!!Solig
    Det var soligt & varmt & vi var ute hela dagarna!

Tänk vad fort tiden går ni har redan snart testad igen!!
    Ja är supernyfiken!
    Tror du att du kommer tjuvtesta något denna gång?

& Välkommen  mammaidamaria!!{#emotions_dlg.flower}
    Ja hoppas att det kommer gå bra den här gången med IVFFlört