• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Helvetiaaa

Så kom mensen oxå... Jaja spara lite pengar sen återkommer jag;) JÄTTE grattis till er gravida och lycka till ni andra:) Kram på er!

• Emilotta

EEJ: åh vad bra att du fick en sån fin blasto tillbaka! härligt!

Helvetiaaa: fy och blä men hoppas du är tillbaka snart!

Tinzu: usch vad jobbigt att börja blöda igen. hoppas det avtar snart och att du kan komma tillbaka med nya krafter snart!

drömmer om ett barn: hur gick det för dig??? 

• drömmer om ett barn

Vilken dag det var igår! Vaknade med världens förkylning, höll på att krocka på väg till Umeå pga att en gammal gubbe svängde ut från en p-plats utan att kolla om det kom någon trafik bakifrån och sedan beskedet att ingen av våra embryon klarade upptiningen utan att förlora celler. Så vi fick tillbaka två embryon eftersom dom var ointakta och det är 25% chans att det lyckas. Känner mig inte alltför hoppfull med denna dunderförkylning som är ännu värre idag, men det är bara att gilla läget! Glad Eftersom vi inte har några frysisar kvar så blir det en fullständig IVF till hösten om detta misslyckas.

EEJ: Vad roligt att få ansikte på iallafall en av tjejerna i tråden! Skrattande Trodde det skulle vara mer folk i väntrummet igår men det var ju bara vi. Jättegrattis till din fina blasto! {#emotions_dlg.flower} Bättre förutsättningar än så vid instättning kan man inte ha så hoppas verkligen att detta ger resultat!

annalotta: Vad förvirrande med dessa varierande resultat på gravtesten.. Ovitrellen är inte kvar så här länge, tror det är max 10 dagar som den kan visa falska plus. Har du provat testa idag? Håller tummarna för dig! {#emotions_dlg.flower}

A79 och Mustikka: Vilka roliga BF-datum ni har fått, hoppas bebisarna kommer på dessa dagar! Solig Och ni ska absolut inte ha dåligt samvete över att ni är gravida. Det är ju målet för oss alla och även om det är förkrossande med ett negativt resultat för egen del så blir jag glad varje gång någon i tråden plussar, det ger mig hopp om att detta faktiskt fungerar! Hjärta

Tinzu: Vad jobbigt med ytterligare en blödning.. Rynkar på näsan Hur länge varade den förra?

Helvetiaaa: Nej, vad tråkigt att höra att det inte gick vägen för er! Gråter Blir så upprörd över att det ska kosta så mycket med dessa betalförsök! Skrikandes Kommer ni satsa på ett 3-pack eller ett försök? För oss blir det 3-pack och vi har sparat under en längre tid så behöver inte ta något lån denna gång iallafall.

Trevlig midsommar på er allihopa, ta hand om er! Kram Solig   

• drömmer om ett barn

EEJ, jag satte in dig under ruvare så uppdatera med testdatum! Solig

Väntrummet

* Smilla03, (ska sätta in en frysis efter nästa menscykel)
    * Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)
    * vårt 2012 (Får vänta på fet till efter sommaren)
    * Freja150 (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 13/8)

Sprayar

Sprutar

Väntar på ÄP/ET

Ruvar
    * LindaM testdag 27/5
    * inväntande testdag 11/6
    * Sofiali77 testdag 12/6
    * Tinzu (första IVF) Testdag 19/6
    * Turtle01 (första IVF) Testdag 20/6
    * EEJ
    * Drömmer om ett barn, andra IVF (FET), testdag 8/7

GravidGravidaGravid
    * A79
    * Mustikka
    * Emilotta (första ivf)

• Helvetiaaa

drömmer om ett barn : Yes vi kommer ta tre försök, sjukt dyrt!! så jag återkommer i höst är de tänkt, vi drar till Turkiet en sväng och glömmer allt som kallas för ivf osv ett tag:) Kram på er och lycka till:))

• drömmer om ett barn
    Helvetiaaa: Skönt med en semester från allt vad ivf heter.. njut så mycket ni kan och ladda batterierna i sommar. Trevlig resa! Solig Kram

Smilla03: Hur gick det på ditt VUL i torsdags? Vilken dag brukar du få utslag på ÄL-testen i vanliga fall? Hoppas, hoppas att ni hinner med eran FET! {#emotions_dlg.flower}
  • EEJ

Nån får gärna lägga in 5/7 som td på mig, sitter på mobilen

Drömmer om ett barn: tråkigt att höra om dina embryon, fick du veta det innan du kom till Umeå?? Men ändå 25% är ju inte fy skam, tänk om det blir tvillingar!? Hur långa celler hade de tappat??

• drömmer om ett barn
    EEJ: Vi fick veta det när vi kom dit. Två embryon hade tappat en cell och en hälften.. men det är visst ganska vanligt att dom gör det har jag upptäckt vid efterforskning. Kommer nog inte vilja göra fler frysförsök i fortsättningen med detta dåliga ursprungsläge i bagaget. Jo, tvillingar hade verkligen varit en önskedröm! Solig

Hur känns det för dig nu, blastocyster fäster väl nästan på en gång? Glad Tycker det är himla skönt att slippa vaggisarna denna gång och slippa falska gravsymptom pga dessa.
  • drömmer om ett barn
    Väntrummet 
    * Smilla03, (ska sätta in en frysis efter nästa menscykel)
    * Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)
    * vårt 2012 (Får vänta på fet till efter sommaren)
    * Freja150 (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 13/8)

Sprayar

Sprutar

Väntar på ÄP/ET

Ruvar
    * LindaM testdag 27/5
    * inväntande testdag 11/6
    * Sofiali77 testdag 12/6
    * Tinzu (första IVF) Testdag 19/6
    * Turtle01 (första IVF) Testdag 20/6
    * EEJ, andra IVF (FET), testdag 5/7
    * Drömmer om ett barn, andra IVF (FET), testdag 8/7

GravidGravidaGravid
    * A79
    * Mustikka
    * Emilotta (första ivf)
  • Emilotta

drömmer om ett barn: oj det var en minst sagt händelserik dag! jag håller alla tummar och tår att det tar sig och blir det tvillingar så är det ju superkul!! hoppas också att din förkylning snart lägger sigGlad

Helvetiaaa: njut ordentligt i Turkiet!