• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • EEJ

Många tårar och negativa besked i tråden just nu. Imorgon blir jag ruvare och ingen vore mer glad än jag om det lyckades.

Det som är så konstigt är dock att under all den här tiden som vi försökt bli gravida har jag någonstans accepterat att det kanske bara blir en liten familj på tre här. Nu känns det nästan främmande att vi kanske ska bli gravida.....

Stort lycka till även till dig "drömmen om ett barn", vi kanske ses imorgon. Jag har med mig ett troll på 3 år så jag lär märkas!

• drömmer om ett barn

Idag var det väldigt mycket tråkigheter i tråden. Mina tankar är hos alla er som mår dåligt.. Hjärta Kram på er.

pinglan: Nej, vilket oerhört sorgligt besked! Gråter Förstår att livet måste kännas nattsvart nu och att du inte orkar hänga i tråden för tillfället. Det är helt okej, och jag hoppas att vi får höra ifrån dig snart igen. Stor kram

Tinzu: Jättetråkigt att ditt plus blev svagare och till slut ett minus.. Gråter Hoppas att det går hela vägen vid er FET till hösten och att ni inte behöver gå igenom detta fler gånger.

turtle01: Vad tråkigt att er IVF inte gick vägen denna gång! Rynkar på näsan Det är svårt att acceptera ett misslyckande men när man väl gjort det så kan det ändå på sätt och vis kännas skönt att gå vidare och försöka se framåt mot nästa försök och ett steg närmare sin stora dröm.

annalotta: Vilken jobbig situation att få plus ena dagen och minus nästa! Rynkar på näsan  Eller menar du att testet var helt blankt? Isåfall kanske det inte fungerade. Har du fått någon blödning? Hoppas INTE!

Helvetiaaa: Verkligen synd att det blev ett minus på testet! Hoppas att det hinner ändras till din TD och att det trots allt blir en lyckad behandling. Håller tummarna! {#emotions_dlg.flower}

EEJ: Känner lite samma sak, har försökt acceptera att det förmodligen bara blir vi två i familjen i framtiden. Hoppas givetvis på motsatsen men efter alla nederlag man läser om känns tyvärr chansen att lyckas minimal. Men jag kommer inte ge upp på bra många försök, det är ett som är säkert.

Lycka till imorgon, hoppas att det går bra med upptiningen! {#emotions_dlg.flower} Okej, då lär jag nog inte missa er.. Solig

• annalotta

Gjorde ett nytt test imorse, syns ett svagt svagt streck där nu...men mkt svagare än rd6. Fortf ovitrellen som håller på att gå ur kroppen? 16 dagar sedan jag tog den...
    Vore jag gravid skulle ju pluset bli starkare..inte svagare. lr fäste embryot men släppte igen?

Känner som dig EEJ, det känns helt främmande att vi ska bli gravida igen, och har oxå börjat acceptera vi blir en familj på tre...dottern frågar dagligen efter ett syskon, har börjat berätta för henne nu att vi har svårt att få barn, hur otroligt glada vi är över henne men att hon nog inte kommer få ngt syskon...

• EEJ

Drömmer om ett barn: ingen treåring med idag. Sambo och dotter stannade hemma och njuter för fullt i solen. Själv sitter jag på bussen mot Umeå och har 2 timmar egentid med min bok framför mig. Inte fy skam!

Lycka till till oss båda idag!!!!

• Mustikka

Vill önska alla er fina tjejer en glad och härlig midsommar!{#emotions_dlg.flower} Vet att det inte är lätt för många av er, men försök njuta av helgen med massa god mat, roséSkål  vänner och familj Hjärta 

Håller även tummarna stenhårt för EEJ och Drömmer om ett barn som idag har sina FET!!!

Massor av midsommarkramar! Solig 

• Emilotta

Tack Mustikka! Och jag önskar också alla en bra midsommar och hoppas att det snart kommer att kännas lättare för er som fått tråkiga besked, tänker på er och skickar varma kramar{#emotions_dlg.flower}

• Tinzu

så tråkiga nyheter i denna tråd just nu, men skönt att det för några stycken ändå har funkat än så länge..

jag har av någon anledning börjat blöda igen, skitjobbigt ringde till gyn som bad mig avvakta om det inte börjar blöda mer  

• EEJ

Har fått insatt en fin blastocyst idag, sköterskan sa att hon fick tårar i ögonen för att den var SÅ fin och hade svällt på sig och var precis på väg att hatcha.... (känns väl lite överdrivet men samtidigt bra)

Jag gissar att det var "drömmer om ett barn" som jag hälsade på i väntrummet. Våra sambos heter likadant...

Jag berättade om vår lilla grupp för Ida wikander och att jag "kände till" paret före oss genom den. Hon blev rörd och sa att det är fantastiskt vilket stöd som finns numera...

Glad midsommar till er alla!!

• vårt 2012

Glad midsommar på er alla! {#emotions_dlg.flower}

Även om vissa har det tyngre!

A79 o Mustikka: Den känslan hade jag med, lite dåligt samvete gentemot andra för att det gick så bra där i början..
    Men hörrni, njut, njut å njut.. :)