Emilotta: Tack! Hoppas du också får en härlig sommar trots illamående och trötthet. Vad spännande med ett till UL snart igen, roligt för er att få se hur mycket knodden har vuxit!
EEJ: Vad intressant att du fick korta metoden trots regelbunden mens och ägglossning.. trodde man körde på långa metoden i dessa fall. Sa dom någonting om varför det blev den korta?
Norris: Vad bökigt med en så oregelbunden cykel, svårt att veta när ÄL blir.
Jag är väldigt spruträdd så därför fick min man ge mig nästan alla injektioner. Dom sista dagarna av sprutperioden jobbade jag det klockslag dessa skulle tas och blev tvungen att göra det själv. Var galet nervös innan och trodde aldrig jag skulle klara av det men det gick hur bra som helst. Sticket kändes nästan ingenting, det svåraste var nog att komma över den mentala spärren. Lyckades jag så klarar du det också!
Hittade en sida med bra info om behandlingen:
http://www.ivfkliniken.se/svenska/ivf_behandling/ivf_behandling_steg_for_steg/
A79: Vad snabbt tiden har gått, RUL redan nästa vecka!

Den lille mår säkert jättebra men kan förstå att du vill känna att det är någon därinne. Sparkarna kommer säkert snart.
barreliten: Välkommen!
Jag vet inte vilka riktlinjer Umeå har när det gäller BMI och IVF. Googlade lite och många skriver att BMI under 30 är standard på de flesta kliniker (en del godtar även högre BMI) så det kommer säkert inte vara några problem. Har ni väntat länge på svar från landstinget angående gratisförsök?